printlogo


کد خبر: 183585تاریخ: 1396/8/6 00:00
اخبار

مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران مطرح کرد
برگزاری برخی کلاس‌های درس با 43 دانش‌آموز!
مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران از بازنشسته شدن ۲۵ هزار نیروی آموزش‌وپرورش پایتخت طی ۴ سال آینده خبر داد. عباسعلی باقری در گفت‌وگو با میزان، گفت: در رابطه با افزایش آمار معلمان و دبیران بازنشسته مدارس شهر تهران دغدغه‌های جدی مطرح بوده و لازم است در این رابطه تصمیم‌گیری شود. وی افزود: بازنشسته شدن نیرو‌ها در شرایطی که افراد جایگزین به تعداد بازنشسته‌ها به سیستم تزریق نمی‌شوند، می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با ارائه آماری از تعداد معلمان بازنشسته، اظهار کرد: طی ۴ سال آینده، از تعداد ۶۰ هزار نیروی آموزش‌وپرورش شهر تهران حدود ۲۵ هزار نیرو بازنشسته می‌شوند. باقری ادامه داد: باید برای جذب نیرو‌های جدید برنامه‌ریزی شده تا طی سال‌های آینده بتوانیم معلمان با کیفیت را جذب آموزش‌وپرورش تهران کنیم. وی با انتقاد از برپایی کلاس‌های درس با تعداد دانش‌آموزان زیاد خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود ظرفیت مدارس شهر تهران، برخی کلاس‌ها در بعضی از پایه‌ها با ۴۳ دانش‌آموز برگزار می‌شود و در این شرایط معلمان قادر نخواهند بود آنطور که باید آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

عضو شورای شهر عنوان کرد
منتفی شدن صدور طرح ترافیک برای موتوسیکلت‌ها
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌‌‌ونقل شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری در دوره جدید فعلا تصمیمی برای صدور آرم طرح ترافیک برای موتوسیکلت‌ها ندارد. محمد علیخانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت طرح صدور آرم طرح ترافیک برای موتوسیکلت‌ها، اظهار کرد: با توجه به تغییر مدیریت شهری این موضوع فعلا در دستور کار قرار ندارد. وی تصریح کرد: البته درباره طرح اشاره شده، قرار است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کمیسیون تخصصی شورا جلساتی را برگزار کنند اما در کل تصمیمی برای صدور آرم طرح ترافیک برای موتوسیکلت‌ها نداریم. علیخانی بیان کرد: در شورای چهارم این موضوع مطرح شد که اعضای سابق کمیسیون حمل‌ونقل بر تصویب طرح تاکید داشتند اما در این دوره ما به این نتیجه رسیدیم که این طرح غیرکارشناسی است و چنانچه بخواهیم آن را اجرا کنیم نیار به بررسی بیشتر دارد. رئیس کمیسیون عمران‌ و حمل‌‌ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: براساس آمار روزانه بیش از 3 میلیون موتوسیکلت در شهر تهران تردد می‌کند.

برخورد با خودروهای آلاینده در آستانه فصل سرما
رئیس پلیس ترافیک شهری از اجرای طرح برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در کلانشهرهای سراسر کشور خبر داد. سرهنگ داوود قاسمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخورد پلیس با خودروهای آلاینده و دودزا اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع پدیده وارونگی هوا که منجر به افزایش آلودگی هوا در سطح شهرها می‌شود، طرح برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی در سراسر کشور اجرایی می‌شود. وی ادامه داد: ماموران پلیس در این طرح با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد کرده و تعدادی از آنها پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت کرده یا توقیف می‌شوند. رئیس پلیس ترافیک شهری کشور درباره اینکه این طرح در کدام شهرها اجرا می‌شود؟ گفت: اجرای این طرح سراسری و در سطح کشور است اما تمرکز ما بیشتر روی کلانشهرها و شهرهای دارای آلودگی هواست. قاسمیان با بیان اینکه این طرح در حال حاضر اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در روزهای آتی همچنان ادامه خواهد داشت‌.
 


Page Generated in 0/0049 sec