printlogo


کد خبر: 184631تاریخ: 1396/8/29 00:00
اخبار

انتصاب اعضای هیأت علمی جایزه ادبی جلال آل‌احمد
در احکامی جداگانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضای هیات علمی جایزه جلال آل‌احمد منصوب شدند. به‌گزارش فارس، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی شهریار عباسی، برگزیده دوره هشتم جایزه ادبی جلال آل‌احمد را به عنوان دبیر علمی دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد منصوب کرد. وی همچنین در احکام جداگانه دیگری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ابراهیم حسن‌بیگی، مریم حسینی، احمد دهقان، ابراهیم زاهدی‌مطلق، حمیدرضا شعیری، داوود غفارزادگان، مسعود کوثری و محمدعلی مهدوی‌راد را به عنوان اعضای هیات علمی این دوره از جایزه ادبی جلال آل‌احمد منصوب کرد. تصویب آیین‌نامه اجرایی جایزه و انتخاب هیات داوران در گروه‌های چهارگانه شامل: «رمان و داستان بلند»، «داستان کوتاه»، «مستندنگاری» و «نقد ادبی»، همچنین نظارت بر روند داوری از وظایف هیات علمی جایزه ادبی جلال ‌آل‌احمد است.


واکنش «سیلوستر استالونه» به اتهام آزار جنسی
سیلوستر استالونه، بازیگر فیلم‌های اکشن به آزار جنسی به یک هوادار ۱۶ ساله متهم شده است. به گزارش ایسنا، «بی‌بی‌سی» نوشت: «سیلوستر استالونه» متهم شده در سال ۱۹۸۶ به همراه محافظ شخصی‌اش به یکی از هواداران ۱۶ ساله‌اش تجاوز کرده است. روزنامه «میل آنلاین» این خبر را با انتشار گزارش پلیس که در همان سال تنظیم شده، پخش کرد. در این گزارش آمده که این دختر ۱۶ ساله چون خجالت می‌کشیده و تحقیر شده بود، شکایتی از ستاره فیلم «رمبو» نکرده است. این اتفاق در دهه ۸۰ و در هتل هیلتون لس‌آنجلس افتاد. این دختر برای گرفتن امضا به آن مکان رفته بود که محافظ شخصی «استالونه» کلید اتاق این بازیگر را به دختر می‌دهد و بعد خود او هم به آنها می‌پیوندد. این دو بد از برقراری رابطه جنسی با این دختر ۱۶ ساله، او را با لحن شوخی تهدید می‌کنند، می‌خندند و به او می‌گویند که این ماجرا را به کسی نگوید. «مایک دو لوکا» محافظ «استالونه» 4 سال پیش به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد. هنرپیشه «راکی» هم این اتهامات را به کل رد کرده است. سخنگوی او تمام این اظهارات را مسخره خوانده و گفته است: هیچ‌کس از جمله آقای «استالونه» از این داستان خبر نداشت تا اینکه امروز منتشر شد. این ادعاها پیش از این در ماه فوریه سال گذشته هم در یکی از نشریه‌های بالتیمور منتشر شد. «جان سامولوویچ» افسر بازنشسته نیروی پلیس لاس‌وگاس تایید کرده که نسخه کپی گزارش پلیس، عینا مطابق با اصل آن است.  

هالیوود ستاره متهمان رسوایی اخلاقی را پس نمی‌گیرد!
ستارگان و چهره‌های مشهور هالیوود که این روزها با اتهام سوء‌رفتار جنسی روبه‌رو شده‌اند، درباره یک چیز می‌توانند مطمئن باشند؛  اینکه هالیوود قصد ندارد ستاره‌های آنها را پس بگیرد. به گزارش مهر، انتشار اخبار رسوایی‌های اخلاقی که با واینستین شروع شد در ادامه به کوین اسپیسی و برت رتنر نیز گسترش یافت. این در حالی است که هر دوی این چهره‌ها دارای ستاره در بلوار مشاهیر هالیوود هستند. با این حال هالیوود اعلام کرد قصد ندارد ستاره‌های آنها را پس بگیرد. لورن گابلر، رئیس اتاق بازرگانی هالیوود در این‌باره گفت: در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یک نشانه تاریخی ثبت شده است. وقتی یک ستاره به این پیاده‌رو اضافه می‌شود، بخشی از تاریخ این پیاده‌رو می‌شود به همین دلیل ما هرگز ستاره‌ای را از پیاده‌روی مشاهیر حذف نمی‌کنیم. رئیس پیشین این بخش، جانی گرنت فقید نیز سال‌ها پیش در زمان ریاستش گفته بود: ستاره‌ها برای دستاوردهای حرفه‌ای در جهان سرگرمی و مشارکت در این جمع به فردی اهدا می‌شوند. سیاست‌های چهره‌ها، فلسفه، رفتار آنها یا هر موضوع دیگری مانعی برای نادیده گرفتن دستاوردهای آنها در این زمینه و حذف ستاره آنها نخواهد بود. در پیاده‌روی بین بلوار هالیوود و خیابان وین در هالیوود، بیش از ۲۵۰۰ ستاره برای بازیگران، کارگردانان، موسیقیدانان، تهیه‌کنندگان، گروه‌های تئاتری و شخصیت‌های تخیلی نصب شده است. مدیریت این پیاده‌رو با اتاق بازرگانی هالیوود و نگهداری از آن بر عهده مجموعه‌ای به نام «هالیوود هیستوریک تراست» است.


Page Generated in 0/0056 sec