printlogo


کد خبر: 182950تاریخ: 1396/7/24 00:00
برخورد سخت انضباطی سرمربی استقلال با قائدی
شفر میخش را کوبید

خبر اخراج وینگر جوان استقلال از این تیم اگرچه ناگهانی و عجیب و برای هواداران این تیم ناراحت‌کننده بود اما شاید در بلند‌مدت به نفع استقلال شود. برخورد سختگیرانه وینفرد شفر با مهدی قائدی و اخراج موقت این بازیکن از تمرینات استقلال،  شاید بیش از هر چیز پیامی بود به بازیکنان استقلال تا بدانند رئیس کیست و در ادامه فصل براحتی به خودشان جرات ندهند تصمیمات او را زیر سوال ببرند.  در واقع  شفر با این حرکت به اصطلاح عامیانه تلاش کرد گربه را دم حجله بکشد.
استقلال در فصول اخیر همواره با مشکل حاشیه‌سازی بازیکنان روبه‌رو بوده و حتی اخیرا مدیرعامل این باشگاه هم اذعان کرد  معضل بازیکن‌سالاری در استقلال وجود دارد. اینکه هر بازیکنی به خودش اجازه بدهد تصمیمات مربی تیم را زیر سوال ببرد قطعا به نفع هیچ‌کس نیست و باعث از هم گسستگی و از بین رفتن اتحاد و همدلی تیم می‌شود.  شاید قائدی به دلیل بی‌تجربگی و تحت تاثیر فضایی که قبل از بازی با فولاد شکل گرفته بود مبنی بر اینکه این بازیکن جوان در ترکیب اصلی آبی‌پوشان قرار می‌گیرد، هیجان‌زده شده و اعتراض کرده باشد. شاید هم شفر تنها دنبال چنین موقعیتی بود تا با تنبیه یکی از بازیکنان برای شاگردانش خط و نشانی بکشد. هر چه هست به نظر می‌رسد سرمربی جدید آبی‌پوشان با این حرکت نشان داده نمی‌خواهد بازیکنان در کار او  دخالت کنند و اصلا تحمل بی‌انضباطی را ندارد.
اصل ماجرا در رختکن
سرمربی آلمان در نخستین اقدام برای تنبیه بازیکنان پرحاشیه تیمش به نظر رفتار درستی را با ستاره جوان آبی‌ها انجام داده است. مهدی قائدی بعد از بازی با فولاد در رختکن به نشانه اعتراض به خاطر نیمکت‌نشینی پیراهن خود را به زمین کوبید و با الفاظ نامناسب وینفرد شفر را خطاب کرد. قائدی که بعد از درخشش در لیگ دسته اول از تیم ایرانجوان بوشهر به استقلال منتقل شده است و قاعدتا با سن و سال کم، تجربه زندگی در شهر بزرگی مثل تهران را ندارد، ممکن است در بدو ورود شفر، زیر ذره‌بین او قرار گرفته بوده باشد. شفر اجازه نداد قائدی با تیم تمرین کند و مهم‌تر اینکه از او خواست پیراهن استقلال را هم از تن خارج کند تا به این شکل به او حالی کند فعلا لیاقت پوشیدن این پیراهن را ندارد. مهدی قائدی بعد از این اتفاق با تیشرت و شلوار گرمکن در گوشه‌ای از زمین نشست و با چهره‌ای در هم و به هم ریخته تمرین هم‌تیمی‌هایش را تماشا کرد. اما نکته جالب ماجرا این بود که افراد زیادی تلاش کردند با پا در میانی مشکل قائدی را حل کنند و اجازه تمرین کردن او را بگیرند. از محمد نوری و اکبر کارگرجم، اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال گرفته تا نصرالله عبداللهی سرپرست این تیم اما شفر هرگز راه مربی‌های ایرانی را نرفت و این توصیه‌ها را قبول نکرد و به کسانی که برای پا در میانی پیش او آمده بودند یک جمله قاطع گفت: فعلا نباید در تمرین ما شرکت کند، به او بگویید به تیم امید برود. اما قدم بعدی برخورد شفر با مهدی قائدی بود، چند دقیقه پیش از پایان تمرین روز گذشته این بازیکن جوان به توصیه جابر انصاری به رختکن رفت تا با شفر صحبت کند اما این مربی آلمانی او را به اتاقش راه نداد و به مسؤولان تیم اعلام کرد حرفش یکی است و باید به تمرین تیم امید برود. جالب اینکه در عکس‌هایی که در روزهای گذشته از تمرین استقلال منتشر می‌شد، به نظر رابطه خوبی بین شفر و قائدی برقرار بود اما سرمربی آلمانی با این حرکت هشدار مهمی به سایر بازیکنان تیمش داد؛ اینکه کار و موفقیت استقلال را فدای رفاقت و علاقه شخصی نمی‌کند.


