printlogo


کد خبر: 183589تاریخ: 1396/8/6 00:00
ثبت‌نام 560 هزار نفر در سامانه سماح

گروه اجتماعی: مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ۵۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و این تعداد به یک‌میلیون نفر خواهد رسید اما مابقی زائران که از طریق مراکز متفرقه ثبت‌نام کرده‌اند مورد تایید سازمان حج و زیارت نبوده و در آمار ستاد اربعین قرار نمی‌گیرند.
محسن نظافتی در گفت‌وگو با میزان، درباره توصیه‌های لازم به زائران اربعین حسینی، گفت: بر اساس تجارب گذشته نسبت به حضور زائران اربعین در مراسم پیاده‌روی توصیه می‌شود افراد به صورت خانوادگی و گروهی در این مراسم شرکت کنند، چرا که سفر‌های گروهی علاوه بر افزایش لذت از سفر منجر به محافظت و حمایت افراد از یکدیگر می‌شود.
وی افزود: کنترل تردد‌ها در پیاده‌روی اربعین توسط مسؤولان کار دشواری است، بنابراین تمام شرکت‌کنندگان در این مراسم باید از اصول امنیتی لازم نسبت به حضور خود در کشور عراق آگاه باشند. بر این اساس استفاده از وسایل حمل‌ونقل از جمله اتوبوس، ماشین‌های شخصی، کامیون و تریلی در مسیر‌های موجود باید به طور دسته‌جمعی انجام شود  تا افراد با همراهی هم شرایط امنیتی بهتری را برای خود فراهم کنند.
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: بر اساس حجم گسترده زائران در پیاده‌روی اربعین توصیه می‌کنیم خانم‌ها از سفر به طور انفرادی پرهیز کنند، بنابراین جهت اطمینان بیشتر حضور محارم به همراه بانوان یکی از اقدامات لازم جهت آسایش زائران در این ایام محسوب می‌شود.
وی درباره وظیفه سازمان حج و زیارت در مراسم پیاده‌روی اربعین، یادآور شد: تنها وظیفه سازمان حج و زیارت صدور ویزا، ثبت‌نام و مباحث بیمه و درمان زائران است که بنا بر مصوبه ستاد مرکزی اربعین، خدمات لازم در این زمینه‌ها تعریف شده و  قرارداد‌های لازم با سازمان حج و زیارت بسته شده است.
نظافتی با تأکید بر وظیفه سازمان حج و زیارت در بخش بیمه و درمان، گفت: مبلغ ۱۶ هزار تومان حق بیمه دریافت شده از زائران به تأیید ستاد مرکزی اربعین رسیده است و در بیمه مرکزی که مسؤولیت نظارت بر این گروه را برعهده دارد نیز مدارک لازم در این زمینه موجود است. این در حالی است که محاسبات و ارقامی دروغین درباره هزینه‌های بیمه و درمان زائران در فضای مجازی منتشر شده که با واقعیت امر تناسبی ندارد.
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت عنوان کرد: در سال گذشته از 5/2 میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین، حدود یک‌میلیون و ۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و مابقی زائران بدون بیمه و تحت نظر مراکز متفرقه وارد کشور عراق شده بودند.


Page Generated in 0/0056 sec