مسعود دهنمکی با حضور در برنامه «چلچراغ» در پاسخ به دلیل عدم پرداخت به مساله عاشورا در آثارش، اظهار داشت: «من فکر میکنم پرداختن به موضوع عاشورا اهلیتی میخواهد که هم به لحاظ تکنیک و هم مضمون باشد و من تا زمانی که به آن اهلیت نرسم جرأت نمیکنم به طور مستقیم به این مفاهیم بپردازم، کما اینکه به طور غیرمستقیم این موضوع را در فیلم «رسوایی 2» میبینید؛ حرف فیلم این است که تنها نجات شهری در حال آسیبپذیری، بازگشت به معنویت و پرچم امام حسین(ع) است که میتواند شهر را ایمن کند اگر نه با حساب دنیا هر لحظه امکان شکاف میان گسل طبقات اجتماعی وجود دارد. پس پیشنهاد فیلم بازگشت به معنویت زیر پرچم اهلبیت(ع) است، یعنی سبک زندگی آدمها باید به آن سمت برود». کارگردان «معراجیها» لازمه مهم دیگر برای ورود به مباحث دینی از جمله عاشورای حسینی را بحث تکنیکال دانست و گفت: «یک روزی از سینماگران تعهد میگرفتند که نخستین فیلم خود را در زمینه دفاعمقدس بسازند، یعنی فرد روی سر سینما سلمانی را یاد میگرفت و بعد ول میکرد و دنبال سینمای اجتماعی و دلخواه خود میرفت! اما باید فیلمساز به این نتیجه برسد که چقدر مفاهیم مهم و حساس را میشناسد و بلد است. من اعتقاد دارم فیلمساز تا زمانی که نسبت به موضوعی اعتقاد و تخصص ندارد، نباید دربارهاش حرف بزند. هم اجتهاد در موضوع و هم اجتهاد در تکنیکال مهم است. بعضیها با ساخت فیلمهای ارزشی میخواهند سینما را یاد بگیرند!»