printlogo


کد خبر: 185123تاریخ: 1396/9/9 00:00
اخبار

حصر خانگی شیخ عیسی قاسم باید محکوم شود
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قیام مردم بحرین و شهادت جمع بسیاری در این کشور در پی محصور شدن شیخ عیسی قاسم، گفت: کشورهای اسلامی باید با شدت بیشتری این حرکت حاکمیت بحرین را محکوم کنند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در جلسه درس خارج فقه خود که پیش‌ازظهر دیروز چهارشنبه در مسجد فاطمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه بحرین خاستگاه و مرکز تشیع است، اظهار داشت: امام راحل فرموده‌اند ایران وسعت زیادی داشته اما کم‌کم سلاطین بی‌عرضه از این وسعت کاسته‌اند. وی با اشاره به قیام مردم بحرین و شهادت جمع بسیاری در این کشور در پی ‌محصور شدن شیخ عیسی قاسم، گفت: کشورهای اسلامی باید با شدت بیشتری این حرکت حاکمیت بحرین را محکوم کنند.

دعوت دانشجویان برای حضور سردار سلیمانی در دانشگاه شریف
بیش از 2 هزار نفر از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف با امضای توماری سردار قاسم سلیمانی را به این دانشگاه دعوت کردند. محمدصادق محمدیان، مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به راه‌اندازی تومار دعوت از سردار سلیمانی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: امضا‌های قیدشده در این تومار از مرز 2 هزار امضا گذشت. وی افزود: دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف با امضای این تومار از سردار سلیمانی برای حضور در این دانشگاه دعوت کردند.

«پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس شد
پیام تیرانداز، از فعالان و مدیران رسانه‌ای کشور از سوی هیات‌مدیره خبرگزاری فارس به عنوان مدیرعامل جدید این خبرگزاری انتخاب و معرفی شد. به گزارش فارس، هیات‌مدیره این خبرگزاری پس از موافقت با استعفای سیدنظام‌الدین موسوی، صبح دیروز چهارشنبه پیام تیرانداز، از فعالان و مدیران باسابقه رسانه‌ای را به عنوان مدیرعامل جدید این خبرگزاری انتخاب و معرفی کرد. پیام تیرانداز، نویسنده و روزنامه‌نگار، دانش‌آموخته مدیریت رسانه در مقطع دکترا و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت استراتژیک در مقطع کارشناسی ارشد است. مدیریت «اندیشکده باران»، تهیه‌کنندگی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شبکه‌های یک و 5 سیما همچون «مصیر» و «توقف ممنوع»، مدیرمسؤولی «هفته‌نامه پنجره» و معاونت خبر و سردبیری «خبرگزاری مهر» بخشی از سوابق وی در این عرصه است. سیدنظام‌الدین موسوی، مدیرعامل پیشین خبرگزاری نیز از مرداد سال 90 این مسؤولیت را برعهده گرفت. سیدنظام‌الدین موسوی، از مدیران رسانه‌ای انقلابی و خوشفکر است که طی 6 سال گذشته منشأ خدمات و اثرات زیادی در این خبرگزاری شد. پیش از موسوی نیز حمیدرضا مقدم‌فر، از مدیران فرهنگی و خوشفکر جبهه انقلاب سال 87 تا 90 بر این رسانه بزرگ کشور مدیریت می‌کرد. مهدی فضائلی هم از سال 81تا 87 مدیریت این رسانه تاثیرگذار جبهه انقلاب را بر عهده داشت.

قسم جلاله علی عبدالله صالح درباره عدم حضور ایران در یمن
علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور اسبق یمن قسم جلاله یاد کرد شخصا از ایرانی‎ها درخواست کرده است در ائتلاف راهبردی با یمن حضور داشته باشند اما آنها قبول نکرده‌اند. به گزارش فارس، «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن دیروز چهارشنبه طی سخنانی به مناسبت روز استقلال این کشور اعلام کرد: «معادلات منطقه تغییر کرده است» و از کشورهای عربی عضو ائتلاف سعودی مانند مصر می‌خواهم هر چه سریع‌تر از این ائتلاف خارج شوند. رئیس‌جمهور اسبق یمن با اشاره به اینکه اختلافی بین یمنی‎ها و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس وجود ندارد، گفت: «با برادران خود در عربستان درباره جنگ یمن گفت‌وگو خواهیم کرد و به جنگ پایان خواهیم داد اما مساله، مسؤولان یمنی هستند که از صنعا به عدن و از عدن به عربستان فرار کردند و از عربستان هم فرار خواهند کرد زیرا غیرممکن است به مناطق و دیار خود بازگردند.» رئیس‌جمهور اسبق یمن با تاکید بر اینکه ایران در یمن حضور ندارد، گفت: جنجال بر پا کردند که من گفته‏ام موشک‌های یمن، ایرانی است، ولی به خدا قسم من شخصا، نه انصارالله، از ایرانی‎ها درخواست کردم در ائتلاف راهبردی با یمن حضور داشته باشند اما قبول نکردند.


Page Generated in 0/0042 sec