printlogo


کد خبر: 184982تاریخ: 1396/9/7 00:00
اخبار

«بسیج» الهام‌بخش «مقاومت» در برابر زورگویان جهان است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت هفته بسیج گفت: حقیقت بسیج فرازمانی و فرامکانی است و از همین رو در بیرون مرزهای ایران، الهام‌بخش مقاومت برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است. محمدباقر قالیباف در پیامی به مناسبت هفته بسیج که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، نوشته است: «امسال هفته بزرگداشت بسیج، همزمان شده است با از بین رفتن پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق و آزادسازی این مناطق از چنگال تروریست‌های تکفیری. این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم و یاد و خاطره همه بسیجیان شهید را گرامی می‌داریم. حقیقت بسیج، آنگونه که در اندیشه و کلام امام (ره)
آمده بود، فرازمانی و فرامکانی است و از همین رو است که بیرون از مرزهای ایران و در زمان‌های متفاوت، الهام‌بخش «مقاومت» در برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است. در این پیام همچنین آمده است: در «بسیج» فرمانده، کفش نیرویش را واکس می‌زند و پیرمرد 80 ساله و نوجوان 15 ساله دوشادوش هم می‌جنگند. دلدادگی به والاترین خصایص الهی و تلاش برای از خود رها شدن، آن گوهری است که نیروی محرک اصلی و وجه تمایز بسیج از سایر تشکل‌های مشابه است. برای چنین تشکلی، آفت اصلی دورافتادن از «مردم» و عدم توجه به «خدمت‌رسانی» به ایشان است.

موافقت مجلس با 2فوریت اصلاح قانون انتخابات شوراها
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 2 فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران موافقت کردند. به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی درخواست ۲۰۱ نفر از نمایندگان برای بررسی 2 فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در دستور کار قرار گرفت و بعد از ارائه نظرات مخالفان و موافقان، 2 فوریت این طرح به تصویب رسید. این طرح با هدف اصلاح قانون انتخابات شوراها و فراهم کردن امکان حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه شده است؛ اسفندیار اختیاری نماینده اقلیت‌های زرتشتی در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از طراحان این طرح، به سابقه مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۵۸ و سخنان شهید بهشتی درباره امکان ورود اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: پیام مشخص این طرح، آن است که ایرانیان از هر مذهب، نژاد و قوم در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و به تعبیر امام راحل، همه ما ملت واحده هستیم. در نهایت 2 فوریت این طرح با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید؛ به این ترتیب طی یک هفته آینده کلیات و جزئیات این طرح نیز در صحن مجلس بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.

بیانیه کاخ سفید مشارکت آمریکا در جنایات یمن را اثبات می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسؤولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می‌رساند و ما از هر ابتکاری در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کاهش آلام مردم یمن استقبال می‌کنیم. بهرام قاسمی با اشاره به بیانیه کاخ سفید درباره اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای کمک‌رسانی در یمن، ضمن رد اتهامات مطرح‌شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعکاس طنین هرچه بیشتر فریاد دادخواهی و مظلومیت مردم یمن به همه جهانیان و مجامع بین‌المللی دریغ نخواهد کرد. قاسمی خاطرنشان‌ کرد: آمریکا در اقدامی سیاسی و هدفمند و با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین‌المللی را از جنایات غیرانسانی و ضدبشری ائتلاف متجاوزان علیه یمن به ‌سمت و مسیر دیگری منحرف کند و به‌جای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می‌گوید. قاسمی تصریح کرد: بدون شک بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسؤولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می‌رساند.


Page Generated in 0/0060 sec