printlogo


کد خبر: 182934تاریخ: 1396/7/23 00:00
نبض جامعه

همزمان با نامه دادسرای کارکنان دولت انجام شد
باز شدن پای سازمان بازرسی  به خرید هواپیماهای فلایت چک

شعبه ۱۲ دادسرای کارکنان دولت با ارسال نامه‌ای به ناصر سراج، از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست به ماجرای خرید هواپیماهای فلایت چک ورود کرده و قرارداد و مناقصه خرید این هواپیما را بررسی کند. به گزارش تسنیم، در نامه‌ای که شعبه دادسرای کارکنان دولت برای سراج فرستاده، از سازمان بازرسی خواسته شده ابتدا بررسی کند و ببیند که « آیا قرارداد موصوف (قرارداد خرید هواپیماهای فلایت چک) از طریق برگزاری مناقصه و مقررات قانونی منعقد شده است؟» همچنین در بخش دیگری از این نامه از سازمان بازرسی خواسته شده تا اعلام کند که آیا نسبت به برگزاری مناقصه خرید این هواپیماها اعتراضی به سازمان بازرسی واصل شده یا خیر  و در صورت وصول اعتراض، نتیجه بررسی و رسیدگی به اعتراض واصله چیست؟ شعبه دادسرای کارکنان دولت در بخش دیگر نامه خود تصریح کرده چنانچه سازمان بازرسی در جریان خرید هواپیماهای فلایت چک نیست، رئیس سازمان دستور بدهد بازرسان ضمن بررسی موضوع و مطابقت قرارداد منعقده با موازین و مقررات قانونی، نتیجه را به این شعبه اعلام کنند.

هشدار درباره کلاهبرداری با فروش بلیت پروازهای اربعین
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: زائران مراسم اربعین حسینی برای خرید بلیت به دفاتر هواپیمایی مراجعه و از خرید بلیت از سایت‌ها خودداری کنند. سرگرد مهدی شکیب در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه اصالت سایت‌های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است، اظهار کرد: برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در ایام اربعین و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد. وی افزود: حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود. رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا ادامه داد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم‌دقتی و سهل‌انگاری هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب‌های بانکی کاربران برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند. رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کرده و حتی‌الامکان از مکان‌های عمومی مانند کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نکنند. سرگرد شکیب با بیان اینکه برخی تبلیغاتی که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری از افراد است، به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و از ثبت‌نام در این سایت‌ها خودداری کنند.

7 مصدوم در تصادف سرویس مدرسه
سرپرست اورژانس کشور گفت: تصادف یک دستگاه سمند و تریلی در شهر چمگردان اصفهان 7 مصدوم بر جا گذاشت. پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با میزان، گفت: ساعت 07:27 دیروز بر اثر تصادف (سمند - تریلی) در مسیر زرین‌شهر - چمگردان ۷ نفر مصدوم شدند. وی افزود: خودروی سمند سرویس مدرسه بوده که راننده به همراه 4 دانش‌آموز دختر 8 تا 10 ساله و 2 دانش‌آموز پسر 10 ساله سرنشین آن بوده‌اند.  وی ادامه داد: ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و ۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند. این حادثه فوتی نداشته است. کولیوند گفت: مصدومیت همه جزئی و حال عمومی همه خوب و رضایت‌بخش است.
 


Page Generated in 0/0061 sec