printlogo


کد خبر: 183704تاریخ: 1396/8/8 00:00
اخبار

شورای شهری‌ها از رئیس سازمان محیط‌زیست  انتقاد کردند
تداوم آلودگی هوا در پایتخت
جلسه اعضای شورای شهر با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حالی روز گذشته برگزار شد که آسمان تهران طبق گزارش سازمان کنترل کیفیت هوای پایتخت با شاخص 120 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. این در حالی است که آسمان پایتخت در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته و همچنین شنبه به ترتیب با شاخص‌های 102، 114، 121 و 117 در شرایط ناسالم قرار داشت. گفتنی است، وضعیت ناسالم هوای پایتخت در این ایام در حالی تبدیل به شرایط پایدار شده که هنوز به ایام سرد سال و پدیده وارونگی هوا نرسیده‌ایم. با این تفاسیر معلوم نیست با رسیدن به آن ایام مردم تهران باید منتظر چه شرایط آب و هوایی باشند!
500 کشته در هفته بر اثر آلودگی هوا
به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، قربانیان آلودگی هوا در تهران در هر هفته معادل سقوط یک ایرباس ۵۰۰ نفره است. مجید فراهانی در جلسه روز گذشته شورای شهر گفت: ما امروز در تهرانی زندگی می‌کنیم که با آمار ۵۰۰ کشته هفتگی به خاطر آلودگی هوا گویا هر هفته یک ایرباس غول پیکر در شهرمان سقوط می‌کند و عین خیال‌مان هم نیست. وی ادامه داد: سال ۸۴ بیش از 10 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان دادند که سال ۹۵ این آمار 2 برابر شد. عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: از رئیس سازمان محیط‌زیست انتظار ارائه برنامه عملیاتی در رفع مساله آلودگی هوا را داشتیم.
زمان زدن حرف‌های قشنگ گذشته
حسن رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه روز گذشته که با حضور کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست برگزار شد، گفت:‌ جناب کلانتری! با این شیوه نمی‌شود کارها را پیش برد؛ باید با صراحت ذاتی با واحدهای آلاینده برخورد شود. رسولی با اشاره به موضوع آلودگی هوا، گفت: صنایع خودرو، صنایع لاستیک و صنایع سیمان بدشان نیاید اما مشکل اصلی آلودگی هوا به همین‌ها بازمی‌گردد. وی ادامه داد: پدرخوانده‌های مافیایی اجازه نمی‌دهند حتی دستورات رئیس جمهوری لازم‌الاجرا باشد. رسولی گفت: دیگر زمان زدن حرف‌های قشنگ گذشته است و باید کارهای جسورانه‌ای با حمایت مردم و رسانه‌های اجتماعی انجام دهیم.


سرپرست وزارت علوم هشدار داد
آسیب‌های ناشی از کمبود اعتبار دانشگاه‌ها
سرپرست وزارت علوم با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقیمانده تا تنظیم لایحه بودجه گفت: عدم تخصیص اعتبار کافی به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، آسیب‌های خود را در چند سال دیگر نشان می‌دهد. به گزارش
«وطن امروز»، سیدضیاء هاشمی در نشست «چگونگی ساماندهی اعتبارات پایدار آموزش عالی» با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقیمانده تا تنظیم لایحه بودجه کشور تصریح کرد: اگر وزارت علوم نتواند از این فرصت برای ارائه پیشنهادات قانونی خود بهره کافی ببرد، آموزش عالی کشور آسیب می‌بیند. وی افزود: در گذشته شاهد بودیم عدم تخصیص بودجه مورد نیاز وزارت علوم در امور پژوهشی و برای پرداخت اشتراک منابع بین‌المللی مقالات معتبر و نیز حق عضویت در نهادهای بین‌المللی آموزش عالی باعث بدهی انباشته در این حوزه شد. سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: عدم تخصیص اعتبار کافی به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری، آسیب‌های خود را در چند سال دیگر نشان می‌دهد لذا ضروری است با برگزاری نشست‌های کارشناسی با دولت و مجلس شورای اسلامی، شاهد اختصاص بودجه‌ای متناسب با نیاز آموزش عالی کشور در سال ۱۳۹۷ باشیم.


Page Generated in 0/0047 sec