printlogo


کد خبر: 185168تاریخ: 1396/9/11 00:00
اخبار

دولت برای اعلام نرخ تضمینی گندم این دست و آن دست می‌کند
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: آنهایی که کیفیت گندم را بهانه‌ای برای واردات اعلام می‌کنند، بدانند کشاورزان از ۸۰ رقم بذر گندم اصلاح شده در کشور استفاده می‌کنند که گندم تولیدی گلوتنی بین ۱۱ تا ۱۵ درصد دارد. علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه کارخانجات آرد مشکل را به گردن نانوا می‌اندازند،‌ خاطرنشان کرد: نانوا هم کیفیت گندم را بهانه می‌کند، در حالی که ما در کشت گندم از 80 رقم بذر اصلاح‌شده گندم در کشور استفاده می‌کنیم و از نظر ژنتیکی تفاوتی ندارد. وی گفت: طبق برآوردها گندم تولیدی کشور ایران از 11 درصد تا 15 درصد گلوتن دارد، در حالی که گندم دنیا که عده‌ای دلال اینقدر سنگ وارداتش را به سینه می‌زنند، پروتئین 13 دارد و ما باید اشکال را در جای دیگری بررسی کنیم. ایمانی افزود: خیلی از اصول را رعایت نمی‌کنیم و نهایت توپ را در زمین کشاورزان می‌اندازیم اما باید پرسید چه کسی مهارت نانوا را در پخت نان بررسی می‌کند و آیا نانواهای ما آموزش لازم را دیده‌اند؟ آیا ما در خمیرگیری فرصت لازم را به مخمر می‌دهیم تا خمیر کاملا آماده پخت شود؟ وی با انتقاد از فشار وارداتی‌ها برای واردات گندم تصریح کرد: ظاهرا این افراد نان‌شان در واردات گندم خوش‌طعم‌تر و کیفی‌تر است و هر روز یک بهانه درمی‌آورند. وی تاکید کرد:‌ گندم تولید کشور هیچ مشکلی از نظر کیفیت ندارد و ما تلاش می‌کنیم دیگر واردکننده گندم نباشیم. ایمانی درباره اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم با گذشت 3 ماه از آغاز فصل کشاورزی هم گفت: دولت این دست و آن دست می‌کند تا وزارت جهاد کشاورزی را راضی کند قیمت گندم را زیاد افزایش ندهد.


احتمال کاهش قیمت گوشت در بازار!
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در صورت استمرار واردات، پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت داخلی در بازار کاهش یابد. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 37 تا 38 هزار تومان به مغازه‌دار و 41 تا 42 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود. به گفته وی تا زمانی که گوشت وارداتی به بازار عرضه می‌شود، هیچگونه نوسان قیمت و کمبود در زمینه گوشت رخ نخواهد داد. ملکی با اشاره به اینکه احتمال کاهش قیمت گوشت در بازار وجود دارد، افزود: در صورت استمرار واردات پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت داخلی در بازار کاهش یابد. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلو دام زنده را 16 تا 16 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

وضعیت صنعت مرغ گوشتی کشور بحرانی شد
رئیس اتحادیه مرغداران گفت: صنعت پرورش طیور گوشتی کشور در حال حاضر به علت کاهش تقاضا و نوسانات شدید چند ماه اخیر قیمت مرغ و افزایش قیمت نهاده‌های طیور در بحران قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، عطاءالله حسن‌زاده، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران با ارسال نامه‌ای به مهرفرد، معاون وزیر جهادکشاورزی در امور توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نوشت: «احتراما پیرو نامه قبلی به استحضار می‌رساند صنعت پرورش طیور گوشتی کشور در حال حاضر به علت کاهش تقاضا و نوسانات شدید چند ماه اخیر قیمت مرغ در بازار و افزایش قیمت نهاده‌های طیور (25 درصد کنجاله سویا- 15 درصد ذرت) در وضعیت بحران قرار گرفته و مرغداران در این عدم ثبات بازار متحمل ضرر و زیان‌های شدید شده‌اند. ادامه این شرایط موجودیت این صنعت را به مخاطره می‌اندازد، لذا جهت جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند و تعطیلی واحدهای تولیدی در این صنعت، اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ضمن درخواست پیگیری علل افزایش قیمت تقاضا دارد از شرکت پشتیبانی امور دام کشور میزان 60 هزار تن ذرت و 30 هزار تن کنجاله سویا با قیمت مناسب (پایین‌تر از قیمت بازار) به این اتحادیه تحویل دهد تا به صورت مستقیم در اختیار مرغداران قرار گیرد. پیشاپیش از عنایت جنابعالی کمال تشکر را داریم».


Page Generated in 0/0058 sec