printlogo


کد خبر: 183596تاریخ: 1396/8/6 00:00
اخبار

شاید تخم‌مرغ گران شود
هم‌اکنون هر شانه تخم‌مرغ در سازمان میادین میوه و تره‌بار 11500 تومان به فروش می‌رسد. رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن درباره قیمت تخم‌مرغ به فارس گفت: در یک ماه اخیر قیمت ذرت و کنجاله 25 درصد افزایش داشته است که خود‌به‌خود به همین میزان در قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ مؤثر است، چرا که مرغداران با ارز آزاد کنجاله و ذرت خود را تهیه می‌کنند. رضا ترکاشوند در ادامه به افزایش قیمت تخم‌مرغ به کیلویی 5 هزار تومان در مرغداری اشاره کرد و گفت: با این اوصاف هر کیلوگرم تخم‌مرغ حداقل برای عمده‌فروش 400 تومان افزایش قیمت دارد. وی اضافه کرد: ۳۵ هزار تن تخم‌مرغ پارسال صادر شد اما امسال با سیر کاهشی روبه‌رو بوده‌ایم و تاکنون ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ صادر کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود 10هزار تن تخم‌مرغ به مقصد کشورهایی همچون افغانستان، قطر و عراق صادر کرده‌ایم، این در حالی است که سال گذشته 35 هزار تن تخم‌مرغ صادر شده که امسال این رقم افت قابل‌توجهی داشته است.

قیمت مرغ متعادل شد
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد در هفته‌های گذشته قیمت گوشت مرغ با سیر نزولی همراه بود که زیان مرغداران را در پی داشت. البته در روزهای گذشته با خرید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت آن قدری افزایش یافته است. محمد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: قیمت مرغ زنده در هفته‌‌های گذشته حتی کمتر از کیلویی ۳۵۰۰ تومان نیز شده بود اما در روزهای گذشته قیمت این محصول به کیلویی حدود ۴۴۰۰ تومان در مرغداری رسید. وی ادامه داد: قیمت گوشت مرغ در بازار هفته‌‌های گذشته تا کمتر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان نیز رسیده بود که البته هم‌اکنون به حدود کیلویی ۷۲۰۰ تا ۷۳۰۰ تومان رسیده است. یوسفی اضافه کرد: اگرچه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت کیلویی ۷۸۰۰ تومان را به عنوان نرخ منطقی برای مرغ اعلام کرده است اما با توجه به قیمت جوجه یک‌روزه و دیگر هزینه‌‌های تولید، کمتر از کیلویی ۸۰۰۰ تومان برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و این حداقل قیمت در شرایط کنونی است که جوجه یک روزه به ۱۸۰۰ تومان رسیده. وی تصریح  کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در تولید و بازار گوشت مرغ وجود ندارد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز برای حمایت از مرغداران خرید گوشت مرغ را به قیمت مصوب اعلام شده آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد.

ترخیص کالاهای تولیدی بدون عوارض
رئیس کل گمرک ایران در بخشنامه جدیدی در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و حمایت از تولید داخلی شرایط تشریفات گمرکی برای واحدهای تولیدی معتبر بدون پرداخت حقوق ورودی و با نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی کالاهای ترخیصی را اعلام و اختیارات تشریفات گمرکی این کالاها را به گمرکات اجرایی تفویض کرد. به گزارش فارس، در بخشنامه فرود عسگری، تعیین و تشخیص واحدهای تولیدی معتبر و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در واحدهای تولیدی براساس پروانه بهره‌برداری مشروط به داشتن حداقل 50 نفر کارگر بیمه شده است و حداکثر مهلت استفاده از این تسهیلات و نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی 3 ماه است، طوری‌که از تاریخ 15 بهمن امسال تجاوز نکند. گفتنی است، متقاضی نباید در زمره بدهکاران موضوع ماده 7 قانون امور گمرکی باشد.
 


Page Generated in 0/0053 sec