printlogo


کد خبر: 184978تاریخ: 1396/9/7 00:00
انتشار فیلمی از سخنرانی سردار سلیمانی در جمع رزمندگان نبرد بوکمال
حاج قاسم: مراقب زندگی مردم باشید

روز یکشنبه فیلمی از سخنرانی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در جمع رزمندگان نبرد بوکمال منتشر شد. نبرد بوکمال آخرین نبردی بود که سیطره داعش بر خاک سوریه را به پایان رساند و پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر تروریست‌های وهابی داعش را رقم زد.
سخنرانی سردار سلیمانی در جمع رزمندگان این نبرد بزرگ حاوی نکات بسیار مهم و قابل تاملی است.  فرمانده سپاه قدس در این سخنرانی با اشاره به کسانی که مجاهدان را تهدید به کشتن می‌کنند، گفت: کسی که ما را از کشتن می‌ترساند مانند کسی است که به ما مدال می‌دهد. سردار قاسم سلیمانی در این سخنرانی اظهارداشت: شهید علی محمدی یکی از فرماندهان گردان در دفترچه خود نوشته بود،‌ ای برادر عرب که تو به دنبال منی و من به دنبال تو، اگر مرا شهید کنی شفاعتت می‌کنم. وی با بیان اینکه خدا روز به روز به ملت ایران و جمهوری اسلامی پیروزی بیشتری می‌دهد و معتقدم این پیروزی‌ها روز به روز بزرگ‌تر و وسعتش بیشتر خواهد بود، ادامه داد: اینها همه اراده خداوند است و کسانی مانند آمریکایی‌ها پشیزی در برابر اراده الهی نیستند، چراکه این ملت آماده جانفشانی است، لیاقت پیروزی را دارد و هر نصرتی به نسبت لیاقت است.
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ما امروز این ظرفیت را هم در رهبرمان داریم که بدون ادعا خادم کل عالم است و هم ملتی داریم که واقعا نشان دادند برای خودشان، کشورشان، مذهب و اسلام‌شان ملتی فداکار هستند. فرمانده سپاه قدس خطاب به رزمندگان در بوکمال گفت: امروز شما پرچمدار و انتخاب‌شدگان الهی هستید و باید این حق را بخوبی ادا کنید. در خیبر پیامبر اکرم (ص) شمشیر را دست کسی داد که حقش را ادا کند  و او امیرالمومنین(ع) بود که در خیبر را از جا کند. قدرت آن دستی که در را کند، قدرت ایمان امیرمومنان (ع) بود نه فقط قدرت شمشیر، اگرنه ببینید آمریکایی‌ها با این همه نیرو وقتی قدرت ایمان ندارند مجبورند برای سربازان خود پوشک بچگانه تهیه کنند چون از ترس نمی توانند از تانک‌ها خارج شوند. این در حالی است که شما با این اسلحه عادی افتخار آفریدید چراکه از جان خود گذشته‌اید. وی در عین حال اظهار کرد: البته گذشتن از جان به این معنا نیست که تدبیر نداریم بلکه ما از مرگ ترس نداریم و با تدبیر، حکمت و دقت در عملکرد و بررسی دشمن پیش می‌رویم. ما ترسی از جان‌مان نداریم که بگویند می‌کشیم‌تان. سردار سلیمانی بار دیگر به رزمندگان حاضر در بوکمال تاکید کرد: ما که اینجا هستیم باید دقت در حلال و حرام داشته باشیم. در زندگی مردم مراقب باشیم که بیت‌شان را نمی‌توان همینطوری تصرف کرد. اینجا نماز را رعایت کنیم. اینجا محل نافله شب است. اینجا نزدیک‌ترین نقطه به خداست. وی یادآور شد: امام(ره) وقتی به زائران در حج پیام دادند فرمودند‌ ای نشستگان در مقابل خانه خدا! به ایستادگان در مقابل دشمنان دعا کنید. ایشان با این سخن عظمت جهاد را نشان دادند.
 


Page Generated in 0/0063 sec