printlogo


کد خبر: 185160تاریخ: 1396/9/11 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در پیامی به اجلاس سالانه زکات:
جمهوری اسلامی باید زکات را  سرلوحه برنامه‌های خود گذارد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به اجلاس سالانه زکات با اشاره به جایگاه برجسته و اهمیت والای این فریضه، از کم‌کاری در امر اقامه زکات انتقاد و تأکید کردند: نظام جمهوری اسلامی باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزاری همایش سالانه برای ترویج زکات را از بزرگ‌ترین توفیقات الهی دانستند و با بیان اینکه «ما مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید از کم‌کاری در اقامه زکات، عفو و آمرزش خداوند را طلب کنیم»، مسؤولان همه بخش‌های مرتبط دولتی را به همکاری همه‌جانبه در این امر فراخواندند. ایشان با استناد به قرآن کریم، «ایتاء زکوه» را از جمله کارکردهای برجسته مجاهدان راه حق پس از پیروزی برشمردند و بر این اساس افزودند: نظام جمهوری اسلامی برای تحقق احکام اسلامی و تشکیل مجتمع اسلامی پدید آمده است، پس باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه‌ برنامه‌های خود گذارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین کارهای تحقیقاتی و معرفتی درباره زکات را ناکافی دانستند و ابراز امیدواری کردند نهضت احیا و ترویج زکات در همه سطوح، به کارکردهای شایسته خود منتهی و برکات بی‌پایان آن شامل مردم و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

حقوق ۱۷ میلیونی برای مدیران عدالت نیست
خطیب موقت جمعه تهران با تأکید بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال ۹۷ گفت: آیا تصویب حقوق ۱۷ میلیونی برای مدیران و در مقابل حقوق ۲ میلیونی برای کارگران عدالت است؟ به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فصل بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید بسیار در موضوع دقت کنند و اهم و مهم را در نظر بگیرند. وی اضافه کرد: در مواردی که بودجه‌ای با جان مردم سروکار دارد، باید حتما به این امر اختصاص یابد و اگر اختصاص بودجه‌ای دیگر آسیبی به کشور نمی‌رساند حتما اولویت را به موارد مهم‌تر بدهند. موحدی‌کرمانی با تأکید بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال 97 گفت: اگر برای مدیران حقوق 17 میلیون تومانی تصویب می‌شود باید به یاد بیچارگان هم باشند. آن کارگر زحمتکش که عرق می‌ریزد 2 میلیون یا کمتر حقوق می‌گیرد اما یک مدیر 17 میلیون تومان دریافت می‌کند؛ کجای این عدالت است؟ وی مسؤولیت‌ها را امانت‌های الهی خواند و اظهار داشت: مبادا مسؤولان مقام ولایت را نشناسند و ارزش آن را نبینند و فقط آن را در شعار مطرح کنند و به آن عمل نکنند.

تلاش تروریست‌ها برای ناامنی در اربعین ناکام ماند
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تلاش‌‌های زیادی از جانب تروریست‌ها جهت ایجاد ناامنی گزارش و دستگیری‌‌های زیادی در عراق انجام شد و توطئه‌های بسیاری صورت گرفت که هیچ‌کدام به منصه عمل نرسید. به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری دیروز در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی نیروهای مسلح با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین امسال بحمدالله از نظر امنیت تردد و ترافیک در مبدا‌ها تا رسیدن به مرزها و عبور زائران از مرز با نظم، انضباط و امنیت و آرامش کامل انجام شد. سرلشکر باقری با اشاره به خدمات دولت و ملت عراق به زائران امام حسین(ع) گفت: جا دارد از مسؤولان کشور عراق در این رابطه قدردانی شود، چرا که کار بسیاری انجام شد. وی افزود: راهپیمایی امسال اربعین به جهت امنیت، سال نمونه‌ای بود و هیچگونه حادثه تروریستی و امنیتی موفق اتفاق نیفتاد؛ با اینکه تلاش‌‌های زیادی از جانب تروریست‌ها جهت ایجاد ناامنی گزارش و دستگیری‌‌های زیادی در عراق انجام شد و توطئه‌‌های بسیاری صورت گرفت که هیچکدام به منصه عمل نرسید و همه زائران ما با امنیت به کشور بازگشتند.
 


Page Generated in 0/0056 sec