printlogo


کد خبر: 183497تاریخ: 1396/8/3 00:00
اخبار

«بازگشت عیسی» از داعش
مجتبی قره‌باغی، کارگردان مستند «بازگشت عیسی» گفت: در این کار از طریق یکی از اعضای ایرانی داعش، به نوع تبلیغات و فعالیت‌های این گروه تروریستی پرداختیم. به گزارش عمارفیلم، مجتبی قره‌باغی، کارگردان و مستندساز درباره تازه‌ترین اثر مستند خود با عنوان «بازگشت عیسی» اظهار داشت: بازگشت عیسی در شهرهای زاهدان، چابهار، سراوان و مهرستان تصویربرداری شده و موضوع آن درباره گروه تکفیری تروریستی داعش و عضوگیری آنها از مردم مناطق محروم جنوب کشور است. البته محور اصلی این مستند، شخصی به نام «عیسی جزنیا» است که مدتی پس از پیوستن به این گروه تکفیری، پشیمان شده و قصد  بازگشت به ایران را دارد. قره‌باغی در همین باره خاطرنشان کرد: این فرد که با هماهنگی و کمک وزارت اطلاعات موفق به بازگشت به ایران می‌شود، در این مستند، علت پیوستن خود به داعش، اتفاقات و مسائل و مشکلاتش در زمان حضور در این گروه را بازگو می‌کند. وی اضافه کرد: هدف اصلی از ساخت این مستند، اثبات تناقضات صحبت‌های داعشی‌ها است. این گروه تروریستی برای جذب نیرو، وعده‌های رنگارنگی به افراد می‌‌دهد اما وقتی داوطلبان وارد این گروه می‌شوند با دعوت برای عملیات انتحاری روبه‌رو می‌شوند.

«برادرم عباس» داوودآبادی خواندنی شد
حمید داوودآبادی نویسنده ادبیات دفاع‌مقدس جدیدترین کتاب خود را با نام «برادرم عباس» به شهید مدافع حرم «عباس کردانی» اختصاص داد. به گزارش دفاع پرس، این کتاب شامل خاطرات و یادداشت‌های شهید مدافع حرم «عباس کردانی» از رزمندگان مدافع حرم از خطه خوزستان است که توسط انتشارات شهید کاظمی بزودی منتشر می‌شود. شهید عباس کردانی (کردونی) فرزند جمعه (صالح) از شهدای آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه است که در تاریخ 20 اسفند سال 1358 دیده به جهان گشود. وی پس از حمله تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) به این کشور رفت و در تاریخ 19 اسفند سال 1394 در شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل آمد.

استقبال از ماراتن نهم کتابخوانی روشنا
در یک ماه گذشته کتاب محوری نهمین دوره پویش ملی «روشنا» ۱۵ هزار جلد چاپ و توزیع شده است. کتاب «آیینه تمام‌نما» در یک ماه گذشته با استقبال بالای مخاطبان به چاپ سوم رسید. به این ترتیب از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۵ هزار جلد از این کتاب در 3 نوبت ۵ هزار جلدی، چاپ و از چاپخانه روانه بازار نشر شده است. آیینه تمام‌نما گفتارهایی از استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی است که در رابطه با حادثه عاشورا و کربلا و قیام امام حسین (ع) ایراد شده است. کتاب در 7 فصل مخاطبان خود را با دیدگاه‌های این استاد اخلاق در رابطه با قیام حسینی همراه کرده است؛ که عبارتند از؛ بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پیامدهای واقعه عاشورا، در سوگ سیدالشهدا (ع)، زیارت امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا.  علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از پویش و دریافت کتاب می‌توانند به پایگاه اینترنتی
 http://rushana.ir مراجعه کنند.

«خاتون» در تالار اندیشه
نمایش «خاتون» برای دومین سال پیاپی به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم‌بخش از 23 مهر روی صحنه رفته است و تا 12 آبان نمایش آن ادامه دارد.  این نمایش روایتی از وقایع خرابه‌ شام و شهادت حضرت رقیه(س) است. عالم‌بخش در اجرای تازه از نمایش خود علاوه بر ایجاد تغییراتی در طراحی و ساختار اجرایی اثر، از حضور بازیگران جدید نیز بهره برده است و جلیل فرجاد، صفا آقاجانی، افشین سنگ‌چاپ، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، علی برجی، زهرا اویسی و کیمیا ملائی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم‌بخش از 23 مهر تا 12 آبان ماه، ساعت 19:30 در تالار اندیشه حوزه هنری میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0062 sec