printlogo


کد خبر: 183593تاریخ: 1396/8/6 00:00
اخبار

وصول طلب گمرک از بیمه‌های بدهکار
با پیگیری جدید گمرک درباره وصول بدهی از یکی از بیمه‌های بدهکار، موضوع وصول بدهی میلیاردی برخی بیمه‌ها با وجود تاخیر فراوان وارد فاز تازه‌ای شد. به گزارش تسنیم، شرکت‌های بیمه‌ در رویه‌های مختلف گمرکی از جمله ترانزیت و ورود موقت به نوعی نقش ضامن را برای شرکت‌های حمل و بازرگانان ایفا می‌کنند. در رویه ترانزیت شرکت‌های حمل برای عمل به تعهد خود مبنی بر خروج کالا از کشور مطابق قانون باید وجوه تضمینی را به گمرک ارائه کنند که این فرآیند از طریق شرکت‌های بیمه انجام می‌شود. در صورتی که یک شرکت حمل در رویه ترانزیت مرتکب هرگونه تخلف یا قاچاق کالا شود گمرک موظف است علاوه بر اعلام جرم بر وصول مطالبات خود از شرکت‌های بیمه اقدام کند. براساس نامه گمرک و آخرین اطلاعات دریافتی از گمرکات خرمشهر و شهید باهنر، میزان مطالبات گمرکات تا سال 92  بالغ بر 150 میلیارد تومان عنوان شده است. در پیوست این نامه اطلاعات مربوط به اظهارنامه و نام شرکت‌های حمل‌ونقل موضوع پرونده‌های قاچاق براساس نام شرکت‌های بیمه آمده است.

بخشودگی جریمه بیمه ماشین‌آلات صنعتی
بیمه مرکزی اعلام کرد از ابتدای آبان تا پایان دی امسال، شرکت‌های بیمه مکلف به بخشودگی صددرصدی جرایم ماشین‌آلات کشاورزی، راه سازی و حمل زباله هستند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه مکلفند برای ماشین‌آلات کشاورزی، راه‌سازی و ساختمانی، وسایل نقلیه حمل زباله و خیابان پاکن‌های بدون بیمه‌نامه شخص ثالث که از اول آبان ۱۳۹۶ تا ۳۰ دی امسال اقدام به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌کنند، نسبت به صدور بیمه‌نامه با حذف صد درصد مبلغ جریمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ اقدام کنند. این در حالی است که با هماهنگی‌های به عمل آمده بین بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و شرکت‌های بیمه، مرحله سوم بخشودگی جریمه صد درصدی موتوسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه شخص ثالث نیز از ابتدای آبان تا پایان دی آغاز شده است.


رشد ۴۰ درصدی واردات موز
براساس آمارهای تجارت خارجی در 6 ماه نخست سال واردات موز با رشد ۴۰درصدی روبه‌رو شده است. براساس آمارهای گمرک تا شهریور امسال  346 هزار تن واردات موز به ارزش 267 میلیون دلار انجام شده است. این در حالی است که در 6 ماه نخست پارسال فقط 250 هزار تن موز به ارزش 191 میلیون دلار وارد کشور شده بود. براساس آمار گمرک، واردات موز به لحاظ ارزش دلار و همچنین به لحاظ وزنی با رشد 39 درصدی روبه‌رو شده است.


پایان مأموریت  شرکت‌های تعاونی سهام‌عدالت
سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: طبق قانون، فرآیند شناسایی و ثبت‌نام مشمولان سهام‌عدالت در پایان سال ۱۳۹۳ پایان یافته و بر این اساس پرداخت هرگونه وجه به شرکت‌های تعاونی سهام‌عدالت، از محل بودجه دولت فاقد وجاهت قانونی است. به گزارش تسنیم، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: به استناد بند 4 ماده یک آیین‌نامه اجرای توزیع سهام‌عدالت، شرکت‌های تعاونی سهام‌عدالت شهرستانی به منظور همکاری در امر شناسایی و ثبت‌نام مشمولان این طرح، به صورت سهامی خاص و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به شرکت‌های غیردولتی تشکیل شده‌اند، از این رو طبق ضوابط و مقررات موجود، فرآیند شناسایی و ثبت‌نام مشمولان سهام‌عدالت در پایان سال 1393 خاتمه یافته و عملا مهم‌ترین وظیفه و فعالیت این شرکت‌ها به پایان رسیده است. گفتنی است با تعیین تکلیف لایحه پیشنهادی اصلاح مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، نحوه ادامه فعالیت شرکت‌های تعاونی مزبور مورد واکاوی جدی قرار گرفته و در این‌باره تصمیم قطعی گرفته خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0055 sec