printlogo


کد خبر: 185103تاریخ: 1396/9/9 00:00
اخبار

اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق زلزله‌زده
مرکز نمایش «راوی فیلم» همزمان با هفته گرامیداشت بسیج، فیلم‌های روز سینمای ایران را در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اکران می‌کند. به گزارش روابط عمومی «راوی‌فیلم»، این مرکز همزمان با هفته بزرگداشت بسیج با اعزام چند تیم همراه با تجهیزات حرفه‌ای نمایش به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اقدام به اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در این مناطق می‌کند. این اقدام فرهنگی که طی چند روز و هر روز در چندین نوبت انجام می‌شود در جهت کاستن از آلام و اندوه مردم این مناطق در پی زلزله اخیر و برای ایجاد فضایی مفرح بویژه برای کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.


شیوه جدیدی از مستندسازی در «ترور سرچشمه»
مدیر فیلمبرداری «ترور سرچشمه» با تاکید بر اینکه دوربین در این مستند تبدیل به یک شخصیت شده، بیان کرد شیوه جدیدی از فیلمسازی در این پروژه استفاده شده است. به گزارش مهر، هادی بهروز، فیلمبردار مستند «ترور سرچشمه» با اشاره به چگونگی فیلمبرداری این مستند به کارگردانی محمدحسین مهدویان که در یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» پذیرفته شده است، گفت: مستند «ترور سرچشمه» در قالب مصاحبه است ولی اجرایی کردن شکل مصاحبه در آن بسیار متفاوت و خاص است و حتی می‌توان گفت این مدل مصاحبه برای نخستین‌بار در ایران اجرا شده است. کسانی که برای مصاحبه در این مستند دعوت شده‌‌اند وارد اتاق می‌شوند و با دوربین صحبت می‌کنند اما ماجرای اصلی این است که فرد مصاحبه‌شونده اصلا لنز دوربین را نمی‌بیند زیرا وسیله‌ای شبیه اتوکیو ساخته شده یعنی یک مونیتور جلوی لنز قرار گرفته است و رفله تصویر محمدحسین مهدویان روی یک شیشه شکل می‌گیرد. در چنین شرایطی زمانی که مصاحبه‌شونده به تصویر کارگردان نگاه می‌کند، در واقع به لنز دوربین خیره شده است. این شکل از فیلمبرداری و اجرا در ایران برای نخستین‌بار تجربه می‌شود اما در پروژه‌‌های مستند خارجی این اتفاق رخ داده است. مستند بلند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در اولین نمایش عمومی در یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت»
روی پرده می‌رود.


رونمایی از پوستر انیمیشن «فهرست مقدس»
پوستر فیلم سینمایی انیمیشن «فهرست مقدس» ساخته محمد همدانی رونمایی شد. در آستانه اکران فیلم انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس»، پوستر فیلم رونمایی شد. این فیلم تازه‌‌‌‌ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد همدانی از 15 آذرماه مصادف با میلاد پیامبر اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در سینماهای کشور اکران خود را آغاز می‌کند. این انیمیشن سینمایی تاکنون از جشنواره‌‌های جهانی مانند جشنواره نیویورک، مادرید، کالیفرنیا، جیپور هندوستان، رومانی، لندن و... جوایزی را کسب کرده است. عوامل این انیمیشن سینمایی عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: محمدامین همدانی، نویسنده: هومان فاضل، مدیر تولید: مصطفی شاهمردانی، دستیاران تولید: وحید چالاک و حسین صفارزادگان، مدیر دوبلاژ: مریم شیرزاد، موسیقی: بهزاد عبدی، تدوین: محمدامین همدانی. پخش این فیلم برعهده سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است.

کدام فیلمنامه‌ها مجوز ساخت گرفتند؟
شورای صدور پروانه ساخت با 3 فیلمنامه در جلسه ۵ آذر موافقت کرد. به گزارش مهر، فیلمنامه‌‌های «طبیعت» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حمید نخعی با موضوع کودک، «سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی با موضوع اجتماعی و «متری شیش و نیم» به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان، کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی با موضوع اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.


Page Generated in 0/0053 sec