printlogo


کد خبر: 184987تاریخ: 1396/9/7 00:00
اخبار

۹۶ درصد شاغلان بیکار شده بیمه‌بیکاری نگرفته‌اند
در سال ۹۵، حدود 8/96 درصد بیکاران قبلاً شاغل از بیمه بیکاری استفاده نمی‌کرده‌اند و تنها 2/3 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند. به گزارش تسنیم، منصور آتشی، مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به 212هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کند. آتشی درباره پرداخت بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شده‌ای تعلق می‌گیرد که به‌رغم میل باطنی بیکار شود و هیچ اراده‌ای در بیکاری نداشته است و در پروژه‌هایی که از ابتدا، زمان پایان آن مشخص است پس از پایان پروژه، به کارگران بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد. مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تشخیص و معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسؤول برقراری مقرری بیمه بیکاری با سازمان تامین اجتماعی است. وی افزود: بالغ بر 212هزار نفر در کشور از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.


جزئیات پرداخت  وام اشتغالزایی روستایی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از پرداخت تسهیلات اشتغال به روستاییان و عشایر مبتنی بر وثیقه‌های سبک و آسان با شرایط خاص در کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدابوالفضل رضوی افزود: هر نوع فعالیتی اعم از کشاورزی، صنعت، دامداری، معدن، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی، فرآوری و... که در روستاها اشتغال پایدار ایجاد کند و سبب رشد اقتصاد ملی در کشور شود بدون شک از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بهره‌مند خواهد شد. وی ضمن اشاره به کارمزد وام اشتغال روستایی و عشایر از محل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: نرخ سود این تسهیلات برای روستاییان و عشایر مرزنشین 4 و برای بقیه مناطق کشور 6 درصد است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه سقف تسهیلات اعطایی از 100 میلیون تا 2 میلیارد تومان است، گفت: خوشبختانه وثایق و تضمین‌ها متنوعی برای دریافت وام اشتغال روستاییان و عشایر پیش‌بینی شده است. وی در ادامه افزود: سند زمین، سند واحد مسکونی، محل اجرای طرح، سفته، کارت یارانه و سهام‌عدالت، ماشین‌آلات منصوبه و پذیرش ضمانتنامه صندوق‌های ضمانت از جمله این موارد است. رضوی بیان داشت: وام اشتغال روستاییان و عشایر از طریق بانک‌های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کار‌آفرینی امید پرداخت خواهد شد.


رکود و نوسان نرخ ارز  شرایط تولید را سخت‎تر کرده است
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه متأسفانه بانک‌ها تمایلی به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان ندارند، گفت: نوسانات نرخ ارز و رکود شرایط را برای فعالیت واحدهای تولیدی سخت کرده است. ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با گذشت 8 ماه از سال برنامه حمایتی دولت برای پرداخت 30 هزار میلیارد تومان برای رونق تولید استان‌های کشور در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: جلسات ستاد اقتصادی که به‌ریاست جهانگیری برگزار می‌شود مصوبات مختلفی داشته که یکی از این مصوبات پرداخت 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید بود. وی با بیان اینکه متأسفانه بانک‌ها تمایلی به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان ندارند، افزود: براساس ارزیابی‌ها تقریباً اقدامی نسبت به پرداخت این تسهیلات انجام نشده است. وی با اشاره به اینکه اتفاقات بین‌المللی و مواضع آمریکا نسبت به ایران امکان پیش‌بینی بازار را از تولیدکنندگان گرفته است، گفت: علاوه بر این در بازار داخلی هم نوسانات نرخ ارز و رکود شرایط را برای فعالیت واحدهای تولیدی سخت کرده است.
 


Page Generated in 0/0058 sec