printlogo


کد خبر: 183451تاریخ: 1396/8/2 00:00
اخبار

کدام انبارها برای کالاهای ترخیصی مجاز است؟
در توافق وزارت صنعت با سازمان گمرک، تنها انبارهای مجاز ثبت‌شده در سامانه جامع انبارها، محل نگهداری کالاهای ترخیصی خواهد بود. به گزارش صداوسیما، عباس تابش، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی در این‌باره گفت: 400 هزار انبار مجاز در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام کردند که این میزان 90 درصد مقاصد سامانه بارنامه را شامل می‌شود. تابش با اشاره به لزوم ثبت‌نام مابقی انبارها افزود: براساس توافقی که با گمرک انجام شده و اتصال سازمان راهداری که تا هفته آینده به سامانه جامع انبارها صورت می‌گیرد، بزودی تنها انبارهای شناسایی شده، مقصد بار خواهند بود و بارنامه نیز به مقصد انبارهای مجاز سامانه، صادر خواهد شد. وی با اشاره به فعال شدن سامانه بارنامه برخط که امکان فرار بارنامه‌ای را حداقلی کرده، تصریح کرد: با عملیاتی شدن سامانه جامع انبارها در تعامل سازمان‌های همجوار، فقط انبارهای مجاز محل دپوی کالاهایی که مسیر تجارت رسمی را طی کردند، خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی با مابقی انبارهایی که کالا نگهداری می‌کنند، در حکم قاچاق برخورد خواهند کرد.


چرم خام می‌دهیم کفش وارد می‌کنیم
تبریز، تهران و مشهد بزرگ‌ترین قطب‌های چرم‌سازی ایران هستند ولی متأسفانه روزگار خوشی ندارند و با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند. علی لشگری، دبیر کل جامعه صنعت کفش ایران با بیان این مطلب درباره فرآوری چرم در کشور گفت: در سال‌های اخیر موازنه بهم ریخته و ماده اولیه فرآوری چرم یعنی پوست حیوانات به ترکیه می‌رود و چرم وارد کشور می‌شود. لشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت صادرات کفش در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ اظهار داشت: متوسط صادرات انواع کفش در این بازه زمانی حدود ۴۰ میلیون زوج و قیمت صادرات کفش ایرانی زیر ۳ دلار بوده و متوسط ارزش صادرات کفش در این مدت، ۱۱۲ میلیون دلار بوده است. به‌گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، سال ۹۵ ارزش صادرات کفش ایرانی به ۹۸ میلیون دلار کاهش یافت. بیشترین سهم صادرات کفش ایرانی حدود ۸۵ درصد به عراق، افغانستان و آذربایجان اختصاص دارد. وی ادامه داد: متوسط قیمت صادراتی انواع کفش چرم طبیعی ایرانی حدود ۵ دلار و سهم ارزش صادرات کفش ایرانی با رویه چرمی زیر ۵ درصد است. وی با بیان اینکه با تعرفه واردات و عدم حمایت از تولید کفش چرم با کیفیت ایرانی، سهم قاچاق‌ را افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: اشتغالزایی صنعت کفش حدود شاغلان مستقیم و غیرمستقیم خودروسازی کشور است.


رشد 30 درصدی صادرات ایران به چین
مبادلات تجاری ایران و چین در ۸ ماه نخست سال 2017 میلادی با رشد ۲۴ درصدی به بیش از ۲۴ میلیارد دلار رسید. به گزارش اتاق بازرگانی ایران و چین، مبادلات تجاری ایران و چین که در 8ماهه ۲۰۱۶ بالغ بر 5/19 میلیارد دلار اعلام شده بود، در 8 ماهه 2017 به 17/24 میلیارد دلار افزایش یافته است. صادرات چین به ایران و واردات از ایران در این دوره افزایش قابل توجهی داشته است. صادرات چین به ایران با افزایش 1/18 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 04/12 میلیارد دلار رسیده است. واردات چین از ایران نیز با افزایش ۳۰ درصدی به 13/12 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.
 


Page Generated in 0/0051 sec