printlogo


کد خبر: 185097تاریخ: 1396/9/9 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد
نابسامانی‌هایی در توزیع کمک‌ها‌ در زلزله کرمانشاه
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از زلزله کرمانشاه نابسامانی در توزیع کمک‌ها وجود داشت اما نجات مجروحان، امدادرسانی و حجم عمل‌های انجام شده در مناطق زلزله‌زده یک رکورد بود. به گزارش فارس، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس که در مدرسه عصمت منطقه 5 تهران برگزار شد، اظهار داشت: در 2 هفته گذشته در کرمانشاه از نزدیک شاهد وضعیت مناطق زلزله‌زده بودم و بر اساس نتایج بررسی‌ها، در ساختمان‌هایی که کوچک‌ترین موارد ایمنی را رعایت کرده بودند، کسی فوت نکرده بود اما سازه‌های بدون رعایت کیفیت، آسیب شدید دیده بودند. وی افزود: به نظام مهندسی پیشنهاد کردم مهندسان را به این مناطق بیاورند تا این ساختمان‌های ویران شده در مناطق زلزله‌زده را ببینند. نجار با بیان اینکه مخاطرات طبیعی بالاخص زلزله خبر نمی‌کند و در چشم به‌هم‌زدنی شرایطی مثل آنچه در غرب کشور رخ داد، بروز می‌کند، اضافه کرد: آنچه در غرب کشور در حوزه امدادرسانی و کنترل شرایط پس از زلزله رخ داد، یک رکورد بود. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این رکورد هم در حوزه حمایت مردم و هم در امور امدادرسانی ثبت شد البته نابسامانی در توزیع کمک‌ها وجود داشت اما نجات مجروحان، امدادرسانی و حجم عمل‌های انجام‌شده در مناطق زلزله‌زده یک رکورد بود.

ثبت هزار پس‌لرزه‌ در کرمانشاه
مسؤول شبکه لرز‌ه‌‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع یکهزار و 15 پس‌لرزه در استان خبر داد. فرهاد فروزی در گفت‌وگو با فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون یکهزار و 15 پس‌لرزه در استان کرمانشاه رخ داده است که قدرت نزدیک به 40 مورد آن در مقیاس 4 ریشتر یا بیشتر بوده است. وی با بیان اینکه پس‌لرزه‌ها بیشتر در شهرهای ازگله، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به وقوع پیوسته است، ادامه داد: بامداد دیروز نیز پس‌لرزه‌‌ای به قدرت 4/3 ریشتر در شهر هلشی استان کرمانشاه اتفاق افتاد. مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از کاهش پس‌لرزه‌های استان پس از زلزله‌ مهیب 21 آبان‌ماه استان خبر داد و گفت: این روند طبیعی است و براساس مطالعات علمی هرچه تعداد پس‌لرزه بیشتر باشد امکان وقوع زلزله بزرگ کاهش می‌یابد.
افزایش آمار تلفات زلزله کرمانشاه به 505 نفر
از سوی دیگر با شناسایی و معرفی 21 جسد دیگر از متوفیان زلزله کرمانشاه توسط کمیته تجسس، تعداد اجساد این حادثه به 505 نفر افزایش یافت. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد از این اجساد (21 نفر) 2 نفر مربوط به ثلاث‌باباجانی و 19 نفر دیگر مربوط به سرپل ذهاب هستند.

49 میلیارد تومان کمک‌ مردمی برای زلزله‌زدگان
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر حدود 49 میلیارد تومان کمک‌ نقدی و حدود 20 هزار تن اقلام غذایی و امدادی معادل ارزش ریالی 70 میلیارد تومان از طرف مردم برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری کرده است. به‌گزارش ایسنا، پیوندی در نشستی با حضور دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون حدود
100 میلیارد تومان اقلام امدادی غیر از نیروی انسانی، هزینه‌های لجستیک و باقی هزینه‌ها از انبارها و ذخیره هلال‌احمر استفاده شده است، گفت: توزیع کمک‌های هلال‌احمر درباره تغذیه 72 ساعته برای همه مردم زلزله‌زده به اتمام رسیده و بیش از 40 هزار دفترچه امدادی نیز توزیع شده است. همچنین توزیع بسته غذایی یک‌ماهه نیز در حال اتمام است که البته این بسته قابل تمدید بوده است تا زمانی که مردم به اسکانی ثابت برسند و مشکلاتی در این زمینه نداشته باشند. وی اظهار کرد: مردم نوعدوست در سراسر کشور به مردم زلزله‌زده کرمانشاه از طریق هلال‌احمر کمک‌های بسیاری کرده‌اند و حدود 49 میلیارد تومان کمک نقدی و بیش از 20 هزار تن اقلام غذایی و امدادی با ارزش ریالی 70 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده‌ است.


Page Generated in 0/0051 sec