printlogo


کد خبر: 183621تاریخ: 1396/8/6 00:00
اخبار

شمخانی: محمد بن‌سلمان راه اشتباهی را طی می‌کند
دبیر شورایعالی امنیت ملی در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت: ولیعهد عربستان راه اشتباهی را طی می‌کند و بهتر است به این راه ادامه ندهد. علی شمخانی در گفت‌وگو با المیادین، گفت: ملت عراق به این باور رسید که ایران به دنبال منافع شخصی خود در عراق نیست. وی افزود: انسجام و همبستگی ایران و عراق محکم و غیرقابل جدا شدن است و سفر حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق به تهران در همین راستا است. وی در واکنش به اظهارات اخیر تیلرسون گفت: تیلرسون گمان می‌کند عراق مانند برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس از طریق دیکتاتوری و استبداد اداره می‌شود اما عراق کشوری است که از دولت، پارلمان و مرجعیت برخوردار است و هیچ‌کس نمی‌تواند روابطش با ایران را به این کشور دیکته کند. شمخانی در رابطه با ولیعهد عربستان گفت: محمد بن‌سلمان در حال طی کردن راه اشتباه است و بهتر است این را ادامه ندهد.

تجزیه عراق و سوریه نقشه دوم تروریست‌هاست
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد تروریست‌ها در سوریه و عراق شکست سختی خورده‌اند و حامیان آنها مأیوس شده‌اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه کلید زده‌اند. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار فیصل مقداد، قائم‌مقام وزارت خارجه سوریه با تأکید بر سیاست حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه و عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت‌های خود از دولت، ارتش و مردم سوریه و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشورها ادامه می‌دهد. وی در همین راستا افزود: تروریست‌ها در سوریه و عراق شکست سختی خورده‌اند و حامیان آنها مأیوس شده‌اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه کلید زده‌اند. امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست‌های غلط آمریکا و رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: خطر تجزیه منطقه جدی است و آمریکا تلاش می‌کند از اهرم اکراد در سوریه و عراق برای نیل به این هدف بهره‌گیری کند و صهیونیست‌ها درصدد بالکانیزه کردن منطقه هستند. در ادامه این دیدار فیصل مقداد قائم‌مقام وزارت خارجه سوریه با انتقاد از حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی از گروه‌های جنایتکار تروریستی در سوریه افزود: آمریکا و متحدان این کشور با روحیه نفاق در قبال مردم سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه رفتار می‌کنند.

علت عدم رسیدگی به پرونده دکترای حسین فریدون
عضو کمیته رسیدگی به پرونده تحصیلی حسین فریدون به تشریح علل عدم رسیدگی به پرونده برادر رئیس‌جمهور پرداخت. سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین پیگیری‌های انجام شده در پرونده تحصیل حسین فریدون در مقطع دکترا اظهار داشت: مدارکی که بنده در رابطه با این پرونده جمع‌آوری کرده‌ام موجود است و ادامه روند رسیدگی به این پرونده بر عهده رئیس کمیسیون آموزش است. اگر آقای زاهدی نظر بنده را قبول دارد باید هرچه سریع‌تر مدارک جمع‌آوری‌شده توسط مرا تقدیم هیات رئیسه کند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دلیل  فرسایشی شدن روند بررسی پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور گفت: اتلاف وقتی که در پیگیری این پرونده از سوی برخی اعضای هیات رئیسه مجلس انجام شده، خلاف آیین‌نامه مجلس بوده و از نظر من علت آن کمک به آقای فریدون برای اتمام مراحل دفاع و اخذ مدرکش بوده است.

تقدیر نتانیاهو از وزیر خزانه‌داری آمریکا بابت تحریم‌های ایران
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت تحریم‌های اخیر علیه ایران از وزیر خزانه‌داری آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، تشکر کرد. به نوشته پایگاه «الجماینر»، نتانیاهو روز پنجشنبه در بیت‌المقدس میزبان منوچین بود. وی به منوچین گفت: «می‌خواهم کمال خرسندی‌مان را از حمایتی که آمریکا و دولت ترامپ از ما نه فقط در زمینه امنیتی بلکه از حیث همکاری‌های اقتصادی به عمل می‌آورد، ابراز کنم». منوچین هم در اظهاراتی رو به روی دوربین گفت: «نمی‌توانم از اینکه در نخستین سفر رسمی‌ام به اینجا آمده‌ام خرسندتر از این باشم. ما در منطقه شریکی بهتر از اسرائیل نداریم». دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد نتانیاهو از منوچین بابت «اقدام محکم» خزانه‌داری آمریکا علیه ایران تشکر کرد.


Page Generated in 0/0063 sec