printlogo


کد خبر: 183702تاریخ: 1396/8/8 00:00
اعضای صندوق اعتباری هنر از مراحل طولانی پرداخت هزینه‌های درمانی گلایه دارند
هفت خان بیمه تکمیلی برای روزنامه‌نگاران!

گروه اجتماعی:  جامعه نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان کشور اقشاری هستند که به دلیل ثبات نداشتن شغلی  برای استفاده از بیمه تکمیلی درمان می‌توانند با مراجعه به «صندوق اعتباری هنر» و عضویت در این صندوق از این خدمات بهره‌مند شوند. در همین باره، این صندوق چند سالی است بستر بیمه تکمیلی درمان را از طریق انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای برای اعضایش فراهم کرده است.
عدم ثبات قراردادها
به گزارش «وطن امروز»، یکی از مشکلات این روزها برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر، نبود ثبات در حضور شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان شرکت‌های خدمات‌دهنده و پشتیبان است. با مرور فعالیت چند سال گذشته این صندوق متوجه می‌شویم هر سال با یک بیمه متفاوت انعقاد قرارداد شده که این خود مشکلاتی را برای افراد تحت پوشش ایجاد می‌کند. برای مثال در 3 سال گذشته این صندوق با
3 شرکت بیمه‌ای آرمان، ایران و رازی عقد قرارداد داشته است که جدا از خدمات متفاوت، مشکلات گوناگونی را نیز برای اعضا به وجود آورده است. از جمله این مشکلات می‌توان به نبود وجه اشتراک در میزان پوشش انواع خدمات درمانی و همچنین بازپرداخت هزینه‌های درمانی اشاره کرد.
هفت خان بیمه تکمیلی
طبق گزارش‌های دریافتی از برخی اعضای صندوق، روال سال جاری بیمه تکمیلی به شکلی است که فرد بیمه شده برای دریافت هزینه انجام شده باید مراحلی را طی کند. نخستین مرحله اسکن مدارک پزشکی است که این مرحله نیز به طور طبیعی مشمول هزینه می‌شود. مرحله  بعدی بارگذاری مدارک پزشکی اسکن شده در سایت در نظر گرفته شده (بیمانو) است. فرد بیمه شده باید مدتی بین 10 روز تا 2 هفته منتظر تایید مدارکش بماند. پس از اینکه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار بگیرد، از طریق پیامک به فرد بیمه شده اطلاع داده می‌شود که برای پیگیری درخواستش به سایت یادشده مراجعه کند. این در حالی است که  عضو صندوق هنر پس از مراجعه به سایت و پیگیری درخواست، پیامی با این مضمون دریافت می‌کند: «بیمه شده محترم مدارک شما بررسی اولیه شد. برای ارسال مدارک به شرکت بیمه، اصل مدارک بارگذاری شده را از طریق دفاتر پستی با شماره قرارداد .... به صورت رایگان به صندوق پستی اعلام شده ارسال کنید».  همانطور که از متن این پیام مشخص است، بیمه شده باید در قدم بعدی با صرف وقت و در دست داشتن اصل مدارک پزشکی به یکی از شعب پست مراجعه کرده و مدارک را طبق دستورالعمل ارسال کند. نکته قابل توجه در این مرحله این است که به‌رغم مراجعه برخی از بیمه‌شد‌گان به دفاتر پستی، زمانی که موضوع به ادارات  پست اطلاع داده می‌شود، این ادارات با بررسی قراردادهای‌شان وجود شماره قرارداد با بیمه مد نظر صندوق هنر را تایید نکرده و خطاب به بیمه‌شدگان اعلام می‌شود نمی‌توانند مدارک را به صورت رایگان ارسال کنند! مشاهده مراحل در نظر گرفته شده از طرف بیمه  برای بیمه‌شد‌گان صندوق اعتباری هنر نشان می‌دهد به‌رغم تمام تمهیدات در نظر گرفته شده برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده، اعضای صندوق امسال نیز همانند سال‌های گذشته با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند که به طور طبیعی رسیدگی مدیران مربوط را می‌طلبد. امید است با در نظر گرفتن مشکلات این قشر جامعه، مشکلات مرتبط با بیمه تکمیلی درمان صندوق اعتباری هنر نیز رفع  شود.


Page Generated in 0/0055 sec