printlogo


کد خبر: 183688تاریخ: 1396/8/8 00:00
اخبار

لشکر مدیران بازنشسته در راه سینما!
در حالی که از مدت‌ها پیش زمزمه‌های برکناری محمد حیدری، مدیر فعلی موزه سینما و دبیر سابق جشنواره فجر به علت عملکرد ضعیف او در این نهاد و البته نزدیکی وی به مدیریت قبلی سازمان سینمایی مطرح بود، در نهایت علیرضا قاسم‌خان به عنوان مدیرعامل جدید موزه سینمای ایران معرفی شد. به گزارش فارس، علیرضا قاسم‌خان در شرایطی با حکم رئیس سازمان سینمایی به مدیرعاملی موزه سینما منصوب شد که براساس شنیده‌ها، 2 ماه گذشته به دلیل بازنشستگی و عدم امکان حضور در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از این مجموعه منفک شد. این در حالی است که ظاهراً عملکرد قاسم‌خان در مرکز گسترش سینمای تجربی مورد توجه و رضایت مدیرعامل مرکز بوده اما گویا به لحاظ قانونی امکان حضور در مرکز برای ایشان فراهم نشده است. حال باید بررسی کرد که به لحاظ قانونی آیا می‌توان موزه سینما را به مدیری بازنشسته سپرد در شرایط فعلی که دوران 3 ساله مدیریت محمدحیدری به پایان رسیده است؟ متاسفانه یک بار دیگر جوانگرایی که مدنظر وزیر ارشاد بود و در نخستین نشست خود به آن اشاره کرد توسط رئیس سازمان سینمایی به فراموشی سپرده می‌شود.

دبیرخانه جشنواره عمار منتشر کرد
فراخوان ثبت خاطرات «اولین درآمد» بزرگ‌ترها
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، با هدف مشارکت جوانان و نوجوانان در ثبت محتوای مردمی و ثبت خاطرات پدر، مادر و بزرگ‌تر‌ها از نخستین درآمدشان، فراخوانی با عنوان «اولین درآمد» منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، بر اساس این فراخوان، علاقه‌مندان بویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند با دوربین خانگی یا تلفن‌همراه از پدر، مادر و بزرگ‌ترهای خود درباره خاطره نخستین درآمدشان و اتفاقات پیرامون آن، حداکثر ۱۰ دقیقه فیلم بگیرند و در بخش «فیلم ما»ی جشنواره عمار شرکت کنند. همچنین مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و دیگر مجموعه‌های مردمی نیز می‌توانند به صورت گروهی در این بخش شرکت کنند. به این صورت که هر مجموعه از اعضای خود بخواهد با امکاناتی که در اختیار دارند، فیلم بگیرند و آثار را یکجا و به نام آن مجموعه برای جشنواره ارسال کنند. بنابر این گزارش، علاقه‌مندان فیلم‌های خود را می‌توانند از طریق یکی از روش‌های ارسال از راه سایت جشنواره عمار به نشانی AmmarFilm.ir، ربات تلگرامی filmema_ammar_bot@ و شماره تلگرامی ۰۹۹۰۵۳۲۹۳۵۱ در این بخش ثبت کنند.


روایتی ایرانی از جنگ ویتنام در «به اضافه مستند»
دهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «خاطرات نارنجی» ساخته وحید فرجی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش تسنیم، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر سیدمصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل و سرکار خانم ثمانه اکوان، دانشجوی مطالعات آمریکا میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع جنایت‌های آمریکا در منطقه و استفاده‌ غیرمجاز آن از سلاح‌های شیمیایی سخن خواهند گفت. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت. مستند «خاطرات نارنجی» به تبعات بی‌شمار استفاده از سلاح‌های شیمیایی، موسوم به «عامل نارنجی» که در جنگ ویتنام از سوی دولت آمریکا استفاده می‌شد، می‌پردازد و تاثیر مخرب این سلاح را بر شیمیایی شدن مردم ویتنام و سربازان آمریکایی‌ مورد بررسی قرار داده است. استفاده آمریکا از این سلاح نه تنها در همان مقطع بر مردم ویتنام و سربازان آمریکایی تاثیر منفی گذاشت، بلکه نسل دوم از فرزندان ویتنامی‌ و سربازان آمریکایی را نیز دچار مشکلات جسمی و روحی کرد. در حقیقت این سلاح که گازی موسوم به «عامل نارنجی» تولید می‌کند، سرمنشأ جنایت‌هایی علیه بشر است که آمریکا مرتکب آن شد. این مستند به کارگردانی وحید فرجی و تهیه‌کنندگی سلیم غفوری در مرکز مستندسازی میثاق تولید شده است. برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 9 آبان ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 10 آبان ماه ساعت 9 و جمعه 12 آبان ماه ساعت 13:30 است.


Page Generated in 0/0055 sec