printlogo


کد خبر: 185176تاریخ: 1396/9/11 00:00
استاندار کرمانشاه خبر داد‌
ساخت ۳۰ هزار مسکن برای زلزله‌زدگان

استاندار کرمانشاه با اشاره به تأمین اسکان اضطراری زلزله‌زدگان، از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۰ هزار مسکن در مناطق زلزله‌زده خبر داد. به گزارش تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در دیدار با «الحاج اس‌سی» دبیر کل فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، ضمن قدردانی از ابرازهمدردی وی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: امداد و نجات انجام شده در زلزله کرمانشاه بی‌نظیر بود و هلال‌احمر، مرکز اورژانس و هوانیروز در عملیات مشترک امداد و نجات عملکردی عالی داشتند.  استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان به شکل مناسب تأمین شد، بیان کرد: طی 2 ماه آینده اسکان موقت نیز به پایان خواهد رسید و همزمان با اسکان موقت، اقدامات مربوط به اسکان دائم را شروع کرده‌ایم و‌ بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، 30 هزار واحد مسکونی برای آسیب‌دیدگان خواهیم ساخت. بازوند زلزله کرمانشاه را یک رخداد وحدت‌آفرین دانست و خاطرنشان کرد: کار بی‌نظیر مردم در کمک‌رسانی در تاریخ زلزله‌های رخ داده بی‌سابقه بوده و مردم از این امتحان الهی با نمره بسیار عالی قبول و سربلند شدند.  استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت با تمام توان به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اهتمام داشته است، افزود: حضور همه مقامات عالی‌رتبه کشور در میان زلزله‌زدگان سبب دلگرمی مردم آسیب‌دیده شد که نقطه عطف آن حضور مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور بود. الحاج اسی‌سی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز در این دیدار دقت عمل و نظر استاندار کرمانشاه در ارائه آمارهای مختلف زلزله و حضور در میدان را ستودنی دانست.
  راه‌اندازی کارگاه ساخت کانکس
کارگاه ساخت کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه به همت جمعی از جوانان اهوازی راه‌اندازی شد. به همت جمعی از جوانان اهوازی کارگاه ساخت کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد. این کارگاه که در اهواز فعالیت خود را آغاز کرد، از سوی گروه فرهنگی جوادالائمه(ع) راه‌اندازی شد و هم‌اکنون در حال ساخت کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه است. همه افرادی که در این کارگاه مشغول فعالیت هستند به صورت صلواتی کار می‌کنند و هزینه ساخت کانکس‌ها برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه نیز توسط مردم استان خوزستان و اهواز تامین می‌شود. شبکه جوانان رضوی استان خوزستان، قرارگاه جهادی سردار شهید حاج اسماعیل فرجوانی خوزستان و پایگاه مقاومت بسیج حضرت جوادالائمه(ع) پادادشهر اهواز در این کار مشارکت دارند.  هموطنان عزیز در استان خوزستان و دیگر نقاط کشور می‌توانند هدایا و کمک‌های نقدی خود را برای ساخت کانکس جهت اسکان زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه به شماره کارت  5859 8370 0006 4036 به نام گروه فرهنگی جوادالائمه(ع) واریز کنند. همچنین شهروندان خوزستانی جهت همیاری و مشارکت در ساخت کانکس‌های مورد نیاز برای اسکان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه می‌توانند در این کارگاه به نشانی اهواز، خ 38 متری آریاشهر، جنب حسینیه شهدا، مجتمع فرهنگی- مذهبی شهدای مسجد حضرت جوادالائمه(ع) پادادشهر حضور یابند و در این اقدام انسان‌دوستانه مشارکت کنند.
 اجرای طرح جمع‌آوری میوه برای زلزله‌زدگان
مسؤول قرارگاه جهادی مهررسانان از اجرای طرح جمع‌آوری میوه با محوریت طرح سردار شهید محمدسعید جعفری برای زلزله‌زدگان غرب کشور خبرداد.  به گزارش تسنیم از کرمانشاه، محمدرضا رفیعی‌جیرفتی با اشاره به ضرورت تامین ویتامین مورد نیاز مهرخواهان زلزله‌زده کرمانشاهی که باید به صورت جهادی اقدام شود، اظهار داشت: زلزله غرب کشور باعث اندوه عمیق رهبر معظم انقلاب شده و با عنایت به منویات حضرت آقا و توصیه‌ها و تأکیدات ایشان بر ارائه و ادامه خدمت به زلزله‌زدگان، این طرح‌ها اجرا می‌شود. مسؤول قرارگاه جهادی مهررسانان افزود: در این رابطه از اواخر هفته گذشته در شهرستان‌های جهرم، ساری، رودان، جیرفت، شهداد، بم، داراب، بابل، کهنوج، بابل، عنبرآباد، منوجان، حاجی‌آباد، قائمشهر و رودان ایستگاه‌هایی با عنوان نذر مهربانی  برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر شده است. رفیعی‌جیرفتی بیان کرد: دلیل انتخاب و بر پا کردن ایستگاه‌ها در این شهرستان‌ها وجود باغات مرکبات است و این روزها فصل برداشت مرکبات، خیار سبز و توت فرنگی در این مناطق است؛ بر این اساس استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان و مازندران برای جمع‌آوری میوه مشخص شده است. وی افزود: پرتقال، موز، نارنگی، خیارسبز، خرما و سیب از جمله میوه‌های تامین‌کننده ویتامین مورد نیاز و ضروری است که زلزله‌زدگان به آنها نیاز دارند و باید در اسرع وقت در اختیارشان قرار گیرد.


Page Generated in 0/0063 sec