printlogo


کد خبر: 185117تاریخ: 1396/9/9 00:00
اخبار

عقبگرد ۱۰۳ واحدی شاخص بورس
معامله‌گران بازار سهام دیروز در حالی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در گروه‌های پیش‌رو شاخص‌ساز شاهد عقبگرد نماگرهای منتخب بازار بودند که لزوم استراحت مقطعی شاخص بورس و اصلاح قیمتی سهام باعث شد بازار قرمزپوش به تعطیلات آخر هفته برود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز چهارشنبه 8 آذرماه 96 با کاهش 103 واحدی روی رقم 91 هزار و 152واحد ایستاد. شاخص کل هم‌‌وزن اما با کاهش 5 واحدی عدد 17 هزار و 622 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 97 واحدی به رقم 98 هزار و 557 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 23 واحدی به رقم 64 هزار و 956 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 484 واحدی عدد 193 هزار و 7 واحد را به نمایش گذاشت. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 3 واحدی روی رقم یکهزار و 30 واحد ایستاد.  


تعلل در اعلام نرخ شکر و گرفتاری چغندرکاران
مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاخیر در اعلام نرخ شکر موجب شده کارخانجات نتوانند مطالبات چغندرکاران را پرداخت کنند. علیرضا یزدانی، مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با انتقاد از تاخیر در اعلام قیمت شکر اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت اعلام هر چه سریع‌تر قیمت شکر، این امر از سوی وزیر جهاد کشاورزی در حال پیگیری است. وی با اشاره به اینکه فروش شکر کارخانجات به طور مستقیم با مطالبات چغندرکاران در ارتباط است، افزود: دستگاه‌های مسؤول نه‌تنها قیمت شکر را از ابتدای سال تعیین نکرده‌اند که این امر نگرانی‌هایی برای کشاورزان در بر داشته است. یزدانی از دپو شدن شکر در انبارهای کارخانجات خبر داد و گفت: با توجه به آنکه کشاورزان و کارخانجات قند زنجیره‌ای به هم پیوسته هستند، از این رو تا زمانی که شکر کارخانجات به فروش نرسد، امکان پرداخت مطالبات چغندرکاران وجود ندارد. این مقام مسؤول ادامه داد: به‌رغم آنکه کارگروه تنظیم بازار افزایش 8 درصدی قیمت شکر را در 26 آبان تصویب کرد اما  با گذشت بیش از 2 هفته، هنوز نرخ جدید را ابلاغ نکرده است.


صادرات ۱۵ میلیارد دلاری چین به ایران در ۱۰ ماه
صادرات چین به ایران در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز ۱۵ میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 10 ماهه سال جاری میلادی با افزایش 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری ایران و چین که از ژانویه تا اکتبر 2016 بالغ بر 25 میلیارد دلار اعلام شده بود از ژانویه تا اکتبر سال جاری به 4/30 میلیارد دلار افزایش یافته است. صادرات چین به ایران از ژانویه تا اکتبر 2017 با افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 94/14 میلیارد دلار رسیده است. چین از ژانویه تا اکتبر سال 2016 بالغ بر 13 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. ارزش واردات چین از ایران در این دوره نیز افزایش داشته است. چین در 10 ماه نخست 2016 بالغ بر 12 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افزایش 29 درصدی در 10 ماه نخست امسال به 46/15 میلیارد دلار رسیده است.


نقش زنان در تولید ناخالص داخلی ۴۰ درصد است
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود اینکه زنان ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌های کشور را تشکیل می‌دهند اما هنوز سهم زنان در تولید ناخالص داخلی کمتر از ۴۰ درصد است. فاطمه مقیمی در همایش ملی زنان و توسعه گفت: ما انتظار داریم در بخش خصوصی تحول با سرعت و شتاب‌زدگی بیشتری صورت گیرد، بنابراین وقتی صحبت از صادرات می‌شود و از آن به‌عنوان محور توسعه اقتصاد کشور مطرح می‌شود، نقش زنان باید در آن بیشتر لحاظ شود. مقیمی اظهار داشت: نقش زنان در تولید ناخالص داخلی کمتر از 40 درصد است. وی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2018 رشد اقتصادی برای ایران رقم خواهد خورد اما رتبه کسب‌وکار کشور بر اساس آخرین اعلام بانک جهانی در بین 190 کشور 4 پله تنزل یافته است. مقیمی از صدور کارت بازرگانی برای 2500 تا 3000 نفر از زنان کشور خبر داد.


Page Generated in 0/0053 sec