printlogo


کد خبر: 183615تاریخ: 1396/8/6 00:00
چهارگوشه

ترور نافرجام فرمانده نیروهای امنیتی غزه
منابع فلسطینی اعلام کردند که ظهر جمعه پس از خروج توفیق ابونعیم، فرمانده نیروهای امنیتی غزه از مسجد ابو الحصین در این شهر انفجاری در نزدیکی خودروی او رخ داد که بر اثر آن ابونعیم جراحت‌هایی برداشت. به گفته این منابع، علاوه بر فرمانده نیروهای امنیتی غزه، چند تن دیگر نیز در این انفجار زخمی شدند. ابونعیم پس از چند سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱ در چارچوب قرارداد تبادل اسرا آزاد شد.

آزمایش‌های بالستیک روسیه
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پنجشنبه‌شب گذشته موشک قاره‌پیمای خود، موسوم به «شیطان 2» را با موفقیت آزمایش کرده است. این موشک که به نام آراس-28 هم شهرت دارد، از پایگاه فضایی پلستسک واقع در شما مسکو شلیک شد و پس از پیمودن مسافت 3600 مایلی به هدف خود اصابت کرد. مطابق اعلام وزارت دفاع روسیه، 3 فروند زیردریایی قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیز اقدام به شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک کردند. در این بیانیه تأکید شده هدف روسیه از این آزمایش‌ها، انجام تمرین‌هایی برای مدیریت نیروهای هسته‌ای خود بوده است.

انحلال دومین جریان اپوزیسیون در بحرین
دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم انحلال جمعیت «وعد» را تایید کرد. این جمعیت پس از «الوفاق»، دومین جمعیت بزرگ معارض بحرین محسوب می‌شود؛ جمعیت الوفاق 2 سال پیش منحل شد. دادگاه تجدیدنظر بحرین همچنین حکم به مصادره دفاتر و اموال جمعیت وعد داد و فعالیت اعضای این جمعیت را ممنوع اعلام کرد. پیش‌تر، دادگاه عالی بحرین در تاریخ 31 ماه مه‌2017
(10 خرداد) حکم انحلال این جمعیت و همچنین مصادره اموال آن را صادر کرده بود.

تحریم نشست واشنگتن
از سوی فرمانده ارتش لبنان
 منابع امنیتی صهیونیستی از اقدام فرمانده ارتش لبنان به تحریم نشست ائتلاف آمریکایی در واشنگتن که با حضور فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات نظامی عربستان، امارات و اردن برگزار شد، خبر داده و تاکید کردند: ارتش لبنان همان‌گونه که در مبارزه با تروریسم پیروز شد برای رویارویی با اسرائیل آماده است. طبق این گزارش، جوزف عون فرمانده ارتش لبنان پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش قرار بود در این نشست شرکت کند که پس از اطلاع از حضور گادی ایزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از حضور در نشست خودداری کرد.


سنای اسپانیا خودمختاری کاتالونیا را لغو کرد
روز گذشته ساعتی پس از اعلام استقلال کاتالونیا از سوی پارلمان این منطقه، مجلس سنای اسپانیا به‌درخواست ماریانا راخوی، نخست‌وزیر این کشور به اعلام حاکمیت مستقیم دولت مرکزی بر کاتالونیا رای داد. اکنون انتظار می‌رود راخوی جلسه کابینه خود را تشکیل دهد تا درباره نخستین قدم‌ها در جهت اعمال حاکمیت بر کاتالونیا تصمیم بگیرد. گفته می‌شود این قدم‌ها ممکن است برکناری مقام‌های دولت محلی کاتالونیا و نظارت مستقیم بر نیروی پلیس این منطقه خودمختار را شامل شود. 3 هفته پیش با وجود مخالفت دولت مرکزی اسپانیا، همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا برگزار شد که بیش از  ۹۰ درصد رأی‌دهندگان به استقلال رأی دادند.
پارلمان کاتولونیا به‌جدایی رأی داد
به‌رغم مخالفت و هشدار مادرید، پارلمان محلی کاتالونیا به جدایی کامل از اسپانیا رای مثبت داد. هواداران استقلال کاتالونیا اعلامیه جدایی این منطقه از اسپانیا را به مجلس محلی ارائه کرده‌ بودند که این مجلس دیروز درباره آن رای‌گیری کرد و به جدایی کاتالونیا از اسپانیا رای داد. در همین حال ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا هم از مجلس سنای این کشور خواسته است از طرح برکناری دولت محلی کاتالونیا و اداره مستقیم این منطقه توسط دولت مرکزی حمایت کند.


Page Generated in 0/0043 sec