printlogo


کد خبر: 183092تاریخ: 1396/7/26 00:00
پیامک سیمکارت‌های مزاحم بسته می‌شود

تعداد شکایات از شماره‌های شخصی مزاحم در یک بازه زمانی بررسی می‌شود و اگر شماره‌ای مزاحم تشخیص داده شود فقط قابلیت پیامک آن مسدود خواهد شد. حسین فلاح‌جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با فارس، با بیان جزئیات فعالیت سامانه پیامکی دریافت شکایات پیامک‌های مزاحم شخصی، اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و از ابتدای آبان‌‌ماه به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد. وی افزود: مشترکان برای ثبت شکایات از پیامک‌های مزاحم که از سیمکارت‌های شخصی ارسال می‌شود باید شماره سیمکارت را به صورت کامل شامل شماره 11 رقمی برای مثال 09xxxxxxxxx به سرشماره 195 ارسال کنند.
فلاح جوشقانی درباره روش بررسی پیامک‌های مزاحم توضیح داد: در این بررسی در یک بازه زمانی مشخص تعداد پیامک‌هایی که توسط سیمکارت گزارش‌شده ارسال شده در نظر گرفته می‌شود و اگر در این بازه تعداد شکایت‌ها برای مثال بیش از 50 شکایت بود، شماره مزاحم تشخیص داده می‌شود. وی تصریح کرد: بررسی سیمکارت‌های مزاحم هرگز محتوایی نیست و به محتوای پیامک‌ها ورود نمی‌کنیم.
 وی خاطرنشان کرد:‌ در این سامانه به صرف دریافت یک یا چند شکایت اکتفا نمی‌شود و تعداد شکایت از شماره‌هایی که مزاحم تشخیص داده می‌شوند باید به یک حدنصاب منطقی برسد. فلاح‌جوشقانی تأکید کرد: با توجه به اینکه مبنای کار سامانه دریافت گزارش‌های مردمی است از مشترکان درخواست می‌کنیم حتماً در این سامانه مشارکت کنند و شماره‌های مزاحم را گزارش دهند.


Page Generated in 0/0059 sec