printlogo


کد خبر: 185124تاریخ: 1396/9/9 00:00
اخبار

انتقاد ذوالنوری از سخنرانی تلویزیونی رئیس‌جمهور
آمارهای روحانی متناقض بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اظهارات و آمارهای حسن روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی سه‌شنبه شب انتقاد کرد. به گزارش مهر، مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به حسن روحانی گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور! محور اصلی امداد و نجات، نیروهای مسلح قهرمـان از جمله سپاه، ارتش و بسیج  بودند اما در گزارش دیشب (سه‌شنبه‌شب) شما محوریت با  نیروهای مسلح نبود؛ نباید از خدمات ارائه‌شده ساده  گذر کرد  و امروز هم مردم در ادامه نیاز  به امداد دارند و باید تدبیر جدید کرد. نماینده  مردم قم در مجلس تصریح کرد: در گزارش دیشب (سه‌شنبه‌شب) حضرتعالی همه موارد و موضوعات گزارش کمی و قابل کمی‌سازی بودند ولی فرمایشات شما لفاظی بود و کلیات را مانند یک سخنرانی معمولی بیان می‌کردید، شما فرمودید آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی رشد منفی  داشته است، چه برنامه‌ای اجرا کردید که حاصلش رشد منفی بوده است. وی ادامه داد: با چه استدلالی این حرف را بیان کردید، چه چیزی باعث رشد منفی آسیب‌های اجتماعی شد، آسیب‌هایی که خواب را از چشم رهبری ربوده است و امروز مردم ما را در منگنه و فشار قرار داده است، آقای رئیس‌جمهور! اگر کسی فرزند بیماری داشته باشد ممکن است بر اثر فشارها و هزینه‌ها آرزوی مرگ بیمارش را نداشته باشد ولی اعتیاد موضوعی است که
خانواده‌‌ها آرزوی مرگ فرزندانشان را دارند، بیکاری و آسیب به نیروی کار، فساد، دزدی و  متلاشی شدن خانواده از محصولات اعتیاد است، در این زمینه چه کرده‌اید. ذوالنوری تصریح کرد: شما نیاز به تجهیز کارگاه  و کسب آمادگی  نداشتید و این گزارش، گزارش کسی است که بدون  تجربه آمده  و با مردم صحبت می‌کند، آمارهای متناقضی از زبان رئیس‌جمهور و مسؤولان ذی‌ربط در بحث تولید و اشتغال داشته‌ایم. طبق گزارش ایشان سالانه ۶۵۰ هزار شغل به طور متوسط ایجاد شده است. بر اساس این آمار در حوزه انتخابیه بنده باید ۴۲ هزار شغل ایجاد می‌شد اما در حال حاضر، 4 هزار شغل هم در این 4 سال ایجاد نشده است. فکر نمی‌کنم وضع استان‌های دیگر هم از قم بهتر باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: چرا  آمارهایی می‌دهید که نه سفره مردم و نه بیکاران منازل مردم آن را تایید نمی‌کند.


هیچگاه از حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین دست نمی‌کشیم
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه از حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین دست نمی‌کشد، تصریح کرد: توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان این ملت ره به جایی نمی‌برد. بهرام قاسمی دیروز به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین عنوان کرد: قطعا توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد. وی در بیانیه‌ای به مناسبت این روز عنوان کرد: بر این باوریم که رجوع به اراده ملت فلسطین تنها راه‌حل این بحران مزمن است و همه‌پرسی تعیین سرنوشت با حضور تمام فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بومی این کشور، پیشنهادی عادلانه، حقوقی، انسانی و مبتنی بر اصول پذیرفته‌شده بین‌المللی خصوصاً منشور ملل متحد است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ملت بزرگ ایران همواره و در تمام روزهای سخت و پرآشوب این سرزمین، بر همبستگی خود با مردم فلسطین تأکید کرده و هیچگاه از حمایت از آرمان‌های این مردم مظلوم دست نکشیده است. بی‌شک حمایت دولت و ملت ایران از فلسطین و  حقوق حقه آنان همچون گذشته تا پیروزی مردم فلسطین و آزادی تمام اراضی اشغالی ادامه خواهد داشت و قطعا توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.


Page Generated in 0/0056 sec