printlogo


کد خبر: 183710تاریخ: 1396/8/8 00:00
اخبار

 شریعتمداری بابت گرانی خودرو به مجلس می‌رود
موضوع افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور محمد شریعتمداری، وزیر صنعت بررسی خواهد شد. سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها برخی نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده که این موضوع را در جلسه روز سه‌شنبه با شریعتمداری، وزیر صنعت مطرح و بررسی خواهیم کرد. وی همچنین درباره  اعتراض جمعی از مالباختگان نمایندگی سراج ایران‌‌خودرو، گفت: اگر گزارشی در این باره به مجلس ارائه شود، حتماً این موضوع را نیز با وزیر صنعت مطرح خواهیم کرد. حسینی‌کیا افزود: در این جلسه برخی نمایندگان پرسش‌هایی را از وزیر صنعت خواهند پرسید و علاوه بر این، وزیر نیز گزارشی درباره عملکرد وزارت صنعت ارائه خواهد داد.


۴ کشته در آتش‌سوزی دکل ملی حفاری
به‌دنبال بروز حریق در دستگاه ٩٥ شرکت ملی حفاری ایران در منطقه رگ سفید(بین امیدیه و بندر دیلم)، 4 تن جان خود را از دست دادند. به گزارش نفت‌آنلاین، دلیل حادثه در دکل ٩٥ شرکت ملی حفاری، blow out  چاه حین عملیات لوله بالا اعلام شده است. متاسفانه به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت در محل حادثه  تصویری از آتش‌سوزی دکل ۹۵ مخابره نشده است ولی گویا دکل ۹۵ پس از انفجار چاه واژگون شده است. گفته شده مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به همراه دیگر مدیران حفاری برای بررسی حادثه از نزدیک عازم محل شده‌اند. گفتنی است، دکل 95 فتح  در ردیف پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حفاری شرکت قرار داشت و با قدرت ۲ هزار اسب بخار توان حفاری چاه‌های اکتشافی و توصیفی/توسعه‌ای را تا عمق بالای ۶ هزار متر داشت. این دکل تمام‌برقی و دارای 5 ژنراتور، 3 پمپ سیال و گرداننده فوقانی (تاپ درایو) بود و از سامانه‌های تصفیه سیالات حفاری، الکترونیکی، هیدرولیکی و مکانیکی پیشرفته نیز برخوردار بود. دکل واژگون شده، در سال 95 اورهال شده و مورد بازسازی قرار گرفته بود.


دسته‌چک‌ رنگی می‌شود
عضو کمیسیون قضایی مجلس جزئیات لایحه صدور چک را تشریح کرد. محمد‌علی پور‌مختار، عضو کمیسیون قضایی‌ و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها چک برگشت می‌خورد، اظهار داشت: سالانه هزاران پرونده دعوا مربوط به صدور چک بلامحل در دادگاه‌های کشور مطرح می‌شود. وی با بیان اینکه این قانون فعلی صدور دسته چک مشکلات فراوانی را در حوزه  اقتصادی و اجتماعی به وجود آورده است، افزود: مشکلات ایجاد شده، اصلاح و بازنگری در قانون چک را ضروری کرده است. وی با بیان اینکه لایحه صدور چک از سوی دولت با هدف پیشگیری از صدور چک‌های بی‌محل تهیه و به مجلس ارائه شده است، ادامه داد: رویکرد لایحه براین اساس است که در واگذاری چک به اشخاص، اهلیت و اعتبارسنجی انجام شود. پور‌مختار اضافه کرد: طبق این لایحه بر مبنای شرایط موجود بانکی، عملکرد و همچنین کارکرد حساب اشخاص در بانک‌ها به آنها دسته چک‌های مختلف در رنگ‌بندی گوناگون که هر کدام اعتبار ریالی و مبلغی خاصی دارد، داده می‌شود. نماینده مردم کبودر‌آهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس لایحه صدور چک مبالغی که در چک‌ها درج می‌شود الزاما قابل پرداخت است، ادامه داد: به عبارتی این چک‌ها به صورت تضمینی صادر می‌شود. وی خاطرنشان کرد: طبق این لایحه در صورتی که چک به بانک برده شود و در آن لحظه حساب شخص فاقد مبلغ کافی باشد خود بانک چک را پاس می‌کند تا مشتری در نخستین فرصت حساب را تکمیل کند. پور‌مختار با تاکید بر اینکه این لایحه سبب ایجاد اطمینان خاطر در جامعه می‌شود، تاکید کرد: این لایحه سبب می‌شود هر کسی دسته چک در اختیار نداشته باشد که اقدام به صدور چک بلامحل کند تا معضلات فراوان اجتماعی و اقتصادی در جامعه ایجاد کند. نماینده مردم کبودر‌آهنگ در مجلس با ابراز اینکه در این لایحه سامانه الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده، تصریح کرد: براساس این سامانه، امضای صاحبان چک به شکل الکترونیکی ثبت شده تا امضا‌ها قابل تشخیص نباشد و از جعل آن جلوگیری شود.


Page Generated in 0/0058 sec