printlogo


کد خبر: 185173تاریخ: 1396/9/11 00:00
اخبار

مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران اعلام کرد
ناباروری 20 درصد زوج‌های ایرانی
 مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران عنوان کرد حادترین مشکل درمان ناباروری در کشور نداشتن سلول‌های جنسی است. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید چوبینه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۲ تا ۱۵ درصد زوجین در دنیا نابارورند و این آمار در ایران به ۲۰ درصد می‌رسد و نگهداری سلول‌های جنسی بیماران مبتلا به سرطان راهکار بچه‌دار شدن این افراد است. بر اساس این خبر، مدیرعامل مجتمع هلال ایران گفت: افرادی هستند که به دلیل ابتلا به عارضه سرطان قصد شیمی‌درمانی دارند و سلول‌های جنسی این قبیل افراد باید پیش از آغاز شیمی‌درمانی حفظ شود و پس از ازدواج سلول‌های جنسی خود را با زوج به اشتراک بگذارند و با عمل IVF بچه‌دار شوند. چوبینه تأکید کرد: نگهداری از سلول‌های جنسی باید پیش از انجام شیمی‌درمانی انجام شود و در ابتدا برای نگهداری سلول‌های جنسی ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود و به‌تناسب آن برای شارژ نگهداری سلول‌ها باید هر 6 ماه ۵۰ هزار تومان پرداخت شود. این مقام مسؤول با عنوان این مطلب که هم‌اکنون تنها داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه هستند، گفت: متأسفانه هیچ‌کدام از خدمات درمان ناباروری را بیمه‌ها پوشش‌ نمی‌دهند.


پاسخ آموزش‌وپرورش به «وطن‌امروز»
روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه «وطن‌امروز» در تاریخ 4/9/96 با عنوان «بدهی 180 میلیاردی آموزش‌وپرورش برای شیر» جوابیه‌ای را ارسال کرده که به عینه منتشر می‌شود.
1- همانگونه که عنوان گردیده بخشی از طلب شرکت‌های لبنی تاکنون تامین نشده است و کمبود اعتبار در اکثر بخش‌های دولت وجود دارد که برنامه شیر مدرسه نیز از این قاعده مستثنا نبوده ولی پیگیری‌های متعدد از مراجع ذی‌ربط توسط وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفته است تا اعتبار مورد نیاز تامین و پرداخت گردد.
2- در پاسخ به صحبت مطروحه به نقل از آقای باکری مبنی بر اعلام آمادگی انجمن به سازمان برنامه و بودجه برای تامین 90 نوبت توزیع شیر مدارس لازم به ذکر است در جلسه‌ای که به همین منظور در تاریخ 10/8/1396 با حضور ایشان به عنوان دبیر انجمن صنایع لبنی و آقای ظفری رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران و نمایندگان سازمان حمایت، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مرکزی تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شد، پیشنهاد انجمن لبنی بررسی و به دلیل وجود موانع قانونی برای تضمین دولت با مخالفت آقای باکری مواجه گردید. از طرفی براساس مصوبه شورای اقتصاد از سال 1385 مباشرت برنامه شیر مدارس به عهده وزارت آموزش‌وپرورش گذاشته شده است و دبیرخانه کمیته ملی بیش از 10 سال است که این امر مهم را به نحو مطلوب به انجام رسانده است. چنانچه اعتبار تامین گردد، توزیع شیر مدارس با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد بود و به ورود دیگران در این برنامه نیازی نمی‌باشد. ضمنا چنانچه انجمن صنایع لبنی آمادگی توزیع 90 نوبت شیر بین دانش‌آموزان به صورت رایگان و بدون کمک دولت را دارد آموزش‌وپرورش اعلام آمادگی می‌نماید که همکاری لازم برای تحقق این امر مهم را انجام دهد زیرا کمک به تامین سلامت دانش‌آموزان هدف نهایی این وزارتخانه می‌باشد.
3- توزیع شیر مدارس یکی از طرح‌های ملی، مورد تایید دولت، شورایعالی سلامت و امنیت غذایی کشور است و افزایش سرانه مصرف آن یکی از اهداف کلان سند ملی تغذیه می‌باشد. نگاه جامعه بین‌المللی به کشورهای اجراکننده شیر مدارس از منظر توسعه از یک سو و توجه به ضرورت مصرف شیر و نقش آن در ارتقای سلامت آینده‌سازان ایران عزیز بویژه دانش‌آموزان مناطق محروم از سوی دیگر و جلوگیری از بروز آثار و تبعات نامطلوب اجتماعی – بهداشتی، اهمیت تداوم طرح را دوچندان کرده است.
با توجه به اهتمام دولت محترم به ارتقای سلامت جامعه و اعلام آن در مجامع عمومی از سوی مسؤولان محترم، تامین اعتبار برای ادامه این برنامه ملی امری ضروری محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec