printlogo


کد خبر: 184993تاریخ: 1396/9/7 00:00
نبض جامعه

براساس اعلام سازمان بیمه سلامت
هیچ تغییری در بیمه سلامت  انجام نشده است
 هیچ‌گونه تغییری در بیمه رایگان سازمان بیمه سلامت صورت نگرفته و کماکان بدون هیچ مشکلی تمدید دفترچه بیمه رایگان ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: «با توجه به انعکاس نادرست صحبت‌‌های معاون بیمه خدمات سلامت این سازمان در فضای مجازی و برخی سایت‌‌های خبری و خبرگزاری‌ها مبنی بر دریافت حق بیمه از بیمه‌شدگان رایگان، ضمن تکذیب اخبار فوق به اطلاع عموم می‌رسد هیچ‌گونه تغییری در بیمه رایگان این سازمان صورت نگرفته و کماکان بدون هیچ مشکلی تمدید دفترچه بیمه رایگان ادامه دارد». گفتنی است، شنبه گذشته معاون بیمه خدمات درمانی بیمه سلامت، گفته بود: بر اساس قانون برنامه ششم قرار است از امسال تمام بیمه‌شدگان در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند بنابراین 11 میلیون نفری که بیمه رایگان شده‌اند هم باید حق بیمه بدهند. وی گفته بود: بیمه‌شدگان بیمه رایگان و همگانی هم باید حق بیمه بدهند و توسط آزمون وسع که توسط وزارت رفاه اجرا می‌شود وضعیت مالی این افراد ارزیابی خواهد شد تا در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند. معاون بیمه خدمات درمانی بیمه سلامت، همچنین اعلام کرده بود: آیین‌نامه این برنامه در مراحل نهایی است و پس از تصویب توسط وزارت رفاه اجرا می‌شود ولی در حال حاضر مبنای پرداخت همان روال قبلی است و فعلا هیچ‌گونه تغییری در بیمه رایگان سلامت انجام نشده است.

شرایط جدید  برای اردوهای دانش‌آموزی
مدیرکل فرهنگی- هنری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استفاده سالانه 7 میلیون نفر روز از اردوهای دانش‌آموزی و راه‌اندازی مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا طی روزهای آینده حرکت اتوبوس‌ها به ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو منوط شود که به‌نوعی مجوز نهایی اردو است. علی رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی، اظهار داشت: با توجه به حجم اردوهای دانش‌آموزی و ضرورت برقراری امنیت کامل حین اعزام به سفرها، مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی در مهرماه جاری راه‌اندازی شد. وی افزود: سالانه7 میلیون نفر روز از اردوها استفاده می‌کنند و راه‌اندازی چنین مرکزی نیاز جدی آموزش‌وپرورش بود. بر این اساس امکان رصد اردوها و پالایش اطلاعات به‌ دست ‌آمده فراهم ‌شده است. ما می‌توانیم از طریق این سامانه مسیر حرکت اتوبوس‌ها را رصد کرده و اطلاعاتی از جمله اینکه ظرفیت کدام استان‌ها برای اردوها بیشتر و کدام کمتر است را احصا کنیم.  وی با بیان اینکه وجود این سامانه از دلمشغولی و نگرانی خانواده‌ها نیز می‌کاهد، گفت: از آنجا که مرکزی حرفه‌ای و جدی مسیر حرکت اتوبوس‌ها را رصد می‌کند، دلمشغولی خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندشان در سفرها کاهش می‌یابد.

شناسایی 4 هزار دانش‌آموز  با رفتار‌های پرخطر
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی سامانه مراقبت خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۴ هزار دانش‌آموز که رفتارهای پرخطر داشتند شناسایی شدند. به گزارش مهر، نادر منصورکیایی درباره آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد: برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان سامانه‌ای به نشانی www.moraghebat.medu.ir در وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی کرده‌ایم. وی افزود: تمام مدارس کشور به این سامانه متصل هستند و با آغاز سال تحصیلی فاز اصلی سامانه آغاز به کار کرد. کیایی تصریح کرد: در سامانه مراقبت، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، خودزنی، خودکشی و... به صورت پرسش از مدیران ذکر شده است تا آنان درباره آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان پاسخ دهند.
 


Page Generated in 0/0067 sec