printlogo


کد خبر: 183741تاریخ: 1396/8/8 00:00
چهارگوشه

حمله به کاروان‌های سازمان ملل در سوریه
 گروه‌های تروریستی مانع از عبور کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به شهرک‌های استان ریف دمشق شدند. طبق این گزارش، کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد متشکل از 35 کامیون حامل مواد غذایی، به سمت شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت‌سحم در حرکت بود که عناصر مسلح این کاروان را متوقف کردند. پیش‌تر سازمان ملل با همکاری هلال‌احمر سوریه موفق به ارسال کمک‌های بشردوستانه به استان‌های حماه و دیرالزور شده بود.

25 کشته در تیراندازی‌های موگادیشو
حمله تروریست‌ها به هتلی در شهر موگادیشو، پایتخت سومالی با کشته شدن ۲۵ نفر، صبح یکشنبه به پایان رسید.  این حمله از عصر روز شنبه با یک خودروی بمبگذاری شده آغاز شده بود. تروریست‌ها پس از آنکه انفجار خودرو موجب از بین رفتن ورودی‌های هتل شد، به سرعت وارد ساختمان شدند. بسیاری از مقام‌های رسمی سومالی در هتل‌هایی زندگی می‌کنند که تحت تدابیر امنیتی قرار دارد. گروه تروریستی الشباب مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

انفجار در پایگاه آمریکایی  در افغانستان
 پایگاه نیروهای آمریکایی در فرودگاه شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان، شنبه‌شب هدف انفجار قرار گرفت که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شده‌اند. آمار تلفات این انفجار به‌طور دقیق اعلام نشده است. گروه طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد این گروه نیروهای آمریکایی و نظامیان افغان را در فرودگاه جلال‌آباد هدف قرار داده است. طبق اعلام طالبان، این حمله با استفاده از تاکتیک جدیدی انجام شده که موجب تلفات جانی و مالی نیروهای آمریکایی و افغان شده است.


کفر قاسم، شاهد جنایت اسرائیل به سبک داعش
روز گذشته مصادف بود با شصت‌ویکمین سالگرد جنایت صهیونیست‌ها در روستای «کفرقاسم»؛ جنایتی به سبک آشنای این روزهای تکفیری‌های داعشی که به طور تمام و کمال ذات شیطانی رژیم اسرائیل را روایت می‌کند. در 29 اکتبر 1956 به دنبال فعالیت‌های شدید ضد صهیونیستی در مصر، رژیم تل‌آویو در یک همکاری آشکار با استعمار انگلستان و فرانسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، طرح یک تجاوز مشترک به خاک مصر را تدارک می‌دید و همزمان از عملیات ایذایی در مرز با اردن به عنوان پوششی برای این عملیات استفاده می‌کرد. یکی از روستاهای مرزی اردن و کرانه باختری فلسطین، کفرقاسم بود که نزدیک شهر قلقیلیه در جنوب طولکرم و در منطقه خط سبز بین فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن واقع است. کدخدای این روستا تنها 30 دقیقه پیش از آغاز حکومت نظامی توسط گارد مرزی اسرائیل مطلع شده بود و برای او امکان نداشت که بتواند خبر برقراری حکومت نظامی را به روستاییانی که هنگام غروب آفتاب به خانه خود باز می‌گشتند، برساند. در آن روز جهنمی فرمانده نیروهای اسرائیلی در این منطقه در پاسخ به استعلام نیروهایش در این‌باره پاسخ داده بود: «من از ابراز احساسات خوشم نمی‌آید... این دیگر از بدشانسی خود آنهاست». در نتیجه نظامیان اشغالگر بین ساعت 17 تا 18، در کمال خونسردی نزدیک به 50 روستایی را که دسته‌دسته یا به تنهایی از سر کار خود بازمی‌گشتند و در میان آنان چندین زن و کودک نیز به چشم می‌خورد تنها با یک پرسش ساده که «آیا اهل کفرقاسم هستی یا خیر؟» به جوخه اعدام سپردند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، دیروز در شصت و یکمین سالگرد این جنایات، هزاران فلسطینی در شهر «کفرقاسم» دست به تظاهرات زدند و دسته‌‌گل‌‌‌هایی بر قبور قربانیان جنایت کفرقاسم گذاشتند. حتی نمایندگان عرب کنست و رهبران احزاب عربی در فلسطین اشغالی نیز در پیشاپیش این تظاهرات حضور داشتند.


Page Generated in 0/0084 sec