printlogo


کد خبر: 185125تاریخ: 1396/9/9 00:00
کمپین فعالان جبهه فرهنگی انقلاب برای تقدیر از حرکت پهلوانانه علیرضا کریمی
طلایی‌تر

گروه ورزشی: علیرضا کریمی نخستین ورزشکاری نبود که افتخار ورزشی‌اش را فدای آرمان‌های نظام کرد و قطعا آخرین نفر هم نخواهد بود اما آنچه کریمی و امثال او را دلخور و سرخورده می‌کند نوع برخورد مسؤولان ورزش کشور و عدم پایبندی آنها به تعهداتی است که در قبال چنین ورزشکارانی دارند. پدر این کشتی‌گیر تیم امید ایران در مصاحبه‌‌ای اعلام کرده پس از نخستین اقدام کریمی برای رویارو نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی به وزارت ورزش مراجعه کرده تا پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان که قرار بود به همان اندازه هم برای کریمی در نظر گرفته شود را دریافت کند اما به او گفته‌اند: «برو از همان کسی پاداشت را بگیر که گفته با اسرائیل مبارزه نکن»! با وجود این برخورد بازهم کریمی در مسابقات جهانی برای رویارو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی به حریف روس باخت تا نشان دهد برای اهداف و سیاست‌های کشور احترام قائل است. این اتفاق در جامعه بازتاب زیادی داشت و حالا مسؤولان باید به فکر جبران این از خودگذشتگی برای وی باشند اما متاسفانه تا یکی دو روز نخست شاهد هیچ حرکتی از سوی وزارت ورزش نبودیم؛ همان وزارتخانه‌ای که دفعه قبل به پدر کریمی گفته بود چه کسی به شما گفته مقابل نماینده رژیم صهیونیستی کشتی نگیر! اما برخلاف مدیران ورزشی ما که موضع شان کاملا منفعلانه و ضعیف بوده، جامعه کشتی و دیگر اقشار حمایت کامل و جامعی از این ورزشکار داشتند. طی چند روز گذشته حمایت‌های فراوانی از او صورت پذیرفت و حتی چند پویش مردمی به راه افتاده تا مردم و فعالان فرهنگی عوض وزارت ورزش کاری برای این کشتی‌گیر انجام دهند.
طلایی: مسئولان باید از کریمی حمایت کنند
سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد گفت: امیدوارم مسؤولان در مقابل حرکت جوانمردانه علیرضا کریمی از این جوان شایسته حمایت کنند. محمد طلایی  در این باره گفت: کریمی سال 2014 میلادی هم در عین شایستگی در مسابقات جهانی نتوانست صاحب مدال شود. کریمی امسال هم با توجه به آمادگی بالا و انگیزه زیادی که برای جبران شکست‌های قبل داشت، شانس اول کسب مدال طلا بود.  طلایی ادامه داد: کریمی یک کشتی‌گیر نجیب و با حجب و حیاست و سال 2013 میلادی پس از آن اتفاق از نظر مالی حمایتی از وی نشد و امیدوارم امسال این حمایت صورت گیرد تا گوشه‌ای از زحمات وی در تمرینات طاقت‌فرسایش جبران شود.  کریمی با 23 سال سن می‌تواند همچنان در آینده برای کشتی ایران افتخارآفرین باشد به شرطی که انگیزه لازم را برای وی ایجاد کنیم.
