printlogo


کد خبر: 183111تاریخ: 1396/7/26 00:00
اخبار

۸۶ مستندساز زن متقاضی شرکت در «سینماحقیقت»
۸۶ مستندساز زن متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» هستند. به گزارش مهر، با پایان مهلت ثبت‌نام در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، ۸۶ فیلمساز زن با آخرین آثار مستند خود متقاضی شرکت در این جشنواره شدند. ارسال این ۸۶ فیلم به دبیرخانه جشنواره نمایانگر مشارکت 5/10 درصدی بانوان مستندساز در تولید فیلم مستند و شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» به‌عنوان معتبرترین رویداد سینمای مستند کشور است.  سال گذشته فیلم «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی که مستندی درباره‌ خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی جهان است، برنده بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

مسابقه طراحی موکب‌های اربعین
مسابقه «طراحی موکب‌های اربعین» با هدف تاکید و ترغیب جامعه معماری و دانشجویی به این امر که در حال حاضر یکی از نیازهای جامعه اسلامی است، برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، علی فروزانفر با اشاره به برنامه‌های تخصصی مرکز معماری اسلامی در زمینه‌های معماری، شهرسازی و مرمت، از برگزاری مسابقه طراحی موکب‌های اربعین در مسیر نجف تا کربلا و همین‌طور پیش همایش 40 سال معماری انقلاب اسلامی به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های نیمه دوم  سال 96 خبر داد. وی افزود: در این مسابقه به 5 طرح برتر، هر کدام مبلغ 15 میلیون ریال به همراه تندیس مسابقه اهدا می‌شود. فروزانفر همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از برگزاری پیش همایش «40 سال معماری انقلاب اسلامی» خبر داد و افزود: این همایش با هدف نقد 40 سال معماری و شهرسازی بعد از دوران انقلاب، استخراج مجموعه اقدامات خرد و کلان در حوزه معماری و ساختمان در این 40 سال و در نهایت جلب توجه حاکمیت،  مردم و ساختار اجتماعی و مدیریتی کشور بر اهمیت موضوع معماری و در کنار آن توجه ویژه به موضوع معماری متعهد و معماری ایرانی - اسلامی، برگزار می‌شود.

«الف ویژه»؛ طنزی تخیلی در قرن 4
تهیه‌کننده سریال «الف ویژه» درباره این سریال اظهار داشت: قصه «الف ویژه» به قرن 4 هجری بازمی‌گردد و به این دلیل که فضای طنز دارد تولید آن نمی‌تواند زیاد دشوار باشد. کما اینکه از کمک مشاوران تاریخی هم در این بخش استفاده کرده‌ایم. «الف ویژه» سریالی فانتزی و تخیلی همراه با مستندات تاریخی است. به گزارش فارس،  زینب تقوایی افزود: در حال حاضر حامد افضلی مشغول بازنویسی قسمت 15 تا 20 این سریال است. وی ادامه داد:‌ اگر برنامه‌ریزی‌ها به درستی پیش رود، تا 2 ماه دیگر وارد مرحله پیش‌تولید می‌شویم. به گزارش فارس، این تهیه‌کننده با اشاره به دکورسازی برای این سریال، افزود: گروه تولید مشغول آماده‌سازی و ساخت برخی لوکیشن‌ها در باغی حوالی گرمدره در جاده کرج هستند. تقوایی افزود:‌ تا الان تمام لوکیشن‌ها در تهران و اطراف تهران هستند اما به شهرک سینمایی نرفتیم.
 


Page Generated in 0/0054 sec