printlogo


کد خبر: 183115تاریخ: 1396/7/26 00:00
رویدادها

عذرخواهی حجت‌الاسلام قرائتی از آقای دوربینی
حجت‌الاسلام قرائتی گفت: ما فقط چهارده معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. از خدا و جناب آقای نمازی و هرکس دیگری که به هر دلیلی از بنده ناراحتی به دل دارد عذرخواهی می‌کنم.
به گزارش قدس‌آنلاین، حجت‌الاسلام قرائتی در ارتباط با حواشی اخیر پیش آمده اظهار کرد: «بنده آن روز در برنامه زنده تلویزیونی مشغول صحبت بودم که ناخودآگاه متوجه آن آقای نمازی که البته به آقای دوربینی معروفند شدم و یک لحظه احساس کردم باید به ایشان تذکری بدهم که متاسفانه تذکر را در جمع دادم و خیلی از بابت اتفاقی که روی داده ناراحتم چون همه ما انسان هستیم و در تعالیم دینی دستورات فراوانی به حفظ حرمت سایر بندگان خدا به ما داده شده است. ما انسان‌ها باید مراقب رفتارهای‌مان باشیم که خدای ناکرده اشتباه نکنیم اما به هر حال انسان ممکن‌الخطاست و فقط انبیا و ائمه هدی(ع)‌ عصمت دارند و از اشتباه و خطا مصون هستند.    
وی با بیان اینکه نباید اشتباهات‌مان را نادیده بگیریم، تاکید می‌کند: قرآن به انسان تاکید دارد که مراقب لغزش‌ها و خطاهایی که در کمین اوست باشد و ما هم باید مراقب تیرهای شیطان باشیم تا دل‌های‌مان آلوده به زنگار گناه نشود و البته توصیه دین است که در هنگام لغزش برای جبران اشتباهی که مرتکب شده‌‌‌‌‌ایم تلاش کنیم. من همین جا از محضر خدای متعال،‌ آقای نمازی و همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم کدورتی از این بنده کوچک خدا بر دل کسی نمانده باشد و البته بنده حتما با آقای نمازی ملاقات و از ایشان عذرخواهی می‌کنم. حاج‌آقا قرائتی در ادامه با بیان اینکه انسان باید مسؤولیت اشتباه خود را بپذیرد، تاکید می‌کند: اگر اشتباهی از ما سر می‌زند باید مسؤولیت تبعات آن را بپذیریم و من از همه عذرخواهی می‌کنم چرا که قبول اشتباه و عذرخواهی در برابر آنچه انجام داده‌‌‌‌‌ایم در حقیقت توسعه و ترویج فرهنگ دین است؛ خداوند به انسان در برابر اشتباهاتش فرصت توبه داده تا عذرخواهی کند و مراقب باشد دوباره مرتکب گناه و خطا نشود. این استاد اخلاق و معارف اسلامی در ادامه ضمن عذرخواهی مجدد تاکید می‌کند: همه انسان‌ها ممکن است در شرایطی خدای‌ناکرده اشتباه کنند و همه ما انسان‌ها در معرض خطا هستیم اما آنچه در محضر خدا اهمیت دارد این است که اگر اشتباهی کردیم آن را بپذیریم و برای جبرانش تلاش کنیم. البته شاید گاهی جبران برخی مسائل چندان ساده نباشد ولی مهم این است که در مواجهه با اشتباهات چه برخوردی داشته باشیم؛ مهم این است که خدا از ما راضی باشد و راضی بودن خدا هم منوط به خشنودی بندگان خداست. از ملت ایران و برادر ارجمندم آقای نمازی می‌خواهم که این بنده خدا را ببخشند.

ترامپ بازار کاریکاتور را گرم کرده است
محمدحسین نیرومند در حاشیه برپایی نمایشگاه کاریکاتور «خلیج‌فارس»، رئیس‌جمهور آمریکا را سوژه خوبی برای اهالی کاریکاتور دانست و گفت: از وقتی ترامپ در آمریکا بر سر کار آمده، بازار کاریکاتور گرم شده است. به گزارش تسنیم، محمدحسین نیرومند، از هنرمندان کارتونیست با اشاره به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان کارتونیست به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج‌فارس، عنوان کرد: هنرمندان کاریکاتوریست در قالب هنری مانند کارتون موضع گرفتند و نظرات‌شان را ابراز کردند. وی افزود: از وقتی ترامپ در آمریکا بر سر کار آمده، بازار کاریکاتور گرم شده است. ترامپ سوژه خوبی برای اهالی کاریکاتور است. او با موضع‌گیری اخیری که داشت نشان داد واقعا رئیس‌جمهور پرتی است، چرا که نمی‌داند پشت مباحثی که مطرح می‌کند، یک ملت حضور دارند. نیرومند افزود: این نمایشگاه شامل مجموعه آثاری است که بیشتر هنرمندان برجسته کاریکاتوریست و کارتونیست کشورمان در آن حضور دارند. آثار با توجه به حضور اساتید این رشته بسیار خوب و با کیفیت بالایی ارائه شده است. این کارتونیست کشور با تاکید بر اینکه آثار نمایشگاه کاریکاتور خلیج‌فارس باید پشتیبانی و به درستی منتشر شود، گفت: برای آنکه این آثار تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، باید در قالب رسانه‌ها و فضای مجازی و کتاب منتشر شود. نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع خلیج‌فارس با ارائه ۵۵ اثر از هنرمندان کاریکاتوریست سراسر کشور در حوزه هنری برپا شده است.


Page Generated in 0/0071 sec