printlogo


کد خبر: 185069تاریخ: 1396/9/8 00:00
رئیس کمیسیون انرژی مجلس: افزایش قیمت بنزین فقط صورت مسأله را پاک می‌کند
برخی دستگاه‌ها به دنبال دستبرد به جیب مردم‌اند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون در چند مرحله بنزین گران شده اما جاده‌ها ایمن نشده است، لذا گران کردن بنزین تنها پاک کردن صورت مساله عدم اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها است. فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر راه‌وشهرسازی مبنی بر اینکه سوخت باید گران شود تا جاده‌ها ایمن شود، گفت: راهکار انتقال مردم از وسایل نقلیه شخصی به وسایل عمومی گران کردن بنزین نیست، چرا که تاکنون تجربه این موضوع را بارها داشته‌ایم و در چند مرحله بنزین گران شده اما جاده‌ها ایمن نشده است. وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه مگر قیمت بنزین 100 تومان نبود که امروز هزار تومان فروخته می‌شود، افزود: مشخص می‌شود که نه‌تنها جاده‌ها با افزایش قیمت بنزین ایمن نشده و حمل‌ونقل عمومی تقویت نشده است، بلکه افزایش قیمت در حمل‌ونقل عمومی بیش از گذشته مشاهده می‌شود و از سوی دیگر تاثیر منفی آن در قیمت سایر اقدامات در سطح کشور بروز کرد و اثر منفی برجای گذاشت.  حسنوند با بیان اینکه استدلال‌های وزارت راه غیرمنطقی و غیرکارشناسی است و تنها به دنبال گران کردن بنزین هستند، افزود: تا امروز کمیسیون انرژی با موضوع افزایش قیمت بنزین مخالف بوده و نظر خود را به صراحت اعلام کرده است. طرح این سخنان پاک کردن صورت مساله‌ای است که برخی دستگاه‌ها رسالت و وظایف قانونی خود را انجام ندهند و تنها به دنبال دست کردن در جیب مردم باشند. وی ادامه داد: قطعا در گران کردن بنزین آثار منفی آن بر دوش طبقات متوسط و ضعیف جامعه است و با گران کردن بنزین هیچ مشکلی در زندگی قشر مرفه به وجود نمی‌آید و طبقه متوسط و ضعیف آسیب می‌بینند.  این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزیر راه بهتر است به دنبال اولویت‌گذاری و توزیع مناسب اعتبارات باشد، اظهار داشت: کمیسیون انرژی و کمیسیون عمران با حمایت کمیسیون تلفیق و تصویب مجلس یک درصد از درآمدهای نفت را به حمل‌ونقل ریلی اختصاص داد، لذا باید پرسید وزیر راه چه دفاعی کرد که این اعتبار قانونا در ردیف بودجه سال 96 قرار گیرد و چه پیگیری‌ای کرد که این بودجه در ردیف اعتباری سال 97 قرار گیرد. وی تصریح کرد: اختصاص یک درصد از درآمدهای نفت به حمل‌ونقل ریلی تکلیف قانونی است و در برنامه ششم توسعه کشور آمده و لازم‌الاجراست، لذا بهتر است وزارت راه‌وشهرسازی به تکلیف قانونی خود عمل و دولت را ملزم به اجرای برنامه ششم توسعه کند تا این یک درصد را به حوزه حمل‌ونقل ریلی تخصیص دهد و سایر دلایل و توجیهات فرافکنی است.


Page Generated in 0/0054 sec