قائدی: 101 درصد حق با شفر است
هافبک استقلال می‌گوید در حدی نیست که بخواهد برای این تیم حاشیه درست کند. مهدی قائدی در گفت‌وگویی پیرامون اتفاقات رخ داده، می‌گوید: حق 101 درصد با شفر است. من اگر نیم درصد هم حق داشته باشم باید به تصمیم سرمربی تیم احترام بگذارم و این کار را با جان و دل انجام می‌دهم. از شفر و باشگاه استقلال و همه بازیکنان بابت سوءتفاهم به وجود آمده عذرخواهی می‌کنم و همان طور که شفر تصمیم گرفته بر سر تمرین امیدها حاضر می‌شوم. او  در پاسخ به چرایی اتفاقات به وجود آمده، گفت: من از اینکه بازی نکرده بودم ناراحت بودم و فکر می‌کنم این ناراحتی طبیعی بود چون استقلال را دوست دارم و دوست دارم در این شرایط به تیم کمک کنم. متاسفانه در رختکن ناراحتی‌ام را به گونه‌ای بروز دادم که سوءتفاهم به وجود آمد. من اصلا نیت دفاع از خود ندارم و تکرار می‌کنم حق 101 درصد با شفر است و دوباره از او و همه استقلالی‌ها عذرخواهی می‌کنم اما این طور نبوده که پیراهن استقلال را به زمین بکوبم و بخواهم به پیراهن استقلال توهین کنم.
عبداللهی: قائدی جوان و ساده است
مهدی قائدی در نخستین روزهای حضور شفر حاشیه‌ساز شد تا این مربی آلمانی خیلی زود مجبور به برخورد انضباطی شود. تنها ۲۴ساعت بعد از تساوی استقلال در نخستین حضور رسمی مربی آلمانی، خبر اخراج مهدی قائدی غافلگیرکننده بود. خبری که ابعاد و اشکال مختلفی یافت و گمانه‌های متفاوتی درباره‌اش منتشر شد. نصرالله عبداللهی، سرپرست استقلال در این باره و در گفت‌وگو با رادیو ورزش، گفت: «به ما گزارش دادند قبل از آمدن بازیکنان  به رختکن مهدی قائدی که از بازی نکردن عصبانی بوده با ناراحتی لباسش را به زمین می‌زند. بعد هم گویا به آقای شفر بی‌احترامی می‌کند و  ایشان هم او را تنبیه انضباطی می‌کند». سرپرست استقلال اضافه کرد: «قائدی فعلا حق حضور در تمرینات را ندارد. البته او فورا معذرت‌خواهی کرد اما تا اطلاع ثانوی اجازه تمرین ندارد و باید زیرنظر آقای نوازی در تیم امیدهای باشگاه کار کند». او درباره بی‌احترامی قائدی به شفر گفت: «فکر نمی‌کنم به آقای شفر بی‌احترامی کرده باشد، قائدی جوان و ساده  است و زبر و زرنگی‌های دیگران را ندارد». سرپرست استقلال درباره وضعیت آینده قائدی و تنبیه‌های احتمالی گفت: «اینکه پیراهن باشگاه را به زمین کوبیده ما به باشگاه گزارش دادیم، از طرف دیگر هم قرار شده آقای شفر برای او تنبیهاتی در نظر بگیرد».


Page Generated in 0/0051 sec