printlogo


کد خبر: 184630تاریخ: 1396/8/29 00:00
اخبار

«سفرنامه جن» تحویل ناشر شد
رمان «سفرنامه جن» نوشته مصطفی جمشیدی تحویل ناشر شد. به گزارش فارس، مصطفی جمشیدی، از نویسندگان کشورمان، درباره تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: رمان «سفرنامه جن» تلاشی در بازیابی گذشته است و نگاهی به افرادی دارد که در دوره قاجار سفری به لایه‌های مرکزی و عشایری ایران داشته‌اند. وی با بیان اینکه این رمان زندگی شخصی به اسم ریشارد را روایت می‌کند، ابراز داشت: این مهندس در نیمه ماموریتش گم شده و احداث پل نیمه‌ساخته با رکود مواجه می‌شود. جمشیدی با بیان اینکه آمد و شد هیات‌های تجاری در تهران قاجاری و فساد حاکمه در خرید لقب و تبانی درباریان و تاثیر آن در مدیریت جامعه آن زمان از نگره‌های رمان است، تصریح کرد: در فصولی از رمان به گذشته‌های دوری نیز سفر می‌کنیم، این سفر با تغییر هویت‌ها و بحران‌ها روبه‌رو است، همچنین عشق ناخواسته و البته ناکام قهرمان اصلی به تشویش او می‌افزاید. جمشیدی در پایان از انتشار رمان «سفرنامه جن» از سوی انتشارات «به‌نشر» خبر داد.

بایرامی با «...و زمین آرام شد» آمد
«...و زمین آرام شد» نوشته محمدرضا بایرامی داستان زندگی و ماجراجویی ۲ نوجوان در منطقه سبلان است که به دنبال کشف نادیده‌هایی از طبیعت زیستی خود در یک روز سرد زمستانی به قصد دیدن آبشاری یخ‌زده از روستا خارج می‌شوند. به گزارش فارس، آخرین اثر بایرامی، فیلمنامه «...و زمین آرام شد» است که بر مبنای یکی از داستان‌های بلند و مشهور خود با عنوان «گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند» تالیف و منتشر شده است. «...و زمین آرام شد» داستان زندگی و ماجراجویی 2 نوجوان در منطقه سبلان است. 2 نوجوانی که به دنبال کشف نادیده‌هایی از طبیعت زیستی خود در یک روز سرد زمستانی به قصد دیدن آبشاری یخ‌زده از روستا خارج می‌شوند و درست در همین لحظات نبودن‌شان است که زلزله، تمام روستا را با خاک یکسان می‌کند و حالا این دو نوجوان در مسیر برگشت، خود را مأمور محافظت از روستا در برابر هجوم طبیعت می‌بینند.  انتشارات کتاب نیستان فیلمنامه «...و زمین آرام شد» را در 284 صفحه و با قیمت 20000 تومان منتشر کرده است.


رونمایی از «قائم‌مقام» در سوم آذرماه
مراسم رونمایی از مستند «قائم‌مقام» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا روز جمعه سوم آذرماه ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش «عمار فیلم»، مراسم رونمایی و افتتاحیه اکران‌های مستند قائم‌مقام در روزهای ۳، ۴ و ۵ آذرماه در سانس‌هایی با ظرفیت محدود برای عموم علاقه‌مندان و با حضور شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای برگزار می‌شود. مستند ۱۰۰ دقیقه‌ای «قائم‌مقام» روایتی بدون سانسور و منصفانه از زندگی آیت‌الله منتظری را به تصویر کشیده است. مستند «قائم‌مقام» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی صفارهرندی و با پژوهش محمدامین فرج‌اللهی تولید شده است. برای حضور در این اکران‌ها می‌توانید از طریق مراجعه به سایت سینمامارکت اقدام به ثبت‌نام و تهیه بلیت کنید.

روایتی از داستان نخستین شهید عکاس در «میرزاجواد»
کارگردان مستند «میرزاجواد» می‌گوید دوربین عکاسی در دربار به عنوان وسیله‌ تفریحی استفاده می‌شد اما وقتی به میان مردم می‌آید، جریانات اجتماعی متفاوتی را ایجاد می‌کند. «میرزا جواد عکاس‌باشی» نخستین شهید عکاس است که در ماجرای فتح تهران کشته می‌شود. به گزارش تسنیم، سعید فرجی، سازنده این اثر درباره‌ سوژه‌ مستند «میرزاجواد» گفت: بخشی از این فیلم به تاریخ عکاسی اجتماعی و بحران در ایران می‌پردازد. در همین بخش به بیان تاریخچه‌ای از عکاسی در ایران می‌پردازیم. در زمان مشروطه، عکاسی از چهره‌های معروف و سران مشروطه آغاز می‌شود، این عکس‌ها چاپ و منتشر می‌شود و اوج این ماجرا در موضوع فتح تهران توسط مشروطه‌خواهان اتفاق می‌افتد. در همین غائله، شهادت نخستین شهید عکاس را شاهد هستیم. این شخصیت، میرزاجواد عکاس‌باشی است که این مستند نیز به نام ایشان نامگذاری شده است. در حقیقت، اصل ماجرا این است که دوربین عکاسی در دربار به عنوان وسیله‌ تفریحی استفاده می‌شد اما وقتی به میان مردم می‌آید، جریانات اجتماعی متفاوتی را ایجاد می‌کند و افرادی از این وسیله برای بیان حرف حق‌ استفاده می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0067 sec