printlogo


کد خبر: 184632تاریخ: 1396/8/29 00:00
هفته دوازدهم لیگ برتر و تقابل سرخابی‌ها با نمایندگان مشهد
شروع دوباره

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز دوشنبه پیگیری خواهد شد که سرخابی‌های پایتخت با انگیزه‌های خاص خود به میدان خواهند رفت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با یک بازی و 2 امتیاز کمتر نسبت به پارس‌جنوبی جم و با ۲۳ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. 4 ملی‌پوش این تیم در تعطیلات لیگ با پرسپولیس تمرین نمی‌کردند و فرشاد احمدزاده هم به‌تازگی پا به توپ شده است. همچنین حسین ماهینی به دلیل مصدومیت جزئی که برایش به‌وجود آمده احتمال دارد امروز به میدان نرود. با این حال پرسپولیسی‌ها بعد از بردهایی که در لیگ به دست آوردند، با روحیه خوبی آماده بازی با پدیده می‌شوند تا در رقابت با پارس‌جنوبی جم و پیکان کم نیاورند. سرخپوشان پایتخت می‌توانند با پیروزی مقابل پدیده، به صدر جدول رده‌بندی برسند. تنها حاشیه این روزهای پرسپولیس به مدیریت آن بازمی‌گردد. مدافع عنوان قهرمانی در روزهایی که در اوج خود قرار دارد، بدون مدیرعامل روزگارش را سپری می‌کند. در سوی دیگر، پدیده مشهد با ۱۷ امتیاز رده چهارم جدول رده‌بندی را در اختیار داشته و در حالی باید در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی به میدان برود که 3 بازیکن اصلی خود یعنی مرادوند، عباسیان و قاسمی‌نژاد را در ترکیب تیمش نمی‌تواند داشته باشد.
صعود آبی‌پوشان با دستپخت آلمانی؟!
استقلال در بازی با آخرین تیم جدول 3 بازیکن تاثیرگذارش را ندارد. داریوش شجاعیان، میلاد زکی‌پور و فرشید باقری محروم هستند. با این حال آبی‌پوشان آنقدر مهره دارند که بتوانند از پس آخرین تیم جدول برآیند. شفر در تعطیلات لیگ تیمش را به اردوی کیش برد و اکنون هواداران می‌خواهند دستپخت مربی آلمانی خود را ببینند. سیاه‌جامگان در روزهای گذشته تحت تاثیر مساله جادوگری قرار گرفته و مدیرعاملش با حکم کمیته اخلاق محروم شده است. شاید روی کاغذ شانس سیاه‌جامگان برای پیروزی اندک باشد اما وقتی به جدول لیگ نگاه می‌کنید و می‌بینید آبی‌پوشان فقط ۶ گل و 3 گل کمتر از آخرین تیم جدول زده‌اند برای سیاه‌جامگان هم شانس قائل می‌شوید. با این حال استقلال در صورت پیروزی شانس صعود تا رده ششم جدول را هم دارد. مرزبان، سرمربی سیاه‌جامگان ۴ بازیکن این تیم را کنار گذاشته است. یونس شاکری، عین افشار، بهتاش میثاقیان و کریم احمدی در بازی با استقلال حضور ندارند.
قهرمان نیم‌فصل کدام تیم خواهد بود؟
پارس‌جنوبی جم و پرسپولیس، 2 تیمی که احتمالا قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر از میان آنها مشخص خواهد شد در 2 هفته آینده بازی‌های سختی پیش‌رو دارند و این بازی‌ها احتمالا تکلیف قهرمان نیم‌فصل را مشخص خواهد کرد. 4 هفته به پایان نیم‌فصل لیگ برتر باقی مانده، البته پرسپولیس یک بازی عقب‌افتاده هم با صنعت نفت آبادان دارد. برانکو و شاگردانش این هفته با پدیده بازی می‌کنند که چند هفته‌ای است از آمادگی دور شده اما همچنان حریفی سرسخت است و می‌تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود. آنها ۶ امتیاز کمتر از پرسپولیس دارند و در رده چهارم هستند. تیم مشهدی چند مصدوم هم دارد و رضا مهاجری، سرمربی این تیم محدودیت‌هایی برای این بازی دارد. تیم او سال گذشته هم پرسپولیس را که در نهایت قهرمان لیگ شد، آزار داد و امسال هم احتمالا رقیب سختی برای این تیم خواهد بود. در همین روز پارس‌جنوبی جم هم با فولادی بازی می‌کند که فراتر از انتظار نتیجه گرفته و هم ‌امتیاز با پدیده است. پرسپولیسی‌ها امیدوارند فولاد بتواند در خانه اصلی‌ترین رقیب‌شان در جدول را متوقف و کار را برای آنها در صدر جدول راحت‌تر کند.
۵ روز بعد از این دو بازی، پرسپولیس و پارس‌جنوبی در جم با هم بازی خواهند کرد. بازی 2 تیم صدرنشین آخرین بازی دشوار 2 تیم در نیم‌فصل و شاید مهم‌ترین بازی‌ آنهاست. پارس‌جنوبی از آغاز لیگ صدرنشین بوده اما هیچ‌وقت با پرسپولیس روبه‌رو نشده تا مقابل برانکو و شاگردانش که آماده‌ترین تیم 2 سال اخیر ایران محسوب می‌شوند محک بخورد. مهدی تارتار و بازیکنان پارس جنوبی جم بازی‌های جذابی را این فصل به نمایش گذاشته‌اند اما همچنان مدعی قهرمانی بودن آنها می‌تواند مورد سوال باشد. 2 بازی پیش‌رو نشان خواهد داد مدعی اول قهرمانی مثل سال گذشته پرسپولیس است یا جوان‌های تازه به لیگ برتر آمده پارس آماده‌اند این تیم را کنار بگذارند.


Page Generated in 0/0061 sec