printlogo


کد خبر: 185174تاریخ: 1396/9/11 00:00
آوای شهر

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد
فرمانده سپاه میهمان این هفته شورا
سخنگوی شورای شهر تهران از حضور فرمانده سپاه تهران در جلسه آتی شورای شهر خبر داد. علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روز یکشنبه و در جلسه بیست و ششم شورای شهر پنجم، سردار یزدی، فرمانده سپاه تهران میهمان شورا خواهد بود، گفت: در راستای افزایش تعامل و همکاری، شورای شهر میزبان مسؤولان مختلف کشوری و تهران خواهد بود که تاکنون از مسؤولان مختلفی همچون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، مدیرعامل آبفا و ... در جهت گفت‌وگو، تبادل نظر و تشریک مساعی دعوت به عمل آورده‌ایم. به گفته اعطا، حضور سردار یزدی در صحن شورای شهر به مناسبت هفته بسیج خواهد بود. وی با بیان اینکه فرمانده سپاه تهران روز یکشنبه میهمان شورای شهر خواهد بود، گفت: موضوعاتی همچون ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات سپاه و بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و همچنین معضلات فرهنگی و اجتماعی  از محورهای سخنان سردار یزدی در جلسه  شورا خواهد بود و همچنین گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون تعاملات آینده شورا، شهرداری و سپاه از دیگر محورهای این جلسه است.

شاخص‌های کیفیت هوا نشان می‌دهد
ثبت 47 روز هوای ناسالم در تهران
لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هوا 12روز پاک،‌ 196 روز سالم، 46 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است. به گزارش «وطن امروز»، البته هوای تهران نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی، تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس بیشتری داشته اما روزهای ناسالم برای همه کاهش‌یافته است. به گفته نظری،‌ همچنین از ابتدای آذرماه تاکنون هوا 2 روز پاک، 5 روز سالم و 2 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. در همین باره روز گذشته شاخص هوای پایتخت روی عدد 111 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

آمادگی منفی تهران در برابر زلزله
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: ارزیابی‌های آمادگی پایتخت در برابر زلزله همچنان منفی است و عمده علت آن به نبود طرح جامع و به روز مدیریت بحران بازمی‌گردد اما کماکان بر اساس قوانین و مصوبات سال‌های گذشته از سوی دولت و نهادهای قانونگذار آمادگی دستگاه‌ها قابل ارزیابی است. به گزارش ایسنا، صادقی در نشست فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران، به تشریح قوانین و مصوبات بالادستی موجود که بر آمادگی و تقویت زیرساخت‌های سازمان‌ها و نهادهای مسؤول پایتخت در برابر زلزله تاکید دارد، پرداخت. وی با اشاره به مصوبه سال جاری دولت در حوزه تقویت مدیریت بحران پایتخت، گفت: برخی تکالیف تصریح شده در مصوبات بیش از یک دهه گذشته مغفول مانده است و سازمان بازرسی می‌تواند در این باره ورود کند.

 


Page Generated in 0/0075 sec