printlogo


کد خبر: 184724تاریخ: 1396/8/30 00:00
اخبار

افزایش قیمت گوشت قرمز
قیمت گوشت قرمز در مقایسه با ماه گذشته با سیر افزایشی همراه شده است به طوری که اقلام مختلف هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی بیش از ۴۲ هزار تومان فروخته می‌شود. به گزارش ایسنا، در میان اقلام مختلف گوشت قرمز، گوشت استیکی گوسفندی گران‌ترین نوع است و هر کیلوگرم آن نزدیک به ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. به گفته برخی فروشندگان، بازار گوشت قرمز دچار رکود است و تقاضا با افت قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است. گفتنی است قیمت‌های‌ آمده در جدول زیر مربوط به مغازه‌های مرکز شهر است.

بلاتکلیفی 10 هزار خودرو در گمرک
در حالی که حدود ۵ ماه از بسته‌ماندن سایت ثبت‌سفارش می‌گذرد، تعداد خودروهای متوقف در گمرک از مرز ۱۰هزار دستگاه عبور کرده است.  واردات خودرو با تغییر قوانین و دستورالعمل‌های وارداتی و مسدود ماندن 5ماهه سایت ثبت‌سفارش تاکنون منجر به عدم تعادل‌های مختلفی در بازار خودرو شده و پس از بسته شدن سایت ثبت‌سفارش در عمل همه واردکنندگان اعم از رسمی و غیررسمی ‌امکان ثبت‌سفارش جدید نداشته‌اند. یک مقام مطلع در گمرک ایران در گفت‌وگو با تسنیم از وجود بیش از 10 هزار خودروی بدون ثبت‌سفارش یا بدون مجوز واردات در گمرکات اجرایی خبر داد. گفتنی است، حتی اگر حجم موتور خودروهای متوقف در گمرک زیر 2500 سی‌سی باشد ‌اما ورود این خودروها به محوطه گمرکی بدون ثبت‌سفارش انجام شده باشد، وزارت صنعت و سازمان گمرک مجوزی برای‌ ترخیص آنها ندارند.


آرد و گندم گران نمی‌شود
رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران اعلام کرد بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت انواع نان با ثابت ماندن قیمت آرد و گندم، افزایش پیدا نمی‌کند. قاسم زراعتکار افزود: طرح یکسان‌سازی گندم، آرد و نان نیز اجرایی خواهد شد ‌اما نانوایان نگران گرانی آرد نباشند. زراعتکار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: مصوبه کارگروه تنظیم بازار در زمینه افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان اجرایی خواهد شد تا کارگران حرفه‌های خود را از دست ندهند و بتوانند چراغ نانوایی‌های‌شان را روشن نگه دارند. وی افزود: قیمت گندم و آرد هیچ تغییری نسبت به گذشته نخواهد کرد؛ بنابراین نانوایی‌ها نباید نگران این مساله باشند و افزایش قیمت نان بدون تغییر قیمت آرد و وزن چانه نان اعمال می‌شود. وی با بیان اینکه قیمت انواع نان در تهران به اتاق اصناف و در استان‌های دیگر به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها واگذار شده است، ادامه داد: قیمت آرد برای انواع نان بسته به درصد مشخص شده، متفاوت است. هر کیلوگرم آرد برای نان بربری ۸۱۵ تومان، برای نان تافتون ۸۱۰ تومان و برای نان سنگک حدود ۷۹۴ تومان است که هیچگونه تغییر قیمتی در این زمینه اعمال نخواهد شد و قیمت گندم نیز برای خبازی‌ها همان کیلویی ۶۶۵ تومان خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0060 sec