printlogo


کد خبر: 185006تاریخ: 1396/9/7 00:00
استقلال و رگه‌های بازگشت به روزهای خوب
جهش آلمانی

بعد از جدایی علیرضا منصوریان از استقلال، وینفرد شفر آلمانی به این تیم پیوست و کارش را به صورت رسمی از هفته نهم مقابل فولاد آغاز کرد. آبی‌پوشان با هدایت شفر ۵ بازی در لیگ برتر را پشت سر گذاشته‌اند که ۲ پیروزی، ۲ مساوی و یک شکست حاصل این ۵ دیدار است. آنها در این ۵ بازی در کنار ۸ امتیازی که کسب کرده‌اند، ۴ بار موفق به گلزنی شده‌اند و تنها یک‌بار دروازه این تیم باز شده است. تنها یک گل خورده در لیگ برتر برای استقلال از زمانی که شفر هدایت آن را بر عهده گرفته نشان می‌دهد مرد آلمانی تغییراتش در تیم جدید را از ساختار خط دفاعی آغاز کرده است. استحکام و نظم موجود در ساختار دفاعی آبی‌پوشان باعث می‌شود این تیم کمترین موقعیت گل را به حریفانش بدهد و وجه اشتراک همه بازی‌هایی که آبی‌پوشان در این هفته‌ها انجام داده‌اند در این است که حریفان این تیم به ندرت صاحب موقعیت گل شده‌اند. پرسپولیس تنها تیمی بود که توانست به استقلال شفر در لیگ برتر گل بزند و همان یک گل از روی نقطه پنالتی و توسط علی علیپور بهترین گلزن سرخپوشان ‌زده شد. شفر در حالی این اتفاق را در تیم استقلال رقم زد که به ندرت همه مهره‌هایش را بویژه در خط دفاعی در اختیار داشته و در پاره‌ای مواقع ناچار به جابه‌جایی‌هایی اجباری در خط دفاعی‌اش شده است. حسینی‌ها تنها عناصر ثابت استقلال در زمان شفر در خط دفاعی این تیم بوده‌اند. سیدحسین حسینی در همه بازی‌های این تیم در درون دروازه قرار داشته و سیدمجید حسینی نیز تنها مدافع ثابت این تیم در خط دفاعی بوده است.
بازیکنی که با شفر به روزهای اوج بازگشته است
با آمدن شفر به روزهای اوج خود برگشته است و همان بازیکنی شده است که هواداران انتظار دارند. وریا غفوری تابستان سال قبل بود که با رقم بالایی به استقلال پیوست. او از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت اما تصمیم گرفت استقلال را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند. وریا در استقلال منصوریان نوسان زیادی داشت. در بعضی از بازی‌های خوب ظاهر می‌شد اما در بعضی از دیدارها هم یک بازیکن معمولی بود و همین باعث شده بود تا نیمکت‌نشینی را هم تجربه کند با این حال او همواره مورد اعتماد کارلوس کی‌روش بود و به تیم‌ملی فوتبال هم دعوت می‌شد. تغییر و تحول در نیمکت استقلال و آمدن شفر به سود وریا غفوری بوده است چرا که به کلی در سبک بازی او تغییر به وجود آمده است و وریای دوران شفر بسیار آماده، جنگنده و دونده بازی می‌کند و استقلال به این بازیکن نیاز دارد. غفوری به‌خاطر آسیب‌دیدگی در اردوی تیم‌ملی 2 دیدار اخیر استقلال را از دست داد. او روز گذشته دوباره به تمرین بازگشت و با  استقبال بازیکنان و کادر فنی بویژه شفر مواجه شد. این بازیکن ملی‌پوش با آمدن شفر به روزهای اوج خود بازگشته است و می‌تواند در دیدارهای بعدی استقلال کمک زیادی به تیمش کند. او همان وریایی شده است که هواداران انتظار دارند و باید منتظر درخشش او در دیدارهای آینده بود. بعضی از بازیکنان استقلال از نظر کیفی در سطح بالایی هستند اما از نظر روحی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و اعتماد به نفس خود را به خاطر نتایج ضعیفی که تیم آنها کسب کرده از دست داده‌اند. نخستین وظیفه سرمربی آلمانی این است که بازیکنان را از نظر انگیزشی تقویت کند و به نظر می‌رسد او چنین وظیفه‌ای را بخوبی بلد است.
تغییر پستی که اسماعیلی را متحول کرد
مهاجم جدید آبی‌های تهرانی در پست جدید خود عملکرد به مراتب بهتری را ثبت کرده است.
 فرشید اسماعیلی با دبل برابر گسترش فولاد در هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال را به پیروزی رساند و حالا موثرترین بازیکن این تیم در گلزنی است. اسماعیلی پیش از حضور شفر در ایران در بسیاری از دیدارها به عنوان بال چپ و راست یا هافبک شماره 10 در زمین مسابقه حاضر می‌شد و البته زیر نظر منصوریان هیچ درخششی مانند سایر بازیکنان نداشت و نتوانست برای استقلال کاری انجام دهد. نخستین پاس گل اسماعیلی برابر سپیدرود رشت و در دیداری که هدایت آن را مک درموت بر عهده داشت ثبت شد اما با حضور شفر و کمبود بازیکن استقلال در خط حمله، این سرمربی باتجربه آلمانی شرح وظایف جدیدی برای اسماعیلی تعریف کرد و این بازیکن را به خط حمله برد.
مهاجم جوان استقلال زیر نظر شفر به استثنای دیدار با سیاه‌جامگان همواره در خط حمله به میدان رفت و در دیدار با نفت تهران سازنده یکی از گل‌های استقلال بود. اسماعیلی در دیدار با گسترش فولاد نیز 2 گل به ثمر رساند تا با 2 گل و یک پاس گل در پست جدید خود باعث امیدواری هواداران شود. این مهاجم جوان و جدید آبی‌ها زیر نظر شفر و در دیدار با نساجی مازندران نیز موفق به گلزنی در جام حذفی شد تا بیش از گذشته مشخص شود این تغییر پست تا چه اندازه در رشد این بازیکن نقش داشته است.
 


Page Generated in 0/0061 sec