printlogo


کد خبر: 185151تاریخ: 1396/9/11 00:00
ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شد
ایران درتنگه جبل‌الطارق
ایران در دیدار اول خود در سن‌پترزبورگ به مصاف مراکش می‌رود

گروه ورزشی: مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه عصر روز گذشته در سالن کنسرت کاخ کرملین در شهر مسکو پایتخت این کشور برگزار شد. اجرای این مراسم به عهده «گری لینکر»، بازیکن سابق تیم‌ملی انگلیس و «ماریا کوماندنایا» مجری روسی بود و گوی‌ها نیز توسط دیه‌گو مارادونا، فابیو کاناوارو، کارلوس پویول، لوران بلان، گوردون بنکس، نیکاتا سیمونیان، کافو و دیه‌گو فورلان برداشته شد. در ابتدای مراسم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جانی اینفانتینو رئیس فیفا در جایگاه حاضر شدند و به ایراد سخنرانی‌های کوتاهی پرداختند. ولادیمیر پوتین در آغاز مراسم گفت: روسیه برای فوتبال شور و شوق دارد و در نسل‌های مختلف بازیکنان بزرگ فراوانی داشته است. قرعه‌کشی به ما این شانس را می‌دهد تا نامی ببریم از بهترین تیم‌های فوتبال جام‌جهانی که قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند. با ارزش‌ترین جام فوتبال را تیمی خواهد برد که بیشترین استقامت را نشان دهد. من مایلم برای تمام تیم‌‌‌های حاضر در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت کنم و از تمام هواداران وفادار بخواهم که به روسیه بیایند و از جام‌جهانی 2018 لذت ببرند. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: خوشامد می‌گویم به همه میهمانان. حضور در این مراسم باعث افتخار است. از پوتین بابت حضور در مراسم تشکر می‌کنم. از دولت روسیه، 11 شهر و داوطلبان آماده شدن برای میزبانی کمال تشکر را دارم. 5/1 میلیون توریست سال آینده برای تماشای فوتبال به روسیه می‌آیند.
سپس مراسم قرعه‌کشی انجام شد و ایران در گروه B مسابقات با قهرمان اروپا یعنی پرتغال، قهرمان جام‌جهانی 2010 اسپانیا و مراکش در یک جدول قرار گرفت. این برای دومین بار در ادوار جام‌جهانی است که ما با پرتغال بازی می‌کنیم. پیش از این در جام‌جهانی 2006 آلمان با این تیم روبه‌رو شدیم که به شکست 2 - صفر تیم‌ملی کشورمان انجامید. خیلی از کارشناسان فوتبال جهان اعتقاد دارند این گروه یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام‌جهانی 2018 است چرا که اسپانیا و پرتغال هر دو از شانس‌های قهرمانی این جام به شمار می‌روند مخصوصا اسپانیا که بعد از یک دوره ضعیف، این بار می‌خواهد مجددا خودنمایی کند.
از نکات قابل‌توجه گروه ایران می‌شود به این موضوع اشاره کرد که 3 کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش در دوطرف تنگه جبل‌الطارق واقع شده‌اند و ایران برای صعود از مرحله گروهی باید از این تنگه عبور کند.
طبق قرعه‌کشی انجام شده، گروه‌ها به ترتیب زیر مشخص شد:
گروه A: روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه
گروه B: پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران
گروه C: فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک
گروه D: آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه
گروه E: برزیل، سوییس، کاستاریکا و صربستان
گروه F: آلمان، مکزیک، سوئد و کره‌جنوبی
گروه G: بلژیک، پاناما، تونس و انگلیس
گروه H: لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن
  بازتاب نتایج قرعه‌کشی جام‌جهانی در رسانه‌های اسپانیا
رسانه معتبر ورزشی اسپانیا در نخستین واکنش پس از مشخص شدن نتیجه قرعه‌کشی جام‌جهانی در تیتر اول خود نوشت: فوتبال ایران فوتبال قابل پیش‌بینی و ساده‌ای نیست. رسانه‌های اسپانیا دقایقی پس از مشخص شدن نتایج این قرعه‌کشی حول محور اهمیت دادن به تمام رقبا مطالبی را منتشر کردند. مارکا چاپ مادرید نوشت: مشخصاً حریف اصلی اسپانیا در این گروه پرتغال است اما نباید فراموش کنیم 2 تیم دیگر یعنی ایران و مراکش می‌توانند دردسرساز شوند. اسپورت کاتالونیا در گزارش لحظه به لحظه خود از مراسم کرملین نوشت: فوتبال ایران مشکلی برای اسپانیا ایجاد نخواهد کرد اما باید حرفه‌ای باشیم و برای هر حریفی احترام قائل شویم. آ.اس اسپانیا در تیتر اول خود نوشت: اسپانیا به ایران رسید، باید مراقب این تیم باشیم و فکر نکنیم که وجود ایران در این گروه یعنی یک پیروزی 3 امتیازی.


Page Generated in 0/0055 sec