printlogo


کد خبر: 185098تاریخ: 1396/9/9 00:00
اخبار

مطالعات اپیدمولوژی نشان می‌دهد
هر10 مرگ در ایران یکی بر اثر آلودگی هوا
مطالعات اپیدمولوژی آلودگی هوای تهران، همانند بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا نشان‌ می‌‌دهد از هر 10 مرگ در ایران، یک مورد بر اثر آلودگی هوا روی داده است. به گزارش «وطن‌امروز»، دکتر صادق حسنوند، عضو کمیته علمی ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا درباره تحقیقات انجام شده درباره ارتباط بین اپیدمولوژی و آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ۱۰درصد از مرگ و میرهای موجود در ایران بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته می‌شود، بنده و همکارانم از سال ۸۹ در پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی به بررسی ارتباط بین بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها با آلودگی  هوای  تهران در مطالعات اپیدمولوژی پرداخته‌ایم. به گفته این عضو هیات علمی پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال ۲۰۱۶ آلودگی هوا باعث مرگ ۳۳ هزار نفر شده  و بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه کاهش آلاینده‌ها در هوای آلوده،  تنها راهکار مهم برای رفع این مشکل در همه کلانشهرهای دنیا، افزایش استانداردها و ارتقای فرهنگ عمومی مردم برای استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی است.

شاخص‌های سنجش کیفیت هوا نشان می‌دهد
پیش‌بینی آخر هفته آلوده تهران
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی روز گذشته در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه(امروز) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد. حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود و بتدریج از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد.

رئیس شورای شهر مطرح کرد
ترافیک و آلودگی هوای تهران در وضعیت بحرانی
رئیس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه مشکل ترافیک و آلودگی هوا در تهران به وضعیت بحرانی رسیده است و امیدواریم دولت در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد. محسن هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای پنجاه‌ونهمین اجلاس (اولین اجلاس از دوره پنجم شوراها) مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور و کلانشهرها که در تالار اجلاس شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: مشکل ترافیک و آلودگی هوا در تهران وضعیت بحرانی به خود گرفته و این موضوع در دیگر کلانشهرها نیز به همین شکل است و برای مبارزه با این بخش باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی گام برداریم و امیدواریم دولت نیز به وظایف خود برای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی مناسب در سطح شهرها عمل کند. وی به ساختار سازمانی شهرها اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز باید بتوانیم به سمت چابکسازی و برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها و هوشمند‌‌سازی برویم. به‌طوری‌ که دولت نیز باید بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های خود را به مدیریت شهری واگذار کند که امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه مدیران دولتی قرار بگیرد.


مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
آغازثبت‌نام کنکور ارشد از ۱۶ آذر
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ از روز پنجشنبه ۱۶ آذر خبر داد و گفت: آزمون ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه ۹۷ برگزار می‌شود. حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر، افزود: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ و همچنین بیست‌وسومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و در روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه پایان می‌پذیرد.


Page Generated in 0/0054 sec