printlogo


کد خبر: 184199تاریخ: 1396/8/17 00:00
چهارگوشه

خنثی‌سازی حملات تروریستی  علیه زائران حسینی
فرماندهی عملیات بغداد روز گذشته اعلام کرد 2 عامل انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، قصد داشتند زائران اربعین حسینی را در منطقه الرضوانیه در جنوب بغداد هدف قرار دهند اما نیروهای امنیتی توانستند این دو عامل را از پای درآورند. وی گفت: یکی از عاملان انتحاری بعد از کشته شدن توسط نیروهای امنیتی منفجر شد اما تلفات جانی به دنبال نداشت.

آزادی پخش اذان در ازبکستان
پخش اذان در مساجد بزرگ شهر تاشکند و استان‌های مختلف ازبکستان از جمله اندیجان و فرغانه از طریق بلندگوها آغاز شد. پیش‌تر نمایندگان شهر تاشکند به اداره مسلمانان ازبکستان پیشنهاد پخش اذان از طریق بلندگوها را داده بودند. طی 10 سال اخیر در ازبکستان پخش اذان از طریق بلندگوها ممنوع بود زیرا نمایندگان دیگر ادیان از دولت درخواست کرده بودند.

حمله تروریستی داعش در کابل
صبح دیروز مقام‌ها در افغانستان اعلام کردند دست‌کم 2 فرد مسلح به دفتر شبکه تلویزیونی شمشاد در پایتخت حمله کرده و بعد از ایجاد یک انفجار وارد محل این دفتر شدند. خبرگزاری اعماق وابسته به داعش با قبول مسؤولیت این حمله اعلام کرد این حمله ۲۰ کشته به دنبال داشت. سال گذشته نیز 7 عضو شبکه تلویزیونی خصوصی طلوع افغانستان به دست یک عامل انتحاری طالبان کشته شدند. در تحولی دیگر، سفیر پاکستان در افغانستان از ترور دیپلمات این کشور در شهر جلال‌آباد توسط افراد مسلح خبر داد.

بیانیه ضعیف شورای امنیت  درباره روهینگیاها
شورای امنیت سازمان ملل ساعات پایانی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا را بشدت محکوم کرد. شورای امنیت طی این بیانیه از دولت میانمار خواست دیگر از نیروی نظامی بیش‌ازحد در ایالت راخین استفاده نکند و گام‌هایی را برای تحقق حقوق بشر در این منطقه بردارد. شورای امنیت در حالی به صدور همین بیانیه بسنده کرد که قرار بود رای‌گیری برای قطعنامه قوی‌تری علیه میانمار برگزار شود که چین با آن مخالفت و وتو کرد.

هلی‌برن آمریکا  برای نجات داعشی‌ها
بالگردهای آمریکایی در سوریه، فرماندهان گروه تروریستی داعش را از شهر المیادین جابه‌جا کرده‌اند. شاهدان عینی به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرده‌اند، پیش از آغاز عملیات ارتش سوریه، بالگردهای آمریکایی فرماندهان داعش را از شهر المیادین منتقل کردند. یکی از شاهدان عینی به ریانووستی گفت:‌ نیروی هوایی ارتش آمریکا ابتدا یک مانور در نزدیکی مزرعه‌ای در المیادین انجام داد، سپس یک حمله هوایی انجام شد و مردم محلی سعی کردند پناه بگیرند اما چندین بالگرد آمریکایی قابل مشاهده بود.

سازمان ملل به سعودی‌ها هشدار داد
خطر گرسنگی 7 میلیون یمنی در محاصره
دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وقوع فاجعه در یمن از رژیم عربستان خواست گذرگاه‌های مرزی این کشور را باز کند. به گزارش اسپوتنیک، این دفتر در بیانیه‌ای حملات ائتلاف عربی به صنعا را نگران‌کننده خواند و درباره وقوع فاجعه در یمن به دلیل بسته شدن تمام گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی توسط عربستان هشدار داد. در این بیانیه بستن گذرگاه‌های یمن توسط سعودی‌ها تحت عنوان مجازات دسته‌جمعی و غیرقانونی مردم یمن محسوب شده، چرا که اگر شریان امدادرسانی به یمن بازگشایی نشود این مساله برای 7 میلیون یمنی که با گرسنگی مواجه هستند، فاجعه‌بار خواهد بود. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد محاصره ائتلاف عربی علیه یمن تلاش‌ها برای مبارزه با وبا را در یمن با مشکل روبه‌رو می‌کند. همچنین مارک لوکوک، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد شورای امنیت چهارشنبه درباره اوضاع یمن تشکیل جلسه می‌دهد. او نیز با هشدار به ریاض خواستار آن شد هر چه سریع‌تر گذرگاه‌ها به سوی یمن از جمله فرودگاه صنعا و بندر حدیده باز شود.


Page Generated in 0/0060 sec