printlogo


کد خبر: 183450تاریخ: 1396/8/2 00:00
اخبار

۶ وزارتخانه دولت قانون ندارد
۶ وزارتخانه دولت اصلاً قانون ندارد و معلوم نیست ابعاد و فلسفه وجودی این وزارتخانه‌ها چیست. به گزارش فارس، سیدفرید موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب گفت: در فضای کسب و کار کشور مشتری‌مداری نهادینه نشده و اقتصاد ما فاصله زیادی با مدینه فاضله قانون اصل 44 دارد. موسوی افزود: بسیار جای تأسف است که اعلام کنم حدود 6 وزارتخانه دولت جمهوری اسلامی ایران اصلاً قانون ندارد و معلوم نیست ابعاد و فلسفه وجودی این وزارتخانه‌ها چیست بنابراین وزیر بر اساس برداشت خودش برنامه می‌دهد و نماینده مجلس هم براساس برداشت خودش آن را بررسی می‌کند و دستگاه نظارتی هم بر اساس برداشت خودش نظارت می‌کند و آنچه مغفول مانده مشتری‌مداری است. وی اظهار داشت: ما در کشور قانون کم نداریم بلکه تغییر مدل‌های حاکم بر اقتصاد کشور مورد نیاز است و آنچه اهمیت دارد بحث تغییر پارادایم‌های مدیریتی است.


رئیس سازمان امور مالیاتی خطاب به بانک‌ها:
اطلاعات حساب‌های بانکی مشتریان را بدهید
رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه در نامه‌ای برای آخرین بار به بانک‌ها درباره تفاهم برای دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی نامه نوشتم، گفت: اگر بانک‌ها به قانون تمکین نکنند، اسامی‌شان را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارم. سیدکامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه ایجاد پایگاه اطلاعات طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ها وظیفه سازمان مالیاتی است، آیا بانک‌ها اطلاعات حساب‌ها را به سازمان مالیاتی داده‌اند؟ اظهار داشت: دفتر اطلاعات مؤدیان در جلسه‌ای با مدیران بانک‌های خصوصی لزوم اجرای قانون را گوشزد کرد و آنها متوجه شدند این موضوع قانون است و حتماً باید همکاری کنند. وی در پاسخ به اینکه تاکنون کدام بانک‌ها همکاری داشته‌اند و تبادل اطلاعات با بانک‌های دولتی چگونه است، بیان داشت: بیش از نیمی از 40 بانک‌ها و مؤسسات تفاهمنامه همکاری تبادل اطلاعات حساب‌های بانکی را امضا کردند. وی درباره اینکه کدام بانک‌ها تفاهم‌ را امضا نکردند، یادآور شد: برخی بانک‌های خصوصی و دولتی هستند. در روزهای اخیر دستور دادم برای آخرین بار نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها ارسال شود و ظرف 2 هفته آینده اگر بانک‌ها تفاهمنامه را امضا نکردند فهرست بانک‌های امتناع‌کننده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.


رتبه ۸۲ ایران در شاخص رقابت‌پذیری جهانی
مدیرکل پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد و دارایی، رتبه ایران را در شاخص رقابت‌پذیری جهانی بین ۱۴۰ کشور دنیا ۸۲ عنوان کرد. عمادالدین سخایی در این‌باره تصریح کرد: بهترین شاخص فضای کسب‌وکار، کسب‌وکار بانک جهانی است که از سوی نهادهای بین‌المللی رصد می‌شود. به گزارش ایسنا، سخایی خاطرنشان کرد: ایران در سال ۱۳۹۲ در بین ۱۸۵ کشور دنیا رتبه ۱۵۲ را کسب کرده  بود که این فضای نامناسب در حوزه کسب‌وکار برای فعالان و کارآفرینان خوب نبود. وی اضافه کرد: اقتصادهایی به طور معمول با رشد اقتصادی پایدار و بالا و تورم پایین روبه‌رو هستند که فعالان کسب‌وکار در این کشورها احساس راحتی کنند، در کمتر از 2 ساعت کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند، صادرات و واردات کمتر از یک روز طول بکشد و اخذ مجوزها کمتر از یک ساعت باشد.  سخایی با تاکید بر اینکه باید مشکلات اقتصادی که امروز در جامعه است شناسایی شود، خطاب به فعالان اقتصادی و اعضای اتاق‌های بازرگانی گفت: در شورای گفت‌وگوی استانی خود شرکت کنید؛ شوراها بسیار فعال بوده و شما به عنوان کارآفرین و توسعه صادرات می‌توانید کمک‌کننده این نهاد‌ها برای هم‌صحبتی با دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه باشید.


Page Generated in 0/0070 sec