printlogo


کد خبر: 185015تاریخ: 1396/9/7 00:00
چهارگوشه

سیطره ارتش سوریه  بر ارتفاعات اصلی جولان
ارتش سوریه همچنان به عملیات خود علیه جبهه‌النصره و همپیمانانش در جولان ادامه داده و کنترل ارتفاعات اصلی در این منطقه را در دست گرفته است. هر چند جبهه النصره از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود اما این گروه تروریستی نتوانسته در برابر ارتش سوریه بایستد. ارتش سوریه اخیرا توانست کنترل ارتفاعات مهمی در نزدیکی منطقه مسکونی بیت جن و نیز مسیر بین بیت جن و شهر مزرعه بیت جن را در دست بگیرد. از این مسیر برای تجهیز تروریست‌ها به سلاح و مهمات استفاده می‌شد.

حمله به مراکز اسلامی در لهستان
مرکز فرهنگی- اسلامی مسلمانان در شهر ورشو مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. این حمله یکشنبه‌شب صورت گرفته که بر اثر آن شیشه‌های این مرکز اسلامی و بخشی از تجهیزات و ساختمان آن تخریب شده اما به کسی آسیبی نرسیده است. به گفته مسؤولان این مرکز اسلامی، پیش‌تر نیز بارها پیام‌های تهدید‌آمیز توسط افراد ناشناس دریافت کرده‌اند که خواستار تعطیلی این مرکز فرهنگی در لهستان شده بودند. دولت لهستان از معدود کشورهای اتحادیه اروپایی است که اعلام کرده هیچ مسلمان مهاجری را در قالب برنامه اسکان این اتحادیه نمی‌پذیرد.

سفر پاپ به میانمار
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در آغاز یک سفر بسیار حساس 4 روزه به کشوری که به دلیل رفتارهای تبعیض‌آمیز با مسلمانان روهینگیا مورد انتقاد جامعه بین‌الملل قرار دارد، وارد میانمار شد. سفر پاپ به میانمار در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از مسلمانان روهینگیا توسط ارتش این کشور قتل‌عام شده و تعداد زیادی از آنها به کشور همسایه یعنی بنگلادش فرار کرده‌اند. اما سوال اینجاست که آیا پاپ در جریان این سفر از واژه روهینگیا استفاده خواهد کرد یا خیر؟ کلیسای کاتولیک محلی میانمار علنا از پاپ فرانسیس درخواست کرده از استفاده از واژه روهینگیا اجتناب کند.

پایان تظاهرات در پاکستان  با استعفای وزیر دادگستری
معترضان در پاکستان در پی توافق با دولت و استعفای وزیر دادگستری این کشور، به تظاهرات چندین هفته‌ای خود خاتمه دادند. تظاهرکنندگان در پاکستان خواستار برکناری زاهد حمید، وزیر دادگستری بودند و تظاهرات آنها طی روزهای گذشته روندی خشونت‌بار به‌خود گرفته بود. آنها روز یکشنبه راه‌های ورودی و خروجی اسلام‌آباد را مسدود کرده بودند که درگیری با نیروهای امنیتی، کشته‌شدن 6 تن و زخمی شدن دست‌کم ۲۰۰ نفر انجامید. گروه موسوم به «جنبش لبیک یا رسول‌الله» می‌گویند وزیر دادگستری تغییراتی «کفرآمیز» در قانون انتخابات ایجاد کرده‌ است.

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان:
مبارزه افغان‌ها با داعش در سوریه پدیده‌ای مثبت است!
معاون دوم ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که نه‌تنها حکومت کابل دولت بشاراسد را به رسمیت می‌شناسد بلکه مشکلی با مبارزه افغان‌های داوطلب با تروریست‌های داعش در سوریه ندارد چراکه آنها بر اساس عقاید خودشان با این گروه تکفیری مبارزه می‌کنند. به گزارش تسنیم، «محمد محقق» هفته پیش در نشست «محبان اهل‌بیت (ع) و مساله تکفیری‌ها» در تهران شکست داعش را به جهان اسلام و محور مقاومت تبریک گفته و از رزمندگانی که از سراسر دنیا  با این گروه تکفیری مبارزه کردند تشکر کرده بود. حال او اظهاراتش در نشست تهران را حرف دل مردم افغانستان برمی‌شمارد زیرا داعش هزاران غیرنظامی افغان را در شرق، شمال و غرب افغانستان به شهادت رسانده است. معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان به «صدای‌آمریکا» گفت: «مقامات افغان و مردم افغانستان از شکست گروه تروریستی در عراق و سوریه خوشحال هستند و حکومت وحدت ملی هم دولت بشاراسد را به رسمیت می‌شناسد. کسی افغان‌ها را به جنگ در سوریه اعزام نکرده بلکه آنها بر اساس عقاید خود در برابر داعش در سوریه جنگیدند.کسانی که در مبارزه با داعش سهیم هستند در هر کجای دنیا که باشند برادر ما هستند و شکست این گروه تروریستی پدیده بسیار مثبتی است».
 


Page Generated in 0/0055 sec