printlogo


کد خبر: 184981تاریخ: 1396/9/7 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت اخوی حجت‌الاسلام ناصری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت اخوی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری، نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه یزد را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ محمدرضا ناصری دامت برکاته
درگذشت اخوی مکرم را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۵ آذرماه ۹۶
واریز کمک‌های مردمی به حساب بنیاد مسکن
همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری گزارش داد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از کمک‌های نقدی مردم که در مراجعات حضوری به دفتر مقام معظم رهبری جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده بود بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.

افغانستان مراقب نفوذ آمریکا باشد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار معاون رئیس اجرایی افغانستان تأکید کرد: وحدت شیعه و سنی در افغانستان، برهم زننده توطئه‌های دشمنان اسلام است. به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار محمد محقق، معاون رئیس اجرایی افغانستان و رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با یادآوری مجاهدت‌های مسلمانان افغانستان و مشارکت آنان در نابودی پایگاه‌های تروریستی داعش و دفاع از حرم آل‌الله گفت: شایسته است از مجاهدت‌ها و ایثار برادران افغان در مبارزه با تروریست‌های تکفیری قدردانی کنیم و امیدواریم با هوشیاری دولت و ملت افغانستان، دسیسه‌های دشمنان اسلام برای اقدامات تروریستی در داخل این کشور ناکام بماند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار نسبت به خطرات نفوذ آمریکا در صفوف ملت‌های مسلمان هشدار داد و افزود: یکی از خطرات مهم که متوجه ملت افغانستان است، خطر نفوذ آمریکاست که باید هوشیار بود، چرا که آمریکا می‌خواهد نقشه‌های شوم و تفرقه‌افکنانه خود را در جوامع اسلامی نظیر عراق و افغانستان به اجرا درآورد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود، به زمینه‌های مشترک فرهنگی 2 کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از چهره‌های درخشان علوم دینی و ادبی از سرزمینی برخاسته‌اند که قلمروی کنونی افغانستان شناخته می‌شود و میراث ارزشمند تمدن اسلامی و زبان فارسی به شمار می‌آیند.

انتقاد نماینده پاوه از سخنان مولوی عبدالحمید
مراقب باش امثال ریگی در منطقه شما ایجاد نشود
نماینده مردم پاوه در مجلس نسبت به اظهارات منسوب به مولوی عبدالحمید درباره علت زلزله کرمانشاه اعتراض کرد. به گزارش مهر، در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی شهاب نادری، نماینده پاوه در تذکری خطاب به رئیس بنیاد مسکن خواستار تامین سرپناه برای مردم زلزله‌زده در فصل سرما و در تذکر دیگری به وزیر نیرو خواستار کاهش قیمت برق مناطق زلزله‌زده برای استفاده مردم از وسایل گرمایشی شد. عضو فراکسیون اهل سنت مجلس با اشاره به اظهارات منتسب به مولوی عبدالحمید مبنی بر اینکه علت زلزله کرمانشاه این بود که مردم این منطقه گناهکار هستند، اظهار داشت: یادتان باشد مردم مرزدار کرمانشاه اجازه ندادند دشمن وارد کشور شود. وی اظهار داشت: شما که امام جماعت هستید در حیطه همان مسجد سخن بگویید و مواظب باشید امثال ریگی در منطقه شما ایجاد نشود. در ادامه مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: عزیزان ما از استان سیستان‌وبلوچستان اعلام می‌کنند که مولوی عبدالحمید این اظهارات را تکذیب کرده است.


Page Generated in 0/0068 sec