پس از برجام قرار بود شاهد حضور ماشینهای اروپایی به جای ماشینهای چینی در خیابانهای ایران باشیم اما به نظر میرسد هنوز آنطور که باید و شاید شرایط برای ورود غولهای خودروسازی مهیا نشده؛ گواه این موضوع هم عدم استقبال شرکتهای اروپایی از نمایشگاه اتومبیل تهران است. یکی از نکات قابل توجه دومین نمایشگاه خودروی تهران را باید حضور قدرتمند شرکتهای چینی دانست. آنها با عرضه برندهای خوشرنگ و لعاب سهم زیادی از نمایشگاه را به خود اختصاص دادهاند. چینیها در بازار ماشین ایران برای کسب منافع بیشتر، خود را با شرایط وفق داده و حتی با رعایت برخی قوانین سعی در حضور بیشتر در بازار کشورمان دارند. البته از طرف دیگر عرضه برندهای خوش رنگ و لعاب چینی در بازار هم عاملی شده تا مردم بیشتر به سمت خرید این محصولات رفته و همین امر چینیها را با سودهای بسیار بالایی روبهرو کرده است به نحوی که آنها به این آسانی حاضر به از دست دادن بازار ایران نیستند. در نمایشگاه امسال برخی شرکتهای چینی به صورت مستقل در سالنهای مجزا حضور داشته و با رونمایی از تازهترین خودروهای خود آن هم با رنگهای متنوع سعی در فروش بیشتر محصولات دارند. امسال سایپا در غرفه خود خودروی جدیدی جز محصول جدید کراس اوور کوییک را به بازدیدکنندگان معرفی نکرد. سایر خودروهای حاضر در غرفه این شرکت آریو، برلیانس H220، رنو ساندرو و... است که پیش از این هم در خیابانها تردد کرده و محصول جدیدی برای بازدیدکنندگان نبود. شرکت سایپا سیتروئن هم در این نمایشگاه از نخستین محصول مشترک با نام C3 رونمایی کرد. تنوع رنگ این خودرو باعث شد تا مردم بیشتری به غرفه این شرکت آمده و از نزدیک این محصول را مورد بررسی قرار دهند. ایرانخودرو نیز امسال با 2 غرفه در این نمایشگاه حاضر شد؛ یکی غرفه خود شرکت و دیگری ایکاپ (شرکت مشترک ایرانخودرو و پژو). در غرفه ایرانخودرو محصولاتی مانند تندر پلاس، دناپلاس با موتور توربو، هایما اس5 و هایما اس 7، پژوi 207 اتوماتیک و سوزوکی فیس لیفت در معرض دید مردم قرار گرفته بود که به نوعی برای مردم جذابیت زیادی نداشتند اما در غرفه ایکاپ محصولاتی شامل 508 و 2008 نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. در این نمایشگاه علاوه بر عرضه جدیدترین محصولات خودروسازان که بعضاً چینی بودند، خودروسازان آلمانی و فرانسوی هم حضور داشتند.