printlogo


کد خبر: 182941تاریخ: 1396/7/23 00:00
اخبار

پوشیدن لباس آستین‌کوتاه در استادیوم‌های عربستان ممنوع شد
عربستان سعودی در قانونی جدید، پوشیدن لباس‌های راحتی را برای تماشاگران ورزشی در استادیوم‌ها ممنوع کرد. ‌به نقل ازtalk radio، عربستان اخیرا به زنان اجازه داد که در یک مراسم ملی وارد استادیوم ورزشی شوند. این نخستین‌بار در این کشور بود که چنین اتفاقی می‌افتاد. با این حال این کشور در اقدامی جدید تماشاگران مسابقات ورزشی در استادیوم‌ها را از پوشیدن لباس‌های راحتی منع کرد. قانون جدید به این معناست که مردان نمی‌توانند در استادیوم‌ها لباس‌های آستین کوتاه که غالبا در عربستان در خانه پوشیده می‌شود، بپوشند. به جای این لباس‌ها تماشاگران باید از لباس‌های رسمی‌تر و آستین‌بلند استفاده کنند. مسؤولان عربستانی اعلام کرده‌اند به این دلیل چنین قانونی گذاشته شده که مسابقات فیلمبرداری می‌شود و تماشاگران در فیلم‌ها مشخص هستند، بنابراین مردم باید لباسی پوشیده باشند که متناسب با جامعه عربستان باشد. واکنش‌های زیادی به قانون جدید عربستان ایجاد شده است. برخی اعلام کرده‌اند با این قانون موافق هستند اما برخی دیگر معتقدند قانون جدید باعث می‌شود قشر فقیرتر جامعه نتوانند در استادیوم حضور پیدا کنند.

محرومیت کیانی و آغاسی
پس از پایان بازی تراکتورسازی و پارس جم جنوبی، مهدی کیانی درباره ماجرای درگیری‌اش با عارف آغاسی توضیحاتی داد. او مدعی شد همه چیز شوخی بوده و نمی‌داند چرا برخی این اتفاق کوچک را اینقدر بزرگ کرده‌اند؟ با این حال کمیته اخلاق به این ماجرا ورود و این دو بازیکن را تا اطلاع ثانوی محروم کرد. ظاهرا ادعای کیانی درباره شوخی بودن کل ماجرا قابل هضم نبوده و توضیحات او باعث ایجاد سوالاتی هم شده است. مثلا اینکه چرا باید در زمین تمرین چاقو وجود داشته باشد و اینکه چرا یک شوخی ساده به ادعای کیانی، باید منجر به مصدومیت و خونریزی شود؟ هر چه هست به نظر می‌رسد این ماجرا ابعاد دیگری هم دارد و مسؤولان کمیته اخلاق برخلاف یحیی گل‌محمدی براحتی از این اتفاق عبور نکرده‌اند.

محل اسکان تیم‌ملی فوتبال در طول جام‌جهانی مشخص شد
تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی 2018 روسیه در شهر کالوگا اردو خواهد زد. به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه match روسیه، تقریبا 8 ماه تا شروع جام جهانی فوتبال در کشور روسیه زمان باقی است و تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی در تلاش برای مشخص کردن محل اسکان خود هستند. تیم‌ملی ایران نیز با تایید کارلوس کی‌روش در شهر کالوگای روسیه اردو خواهد زد. کارلوس کی‌روش نیز درباره انتخاب این شهر به عنوان محل اسکان تیم‌ملی ایران گفت: به احتمال بسیار زیاد در این شهر خواهیم بود. باید ببینیم این شهر ما را خواهد پذیرفت و امکاناتی را که انتظار داریم خواهد داشت یا خیر. یکسری مسائل از جمله مسائل فرهنگی را باید در نظر گرفت. کالوگا شهری در اوبلاست روسیه است که در 150 کیلومتری جنوب غرب مسکو واقع شده است. تیم‌ملی فوتبال ایران در سید سوم جام جهانی خواهد بود و در قرعه‌کشی اول دسامبر در کاخ کرملین حریفان خود را برای مرحله گروهی خواهد شناخت.

آخرین وضعیت الهلال قبل از دیدار برابر پرسپولیس
الهلال عربستان برای دیدار حساس برابر تیم فوتبال پرسپولیس سخت در حال تمرین است و همه بازیکنانش نیز در تمرینات این تیم حضور دارند. ‌به نقل از الریاض، الهلال خود را آماده دیدار برگشت برابر تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند، دیدار رفت 2 تیم که در امارات برگزار شد با پیروزی 4 بر صفر نماینده عربستان به پایان رسید و حالا باید 2 تیم سه‌شنبه دیدار برگشت را در عمان برگزار کنند. الهلال تمرین خود را زیر نظر رامون دیاز برای دیدار حساس برابر پرسپولیس ادامه‌ می‌دهد. در تمرین اخیر الهلال روی ضدحملات و شروع بازی از خط دفاعی کار کرد. در این تمرین اسامه هوساوی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالملک الخیبری و سالم الدوسری 5 بازیکن ملی‌پوش الهلال به صورت اختصاصی تمرین کردند. نواف العابد که دیدار رفت را از دست داد به تمرین اختصاصی پرداخت و هنوز حضور او در دیدار برگشت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سلمان الفرج که بتازگی مصدوم شده دور زمین به آرامی دوید و مجاهد المنیع هم که از ناحیه زانو احساس درد داشت نتوانست تمرین کند. تمرین روز شنبه الهلال پشت درهای بسته برگزار شد و این تیم امروز یکشنبه با پروازی اختصاصی راهی عمان خواهد شد.


Page Generated in 0/0061 sec