printlogo


کد خبر: 183030تاریخ: 1396/7/25 00:00
اخبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:
عدم ارائه کدرهگیری تخلف است

بر اساس بخشنامه اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، عدم ارائه کد رهگیری مشمول تخلف صنفی محسوب خواهد شد. به گزارش مهر، حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: به دستور معاونت پیشگیری قوه‌قضائیه و بخشنامه اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، ارائه کدرهگیری از سوی مشاوران املاک به خریداران و مستأجران مسکن الزامی است و اگر مشاوران املاک کدرهگیری ارائه ندهند، مشمول تخلف صنفی خواهند شد. وی ادامه داد: به هیچ عنوان قراردادی تحت نام «قرارداد مسکن بدون کد رهگیری» نداریم، ضمن اینکه مشاوران املاک اجازه دریافت هزینه بابت صدور کدرهگیری ندارند و اگر مشاور املاکی درخواست هزینه برای کدرهگیری کند، غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود. عقبایی با تأکید بر لزوم اتصال دستگاه‌های حاکمیتی مانند سازمان ثبت اسناد، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه‌وشهرسازی و نیروی انتظامی و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های آب، برق و گاز به سامانه اطلاعات معاملات املاک، تصریح کرد: با اجرای این برنامه‌ها، هر متقاضی خرید مسکن می‌تواند از انواع بدهی‌های پلاک ثبتی در هنگام خرید ملک از قبیل بدهی مالیاتی، بدهی بانکی و... مطلع شده و اگر مشاور املاکی این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار ندهد، امکان شکایت از او وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: سرویس پیامک استعلام کد رهگیری نیز از سوی این اتحادیه با سرشماره‌  ۱۱۰۲۰۳۰۰۰ ایجاد شده و مردم می‌توانند با ارسال کد رهگیری و کد ملی خود به این سامانه، از حقیقی یا جعلی بودن کد رهگیری دریافتی از مشاور املاک مطلع شوند.

سالانه ۳۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم
رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه «سالانه حداکثر ۳۰هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم» گفت: در 6 ماه گذشته ۴۰هزار میلیارد تومان مالیات از مؤدیان اخذ شده است. به گزارش تسنیم، سیدکامل تقوی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مالیات یکی از تأمین‌کنندگان بودجه کشور است و لذا به‌عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است. رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه 38 درصد بودجه کشور با استفاده از مالیات تأمین می‌شود، تصریح کرد: طبق آمارها بین 14 تا 30 هزار میلیارد تومان با توجه به اقتصاد زیرزمینی، قاچاق، عدم شفافیت اقتصادی و... فرار مالیاتی وجود دارد. وی راجع به کسب اطلاعات و تجهیز ادارات مالیاتی مناطق ابراز داشت: با استفاده از امکانات به کار گرفته شده توانستیم سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان مالیات از محل فرار مالیاتی جذب کنیم که به خزانه کشور واریز شد.
    
زیان انباشته 4 شرکت پتروشیمی  به 4100 میلیارد تومان رسید!
زیان انباشته شرکت‌های پتروشیمی اروند، تندگویان، خوزستان و کارون در مجموع به41881میلیارد ریال رسید. به گزارش نود اقتصادی، این مقدار زیان انباشته در این 4شرکت به مراتب بیش از سرمایه آنها است. گفته می‌شود که اقدامات شرکت‌های پتروشیمی اروند، تندگویان، خوزستان و کارون تا اکنون برای برون رفت از وضعیت زیاندهی  نتیجه‌ای در برنداشته است. بر پایه گزارش نود اقتصادی، شرکت‌هایی که در آن، رقم زیان انباشته ازعدد سرمایه پیشی بگیرد مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده و ضرورت دارد مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام آن تشکیل و در خصوص انحلال یا بقای آن در چارچوب مقررات اصلاحیه قانون تجارت تصمیم‌گیری شود.
 


Page Generated in 0/0054 sec