رئیس بسیج ورزشکاران: باید ۲ برابر یک قهرمان به کریمی پاداش داد
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه ایران، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت و کشور قبول ندارد، گفت: چطور ما می‌توانیم مقابل نمایندگان یک رژیم جعلی مبارزه کنیم؟ سردار داوود آذرنوش درباره اقدام علیرضا کریمی، آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی لهستان در روبه‌رو نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی که باعث حذف کریمی از این رقابت‌ها شد، اظهار کرد: ابتدا باید از این اقدام انسان‌دوستانه و شرافتمندانه علیرضا کریمی قدردانی کنم.  کار ایشان فراتر از موضع کشور ما و یک بحث بین‌المللی است.  کار او بسیار ارزشمند بود، چرا که ما قائل به این نیستیم که کشوری به نام اسرائیل روی کره زمین وجود دارد.  مردم ما و خیلی از کشورهای دیگر این موضوع را پذیرفته‌اند و معتقدند اسرائیلی‌ها با تصرف خاک کشوری دیگر خود را به عنوان یک دولت جا زده‌اند و در رویدادهای بین‌المللی شرکت می‌کنند. رئیس سازمان بسیج ورزشکاران افزود: به عنوان مثال محمدعلی شریف داور تونسی در جریان مسابقه‌های کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا که بتازگی برگزار شد، حاضر نشد در مبارزه‌ای که نماینده اسرائیل حضور داشت داوری کند. همین کار وی باعث شد کمیسیون داوران کشورهای مدیترانه وی را اخراج کند. یا در سال‌های گذشته تعدادی از چهره‌های مطرح اروپایی حاضر نشدند با ورزشکاران اسرائیلی مصاف کنند یا بعضا برای نشان دادن اعتراض خود با آنها دست نمی‌دادند و رفتار مناسبی با آنها نداشتند. بنابراین این موضوع تنها مختص به ما نیست. متاسفانه در این  میان برخی افراد و رسانه‌ها آب به آسیاب دشمن می‌ریزند اما باید بگویم این راه درستی است که ما در پیش گرفته‌ایم و خواست هر ورزشکار شرافتمندی است. آذرنوش با تاکید بر اینکه مسؤولان ورزش ایران نیز باید در مقابل، قدر اقدام ورزشکارانی نظیر علیرضا کریمی را بدانند، گفت: ما در این موضوع دچار ضعف هستیم و ورزشکاران ما ماه‌ها و حتی سال‌ها زحمت می‌کشند و در اردوهای مختلف و دور از خانواده سختی‌ها را تحمل می‌کنند به امید اینکه به مدال جهانی برسند.  بنابراین وقتی چنین مشکلی پیش می‌آید و به دلیل اینکه با ورزشکاران اسرائیل مواجه نشوند، به حق‌شان نمی‌رسند و از دور رقابت‌ها کنار می‌روند، مسؤولان ورزشی ما باید حتی 2 برابر یک قهرمان جهان به آنها پاداش نقدی بدهند، چرا که آنها هم قهرمان هستند و هم پهلوان.
تقدیر سرپرست سازمان ورزش بسیج از علیرضا کریمی
سرپرست سازمــان ورزش بسیج در پیامی از علیرضا کریمی کشتی‌گیر کشورمان تجلیل کرد. مهدی میرجلیلی، سرپرست سازمان ورزش بسیج در پیامی از اقدام کریمی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجلیل کرد. در قسمتی از این پیام آمده است: آری! کریمی، این پهلوان کشورمان به دنیا آموخت جوان ایرانی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و در مبارزه با دجال‌های زمان ثابت قدم ایستاده، روزی در جبهه‌های سوریه و عراق با لباس مدافعان حریم امامت و ولایت پنجه بر تروریست‌های تکفیری صهیونیستی می‌کشند و در «بوکمال» جشن پیروزی می‌گیرند و روزی دیگر در لباس یک ورزشکار در قامت پهلوان ظاهر می‌شوند و با به رسمیت نشناختن رژیم جعلی اشغالگر قدس، فریاد مسلمانان جهان را بر سر رژیمی که ابایی حتی از سلاخی کودکان هم ندارد، آوار می‌کنند.
کریمی مجوز حضور در انتخابی تیم‌ملی را کسب کرد
علیرضا کریمی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم مجوز حضور مستقیم در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد را کسب کرد. با توجه به فرآیند انتخاب تیم‌های ملی در سال فنی جاری، کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان (امیدها) حائز کسب مدال طلا شوند مجوز حضور مستقیم در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی جهت حضور در مسابقات جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی را دارند. بر این اساس و با توجه به عدم رویارویی علیرضا کریمی با حریف رژیم اشغالگر قدس در رقابت‌های امیدهای جهان و از دست دادن شانس کسب مدال طلای این کشتی‌گیر، شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد کشور اعلام کرد علیرضا کریمی مجوز حضور مستقیم در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی بزرگسالان را دارا خواهد بود.
