printlogo


کد خبر: 183690تاریخ: 1396/8/8 00:00
اخبار

جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد شد
«محسن جوادی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. به گزارش ایسنا، جوادی با حکم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این سمت منصوب شده است. پس از انتصاب سیدعباس صالحی، معاونت فرهنگی پیشین این وزارتخانه به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلگی که مدیر دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی است، تاکنون سرپرستی این معاونت را عهده‌دار بود. در معرفی محسن جوادی آمده است: دکتر محسن جوادی عضو هیات علمی دانشکده الهیات قم با مرتبه استادی است. او مدرک دکترای خود را از دانشگاه تربیت مدرس در رشته فلسفه و حکمت متعالیه گرفته است. همچنین کارشناسی ارشد  الهیات، فلسفه و کلام اسلامی دارد. جوادی در زمینه‌های فلسفه اسلامی، فلسفه اخلاق و کلام اسلامی صاحب تخصص است و از این رو در فرااخلاق، فلسفه غرب، اخلاق و فلسفه اخلاق سابقه تدریس دارد. کتاب‌های «مساله باید و هست»، «درآمدی بر خداشناسی فلسفی» و «نظریه ایمان» از آثار او است.


«هم‌بخت»به بازار آمد
رمان «هم‌بخت» اثر گودرز شکری از سوی انتشارات کتاب نیستان با محوریت قصه‌ای از یک تهاجم، روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، رمان «هم‌بخت» نوشته گودرز شکری از جمله تلاش‌هایی است که این روزها سعی کرده است مخاطب خود را در دل ناز و نیاز کلمه به سوی بازخوانی بخشی از حقایق تاریخی ایران معاصر سوق دهد و مخاطب دلزده از انواع و اقسام گزاره‌های تاریخی را به سمت روایتی سوق دهد که غیرمستقیم حقیقی‌ترین این دست گزاره‌ها را در دل و جان او به بار می‌نشاند. «هم‌بخت» داستانی دارد که از دل شهریور سال 1320 شروع می‌شود. با آغاز تهاجم نیروهای بیگانه به مردمان سرزمینی که بی‌طرف‌ترین‌ها در طول حیات تاریخی خود بوده‌اند و شاید به همین خاطر است که در استعاره داستانی این رمان، 2 نماینده متفاوت از این نسل که از قضا همنامند و هر دو متصل به یک ساختار و خاک، یک دست را که از قضا دست راست‌شان است در این تهاجم از دست می‌دهند. «هم‌بخت» روایتی است از سرگذشت یک ملت. نویسنده با استادی تمام سعی کرده این سرگذشت را کوتاه و سرضرب بنویسد، شخصیت‌هایش را بسازد و جغرافیای تاریخی برای زیست آنها برپایه فکت‌های حقیقی تاریخی مهیا کند و آنگاه برفراز این آشیانه، به تماشای سیر زندگی در این زیست بپردازد. انتشارات کتاب نیستان رمان «هم‌بخت» را با قیمت 17000 تومان در 224 صفحه منتشر کرده است.


نمایش بزرگ «نفس‌المهموم» در مسیر پیاده‌روی اربعین
مدیر مرکز مهنا از اجرای نمایش بزرگ «نفس‌المهموم» در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد. به گزارش تسنیم، گروه مهنا برای چهارمین سال متوالی در مسیر پیاده‌روی اربعین نمایش «نفس‌المهموم» را برای مخاطبان و زائران حسینی اجرا می‌کند. «نفس‌المهموم» یک نمایش میدانی و محصول گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح است که همانند سایر نمایش‌های میدانی مرکز مهنا به صورت چند رسانه‌ای اجرا می‌شود. به گفته علیرضا کوهفر، تهیه‌کننده این نمایش، در این نمایش میدانی به صورت همزمان از سیستم نور دیجیتال و ویدئو پروجکشن استفاده می‌شود. این نمایش پس از 3 سال اجرای نمایش «نجم‌الثاقب» اجرا می‌شود که داستان بازگشت کاروان اسرا به کربلا و روضه‌خوانی بر پیکر شهدای عاشوراست. محل برگزاری نمایش میدانی «نفس‌المهموم» در شهر نجف، زیر پل ثوره‌العشرین، ابتدای خیابان امام علی(ع)، موکب «نجم‌الثاقب» اعلام شده است. کوهفر اعلام کرده است این نمایش در طول روز در 5 یا 6 سانس مجزا برای مخاطبان اجرا می‌شود که 3 نوبت قبل از ظهر، 2 نوبت از ظهر تا مغرب و یک نوبت پس از اذان مغرب خواهد بود. سعید اسماعیلی این کار را کارگردانی می‌کند و  رضا ترکمان مسؤول جلوه‌های ویژه، عباس رحمانی طراح نور، محمد نیاکان مجری طرح، آنه محمدایری طراح صحنه و لباس و صادق فتاحی مدیر صدای این پروژه هستند. این نمایش میدانی با همکاری یک تیم  55 نفره از نیروهای تخصصی و پشتیبانی و 35 هنرور از 13 الی 18 صفر در عراق اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0043 sec