کمپین فعالان جبهه فرهنگی انقلاب
جلیل محبی یکی از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی است که پس از بی‌مهری‌های دولتی به علیرضا کریمی کمپینی را جهت قدردانی فعالان فرهنگی ـ مذهبی انقلاب اسلامی از این کشتی‌گیر جوان کشور ترتیب داده است که با استقبال اهالی فرهنگ و رسانه مواجه شده است. وی معتقد است ما همه با یک هدف و آرمان مشترک هستیم و باید قدردان علیرضا کریمی باشیم که پای آرمان و اعتقادش ایستاده و این دومین بار است که به خاطر آنکه با حریف اسرائیلی برخورد کرده با کشتی نگرفتن، جلوی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل ایستاده است. او به «وطن‌امروز» گفت: آنچه ما در حال تدارک آن هستیم و تازه یک روز از اعلام آن گذشته است به هیچ وجه نمی‌تواند همسنگ زحمات علیرضا کریمی باشد اما ما به قدر وسع خود تلاش می‌کنیم. محبی می‌گوید تا امروز 14 سکه بهار آزادی از سوی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای قدردانی از علیرضا کریمی جمع شده است و این تازه ابتدای راه است. حسن شمشادی، خبرنگار نیز همزمان با اقدام جلیل محبی شروع به جمع‌آوری هدایا کرده است. او می‌گوید: در همان ساعت اول یکی از پزشکان شمالی کشور نخستین سکه را داد و حالا این روند رو به افزایش است. شمشادی در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز» بیان داشت: در حقیقت قدردانی و تجلیل از علیرضا کریمی‌ها وظیفه وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و... است اما من وقتی مصاحبه او را خواندم که گفته بود در دور پیش هم که به حریف اسرائیلی خورده و کشتی نگرفته وزارت ورزش به وعده‌اش عمل نکرده است، واقعا غصه‌دار شدم چرا باید یک جوان 22 ساله که هم سن فرزند من است به‌خاطر آرمان و اعتقادش از کشتی گرفتن مقابل اسرائیل امتناع کند اما اینگونه از سوی دولت مورد بی‌مهری قرار گیرد. وی افزود: باید وزارت ورزش و مسؤولان کشور بفهمند این جوان با آن همه تلاش و امید و آرزو امروز اگر مورد بی‌مهری قرار گیرد چقدر لطمه می‌خورد اما من وقتی دیدم اینها توجه ندارند گفتم ما به عنوان مردم نباید این جوان را فراموش کنیم و باید قدردان زحمت‌های او باشیم و این اقدام را استارت زدم. وی در انتها گفت: این کمپین تا هفته آینده در شب میلاد حضرت رسول اکرم باز است و ان‌شاءالله با آقای محبی هر چقدر که هدایا جمع‌آوری شد در روز میلاد حضرت رسول آن را در مراسمی از طرف فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی و مردم عزیز به علیرضا کریمی اهدا می‌کنیم.
سرانجام وزیر هم تقدیر کرد
وزیر ورزش و جوانان از ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان تقدیر کرد. مسعود سلطانی‌فر در حاشیه نشست مسؤولان وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌های ورزشی، از علیرضا کریمی، کشتی‌گیر جوان کشورمان تقدیر کرد. در این مراسم معادل مدال طلای امیدهای جهان به این آزادکار تعلق گرفت و علاوه بر آن 10 سکه هم به او اهدا شد. علیرضا کریمی در مسابقات امیدهای جهان برابر کشتی‌گیر روس به صورت مصلحتی شکست خورد تا در مرحله بعدی با نماینده‌ رژیم صهیونیستی دیدار نکند.


Page Generated in 0/0057 sec